Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/ Umiem ładnie pisać - to takie proste!
2 _________________________________________________ Ładne pismo zaczynamy ćwiczyć … od pierwszych tygodni życia !!! prawidłowy rozwój i integracja odruchów chwytnych buduje podstawy przyszłej sprawności manualnej dla ładnego pisania bardzo ważna jest prawidłowa koordynacja wzrokowo – ruchowa naturalnym sposobem używania wzroku przez małe dziecko jest widzenie obwodowe, fizjologicznie nie jest ono gotowe do skupiania wzroku na dwuwymiarowej płaszczyźnie (kartka, ekran). przyczyną trudności w czytaniu i pisaniu może być niedojrzała funkcja widzenia obuocznego – można ją ćwiczyć ortoptycznie
3 _________________________________________________ sprawność manualną należy ćwiczyć systematycznie podobnie jak naukę chodzenia czy jazdę na rowerze najlepszym ćwiczeniem jest możliwość spontanicznego manipulowania różnymi przedmiotami, zabawy piłką, samodzielne ubieranie się, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł itp. obsługa komputera i innych atrakcyjnych zabawek mechanicznych i elektronicznych jest łatwiejsza i zniechęca do wysiłku potrzebnego do niezbędnego treningu ruchowego dzieci najlepiej uczą się pisać przez zabawę w pisanie i rysowanie aby ładnie pisać i rysować dziecko powinno oswajać się z tymi czynnościami jak najwcześniej właściwy trening ruchów precyzyjnych wymaga stosowania ergonomicznych przyborów do malowania i rysowania
4 _________________________________________________ Chwyty utrudniające ładne pisanie
5 _________________________________________________ Prawidłowe trzymanie długopisu to możliwość swobodnego pisania bez napięcia i poczucia zmęczenia ręki
6 _________________________________________________ Aktywne zabawy ułatwiające pisanie rysowanie w naturze: na piasku, śniegu, kredą na chodniku, na różnych fakturach, częściach ciała i różnymi przedmiotami malowanie i rysowanie oburącz, leniwa ósemka rysowanie rytmiczne z muzyką malowanie dłońmi, palcami wykorzystywanie różnych technik (farby, kreda, węgiel, pastele, kredki woskowe malowanie na dużych powierzchniach (A3 i większej) budowanie z klocków, nawlekanie, wyklejanie, wydzieranie, lepienie ugniatanie, toczenie itp.
7 Oferuje Zajęcia indywidualne i grupowe Szkolenia i warsztaty (kinezjologia, pedagogika ruchu, arteterapia, wspieranie rozwoju i uczenia się, programy profilaktyczno-terapeutyczne) Terapia indywidualna i grupowa (dysleksja, ADHD, zespół Aspergera, problemy z komunikacją i funkcjonowaniem społecznym, dysharmonie rozwojowe) Zajęcia rozwojowe (efektywne uczenie się, rozwijanie kreatywności, wspieranie talentów) Zajęcia i terapia prowadzone są w oparciu o wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, neuronauki, z wykorzystaniem elementów medycyny orientalnej sprawdzonych w kulturze zachodniej Pracujemy z ciałem Ruch, rytm, masaż i ekspresja plastyczna Zapraszamy dzieci, młodzież i dorosłych Warszawa, ul. Ogrodowa 42/44