KAMPANIA BEZPOŚREDNIA ORGANIZACJA SPOTKAŃ Z WYBORCAMI I SZTABU KANDYDATA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

WYBORY PARLAMENTARNE.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Zebranie jako forma wymiany informacji
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Prezentacje wykonał: Ganiberzin Gabriel
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Badania opinii publicznej
Ku nowej ekonomii politycznej Shigeto Tsuru Pracę wykonała: Anna Kur.
Marketing lokalny Dr Joanna Jonczek.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – TEMATYKA WYKŁADÓW
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Sprawy organizacyjne Wzajemne przedstawienie się,
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Wystąpienia publiczne.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Interactive Marketing Partner marketing
Technik Organizacji Reklamy
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Szkoła Współpracy.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Technik Organizacji Reklamy
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI. Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Opieka farmaceutyczna
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
PRAWO I POLITYKA NA SZCZEBLU STANOWYM / PODSUMOWANIE.
TECHNIK HANDLOWIEC.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Bariery komunikacyjne
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Modele zachowań wyborczych
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Promocja 10/15 Marketing polityczny. Marketing polityczny - definicja Marketing polityczny zaliczyć należy do marketingu non-profit. Polega na wykorzystaniu.
Kampanie negatywne. Reklama negatywna Reklama negatywna jest próbą kreowania negatywnego wizerunku i wzmacniania negatywnych cech przeciwnika Wizerunek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
EKONOMICZNA ANALIZA PRAWA a prawoznawstwo
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
EKONOMICZNA ANALIZA PRAWA a prawoznawstwo
Zapis prezentacji:

KAMPANIA BEZPOŚREDNIA ORGANIZACJA SPOTKAŃ Z WYBORCAMI I SZTABU KANDYDATA

Formy kampanii bezpośredniej: Spotkania otwarte, zamknięte i kwalifikowane „Stolikowanie” Namawianie „od drzwi do drzwi” (door to door) Rozpowszechnianie ulotek i przesyłek bezpośrednich Telemarketing

Psychologia tłumu (G. Le Bon) Prostota i wspólnota uczuć Łatwowierność i drażliwość Brak krytycyzmu Zanik zdolności racjonalnej oceny Kluczem do zapanowania nad tłumem są: -Prestiż -Schlebianie -Obietnice

Spotkania wyborcze Cel: - Wytworzenie wizerunku kandydata i partii politycznej, który jest rozpowszechniany i wzbogacany na kolejnych etapach kampanii; - Skierowane do zwolenników i wyborców niezdecydowanych;

Spotkania wyborcze – rodzaje: Na otwartej przestrzeni Spotkania w pomieszczeniach Spotkania kwalifikowane Konwencje wyborcze

Warunki skutecznej komunikacji z wyborcami: Systematyczna praca nad przesłaniem Umiejętność słuchania Etapy przygotowania komunikatu: 1.Ustalenia wstępne - analiza zdolności komunikacyjnych - dobór tematu - analiza widowni - analiza okoliczności 2. Konkretyzacja i rozwinięcie tematu - zebranie materiałów i argumentacji - przećwiczenie wystąpienia 3. Prezentacja - opanowanie lęku społecznego, analiza reakcji 4. Ponowna analiza i ewentualna korekta wystąpienia

Warunki skutecznej komunikacji z wyborcami (c.d): Wpływanie na wszystkie komponenty postawy: - poznawczy - emocjonalny - behawioralny

Warunki skutecznej komunikacji z wyborcami – cechy nadawcy komunikatu: Atrakcyjny Wiarygodny – kompetentny i mówi prawdę Autorytet Fachowy język Argumentacja dwustronna

Warunki skutecznej komunikacji z wyborcami – cechy komunikatu: Nie sprawia wrażenia specjalnie przygotowanego w celu wywarcia wpływu (intencja); Zawiera wnioski – uruchamia proces zbierania argumentów Nie jest zbyt nachalny Odpowiednia kolejność prezentacji: - efekt pierwszeństwa - efekt świeżości - komunikat jednostronny - komunikat dwustronny - argumenty uczuciowe - argumenty logiczne

Warunki skutecznej komunikacji z wyborcami – cechy odbiorców: Rozproszenie uwagi Brak zaangażowania Niskie poczucie własnej wartości Audytorium uprzedzone trudniej ulega wpływowi

Styl komunikacji polityka: Opanowany, spokojny, zrelaksowany Spięcie, kłótliwość, histeria i zamiar zdominowania partnera za wszelką cenę – prowadzą do klęski Równowaga emocjonalna Zdolności oratorskie Wyborców nie należy traktować jako równych sobie

Styl wyjaśniania zdarzeń: OPTYMISTYCZNY! -Zdarzenia negatywne – czynniki zewnętrzne, specyficzne, niestabilne -Narzekanie i rozpamiętywanie prowadzi do klęski -Wyborcy oczekują rozwiązania problemów

Styl komunikacji werbalnej: Ideologiczny Pragmatyczny

Techniki wpływu społecznego: Technika stopy w drzwiach Technika „drzwi zatrzaśnięte przed nosem” Technika niskiej piłki

Konwencje wyborcze – funkcje: Deliberatywna Napędowa Zlikwidowanie wewnętrznych podziałów Media, sondaże

„Stolikowanie”: Wolontariusze i materiały wyborcze Kandydat Bezpośredni kontakt Targeting

Spotkania otwarte Festyny, zgromadzenia, wiece Targeting Dostrojenie się do konwencji Wyborcy chętniej wybierają tych, których osobiście widzieli!

Spotkania w pomieszczeniach (wstęp wolny): Problemy z organizacją Relację z nich wyborcy obejrzą w mediach Zadbać o „newsowość” Grupa docelowa – odmiana przekazu briefing

Spotkania środowiskowe: Organizacja (np. zaproszenie na cykliczne spotkanie) Skonfrontowanie i dyskusja nad programami Niebezpieczne - lobbing

Namawianie „od drzwi do drzwi” W Polsce rzadko stosowane, częściej na etapie zbierania podpisów Duże ryzyko Zaproszenia, ulotki, wolontariusze Targeting Wpływa na udział w wyborach

Przesyłki bezpośrednie Powszechnie wykorzystywane Skuteczność ok. 3 proc Selektywność – zróżnicowanie przekazu Mailing a poczta tradycyjna – targeting Problem – czy w ogóle będą przeczytane

Rozmowy telefoniczne Szansa skutecznego dotarcia do wyborców Nie powinno polegać na bezpośrednim namawianiu kandydata do głosowania na kandydata Plan Scenariusz Targeting

Organizacja sztabu wyborczego Trzy grupy funkcji: - „mózgi” – np. szef sztabu, strateg - fachowcy - wolontariusze

Fachowcy (specjaliści): Rzecznik sztabu Copywriter Researcher Pollster Fundriser Media buyer/planner Scheduler

Wolontariusze Koordynator ds. wolontariuszy Prowadzenie i aktualizacja personalnej bazy danych Zróżnicowanie zawodów i funkcji Należy doceniać pracę wolontariuszy, ale nie dawać im wolnej ręki (przekaz kampanii) Wolontariusze to jeden z podstawowych, obok funduszy, zasobów kampanii;

Polityk Szef kampanii/szef doradców Grupa doradców/ ”mózgi” Ekipa techniczna Koordynatorzy akcji w terenie CzłonkowieSympatycy Konsultanci zewnętrzni Agencje i wykonawcy zewnętrzni

Polityk Szef doradców/szef kampanii Komórka ds. reklamy Doradcy/mózgi Ekipa techniczna Konsultanci i agencje zewnętrzne Komórka ds. sondaży Doradcy/mózgi Ekipa techniczna Konsultanci i agencje zewnętrzne Komórka ds. finansów Doradcy/mózgi Ekipa techniczna Konsultanci i agencje zewnętrzne