Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/44 22 353 33 73

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
NeuroDevelopmental Treatment
Metoda kierowanego nauczania
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Beata Mierzejewska PPP nr 19 DIAGNOZA I REHABILITACJA ORTOPTYCZNA
METODA DOBREGO STARTU.
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Konrad Rzucidło - uczeń kl. IV e w Szkole Podstawowej nr 2 W Lublinie
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Samoobsługa dzieci przedszkolnych
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.
TRZYMAJ FORMĘ.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
KLOCKOMANIA.
Dzieciństwo jest snem rozumu
Dydaktyka ogólna.
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
Malowanie spontaniczne
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
"Techniki plastyczne" Nazwy technik plastycznych przyjęto od materiałów i narzędzi używanych w pracy . Wyodrębniamy techniki : rysunkowo – graficzne, malarskie.
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Sowa Wioletta Laszczewska Iwona
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
DEFINICJA POJĘCIA DYSLEKSJI
Dom Pomocy Społecznej os. Sportowe 9 Kraków Nowa Huta
Arteterapia – leczenie przez sztukę

Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
ZANIM PRZEDSZKOLAK ZOSTANIE UCZNIEM JAK POMÓC DZIECKU PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO NAUKI W SZKOLE?
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
wzrokowo - przestrzenne
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
WPŁYW ODRUCHÓW PIERWOTNYCH NA ROZWÓJ RUCHOWY MAŁEGO DZIECKA
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Ryzyko dysleksji i dysleksja
EKONOMOIŚ Zajęcia taneczne w Dąbrowie Górniczej
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/ Umiem ładnie pisać - to takie proste!

2 _________________________________________________ Ładne pismo zaczynamy ćwiczyć … od pierwszych tygodni życia !!! prawidłowy rozwój i integracja odruchów chwytnych buduje podstawy przyszłej sprawności manualnej dla ładnego pisania bardzo ważna jest prawidłowa koordynacja wzrokowo – ruchowa naturalnym sposobem używania wzroku przez małe dziecko jest widzenie obwodowe, fizjologicznie nie jest ono gotowe do skupiania wzroku na dwuwymiarowej płaszczyźnie (kartka, ekran). przyczyną trudności w czytaniu i pisaniu może być niedojrzała funkcja widzenia obuocznego – można ją ćwiczyć ortoptycznie

3 _________________________________________________ sprawność manualną należy ćwiczyć systematycznie podobnie jak naukę chodzenia czy jazdę na rowerze najlepszym ćwiczeniem jest możliwość spontanicznego manipulowania różnymi przedmiotami, zabawy piłką, samodzielne ubieranie się, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł itp. obsługa komputera i innych atrakcyjnych zabawek mechanicznych i elektronicznych jest łatwiejsza i zniechęca do wysiłku potrzebnego do niezbędnego treningu ruchowego dzieci najlepiej uczą się pisać przez zabawę w pisanie i rysowanie aby ładnie pisać i rysować dziecko powinno oswajać się z tymi czynnościami jak najwcześniej właściwy trening ruchów precyzyjnych wymaga stosowania ergonomicznych przyborów do malowania i rysowania

4 _________________________________________________ Chwyty utrudniające ładne pisanie

5 _________________________________________________ Prawidłowe trzymanie długopisu to możliwość swobodnego pisania bez napięcia i poczucia zmęczenia ręki

6 _________________________________________________ Aktywne zabawy ułatwiające pisanie rysowanie w naturze: na piasku, śniegu, kredą na chodniku, na różnych fakturach, częściach ciała i różnymi przedmiotami malowanie i rysowanie oburącz, leniwa ósemka rysowanie rytmiczne z muzyką malowanie dłońmi, palcami wykorzystywanie różnych technik (farby, kreda, węgiel, pastele, kredki woskowe malowanie na dużych powierzchniach (A3 i większej) budowanie z klocków, nawlekanie, wyklejanie, wydzieranie, lepienie ugniatanie, toczenie itp.

7 Oferuje Zajęcia indywidualne i grupowe  Szkolenia i warsztaty (kinezjologia, pedagogika ruchu, arteterapia, wspieranie rozwoju i uczenia się, programy profilaktyczno-terapeutyczne)  Terapia indywidualna i grupowa (dysleksja, ADHD, zespół Aspergera, problemy z komunikacją i funkcjonowaniem społecznym, dysharmonie rozwojowe)  Zajęcia rozwojowe (efektywne uczenie się, rozwijanie kreatywności, wspieranie talentów) Zajęcia i terapia prowadzone są w oparciu o wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, neuronauki, z wykorzystaniem elementów medycyny orientalnej sprawdzonych w kulturze zachodniej Pracujemy z ciałem Ruch, rytm, masaż i ekspresja plastyczna Zapraszamy dzieci, młodzież i dorosłych Warszawa, ul. Ogrodowa 42/44