Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat I DIAGNOZA GMINY ORAZ WYNIKI BADAŃ GÓRA,
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata SPOSÓB PRAC Proces formułowania Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Góra na lata realizowany będzie w oparciu o metodę partycypacji społecznej. Określenie wizji rozwoju obszaru rewitalizowanego, celów strategicznych i wreszcie formułowanie kluczowych zadań, realizowane będzie w oparciu o partnerstwo lokalne przy zaangażowaniu przedstawicieli życia społecznego, gospodarczego oraz politycznego Gminy Góra.
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata WARSZTAT I I.SPÓJNOŚĆ LPR Z DOKUMENTAMI STRATEGICZNYMI II.DIAGNOZA GMINY GÓRA: – diagnoza zjawisk w sferze społecznej – diagnoza zjawisk w sferze gospodarczej – diagnoza zjawisk w sferze środowiskowej – diagnoza zjawisk w sferze przestrzenno-funkcjonalnej – diagnoza zjawisk w sferze technicznej III. WYNIKI BADAŃ IV. ZASIĘG PRZESTRZENNY OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI: – stan kryzysowy – obszar zdegradowany – obszar rewitalizacji
Proces tworzenia Gminnego Programu Rewitalizacji będzie obejmował kilka faz: 1. Fazę prac przygotowawczych, która będzie obejmowała m.in. czynności związane z diagnozą obecnego stanu Gminy. 2. Fazę prac nad opracowaniem Gminnego Programu Rewitalizacji, tj.: m.in. zaproponowanie obszaru rewitalizacji oraz zadań do realizacji. 3. Fazę konsultacji społecznych mającej na celu poznanie oraz hierarchizację celów i potrzeb mieszkańców gminy – badania ankietowe. METODOLOGIA
REWITALIZACJA - definicja Rewitalizacja – to wyprowadzanie ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez działania całościowe (powiązane wzajemnie przedsięwzięcia obejmujące łącznie kwestie społeczne, ekonomiczne, przestrzenne, infrastrukturalne i środowiskowe oraz kulturowe), skoncentrowane terytorialnie i prowadzone w sposób zaplanowany oraz zintegrowany poprzez programy rewitalizacji. Rewitalizacja zakłada optymalne wykorzystanie swoich specyficznych uwarunkowań oraz wzmacnianie lokalnych potencjałów i jest procesem wieloletnim, prowadzonym we współpracy z lokalną społecznością i na jej rzecz. Działania służące wspieraniu procesów rewitalizacji prowadzone są spójnie wewnętrznie (poszczególne działania pomiędzy sobą) oraz zewnętrznie (z lokalnymi politykami sektorowymi, np. transportową, energetyczną, celami i kierunkami wynikającymi z dokumentów strategicznych). Wytyczne Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata
KRYZYS DEGRADACJA REWITALIZACJA Obszar gminy znajdujący się w stanie kryzysowym z powodu koncentracji negatywnych zjawisk społecznych, w szczególności bezrobocia, ubóstwa, przestępczości, niskiego poziomu edukacji lub kapitału społecznego, a także niewystarczającego poziomu uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym, można wyznaczyć jako obszar zdegradowany w przypadku występowania na nim ponadto co najmniej jednego z następujących negatywnych zjawisk: gospodarczych – w szczególności niskiego stopnia przedsiębiorczości, słabej kondycji lokalnych przedsiębiorstw lub środowiskowych – w szczególności przekroczenia standardów jakości środowiska, obecności odpadów stwarzających zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi lub stanu środowiska, lub przestrzenno-funkcjonalnych – w szczególności niewystarczającego wyposażenia w infrastrukturę techniczną i społeczną lub jej złego stanu technicznego, braku dostępu do podstawowych usług lub ich niskiej jakości, niedostosowania rozwiązań urbanistycznych do zmieniających się funkcji obszaru, niskiego poziomu obsługi komunikacyjnej, niedoboru lub niskiej jakości terenów publicznych, lub technicznych – w szczególności degradacji stanu technicznego obiektów budowlanych, w tym o przeznaczeniu mieszkaniowym, oraz niefunkcjonowaniu rozwiązań technicznych umożliwiających efektywne korzystanie z obiektów budowlanych, w szczególności w zakresie energooszczędności i ochrony środowiska. Skalę negatywnych zjawisk odzwierciedlają mierniki rozwoju opisujące powyższe sfery, które wskazują na niski poziom rozwoju lub dokumentują silną dynamikę spadku poziomu rozwoju.
OBSZAR REWITALIZACJI Obszar rewitalizacji - obszar obejmujący całość lub część obszaru zdegradowanego, cechującego się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk, na którym zamierza się prowadzić rewitalizację. Obszar rewitalizacji może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic, lecz: nie może obejmować terenów większych niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkałych przez więcej niż 30% jej mieszkańców* * Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata ”MIiR
CELE I EFEKTY REWITALIZACJI Celem rewitalizacji jest wyprowadzenie obszarów zdegradowanych z kryzysu. Efekty rewitalizacji, to m.in.: -poprawa warunków mieszkaniowych, -poprawa bezpieczeństwa, -spadek bezrobocia, -rozwój lokalnego handlu i usług, -dobry dostęp do przedszkoli i żłobków, -wzmocnienie kapitału społecznego i więzi sąsiedzkich, -atrakcyjne przestrzenie publiczne, -ciekawe wydarzenia kulturalne i sportowe, -miejsca integracyjnych spotkań dla dzieci, młodzieży i osób starszych.
PLAN POSTĘPOWANIA CO TRZEBA ZROBIĆ, ŻEBY OSIĄGNĄĆ TAKIE EFEKTY? Diagnoza - Identyfikacja problemów Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk Określenie obszaru koncentracji działań Wizja przemian na tym obszarze Wybór zestawu działań
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata WARSZTAT I I.SPÓJNOŚĆ LPR Z DOKUMENTAMI STRATEGICZNYMI - centralnymi: Strategia Rozwoju Kraju 2020 Strategia Innowacyjności i Efektywności Gospodarki „Dynamiczna Polska 2020” Strategia Rozwoju Kapitału Ludzkiego 2020 Strategia Rozwoju Kapitału Społecznego 2020 Strategia Bezpieczeństwo Energetyczne i Środowisko perspektywa do 2020 r. Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego : Regiony, Miasta, Obszary wiejskie. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 Narodowy Plan Rewitalizacji
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata WARSZTAT I I. SPÓJNOŚĆ LPR Z DOKUMENTAMI STRATEGICZNYMI – regionalnymi i lokalnymi: Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Dolnośląskiego Perspektywa 2020 Strategia Rozwoju Polski Zachodniej 2020 Lokalna Strategia Rozwoju Dla Ujścia Baryczy 2009 – 2015 Strategia Rozwoju Powiatu Górowskiego Strategia Rozwoju Miasta i Gminy Góra na lata Program Ochrony Środowiska dla Powiatu Górowskiego na lata z perspektywą na lata Program Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Góra na lata 2014 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2021
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata WARSZTAT I II. DIAGNOZA GMINY GÓRA: – diagnoza zjawisk w sferze społecznej – diagnoza zjawisk w sferze gospodarczej – diagnoza zjawisk w sferze środowiskowej – diagnoza zjawisk w sferze przestrzenno-funkcjonalnej – diagnoza zjawisk w sferze technicznej
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna - depopulacja
Wskaźnik demograficzne - Góra urodzenia żywe na 1000 ludności 11,79,09,29,0 10,9 zgony na 1000 ludności 8,868,938,989,42 8,96 przyrost naturalny na 1000 ludności 2,80,00,2-0,4 2,0 saldo migracji na 1000 osób -1,7-7,4-3,2-4,3 -7,0 saldo migracji zagranicznych na 1000 osób 0,00-0,33-0,19-0,53 -0,44 Podstawowe wskaźniki demograficzne dla Gminy
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna - depopulacja Jednostka terytorialna przyrost naturalny na 1000 ludności POLSKA 0,90,30,0-0,50,0 POLSKA - MIASTO 0,60,0-0,4-0,9-0,5 DOLNOŚLĄSKIE -0,1-0,6-1,1-1,6-0,9 DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO -0,5-1,0-1,6-2,1-1,5 Powiat górowski 1,50,80,7-0,71,4 Powiat górowski - MIASTO 0,5-1,30,5 Góra 2,80,00,2-0,42,0 Góra - miasto 2,6-0,21,1-1,31,7 Góra - obszar wiejski 3,10,5-1,10,82,4
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna - depopulacja Jednostka terytorialna saldo migracji na 1000 osób osoba POLSKA -0,1 -0,2-0,5-0,4 POLSKA - MIASTO -2,1-1,9-1,7-2,2-1,8 DOLNOŚLĄSKIE 0,50,40,30,00,2 DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO -1,9-1,8-1,7-2,0-1,6 Powiat górowski -3,1-4,0 -5,1-5,8 Powiat górowski - MIASTO -1,9-4,0-8,3 Góra -1,7-7,4-3,2-4,3-7,0 Góra - miasto -3,2-9,6-2,5-5,1-8,7 Góra - obszar wiejski 0,6-4,2-4,3-2,9-4,5
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna – starzenie się społeczeństwa
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna – niekorzystna struktura wiekowa
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna – niekorzystne trendy struktury wieku Udział ludności w wieku przedprodukcyjnym do ogółu ludności Jednostka terytorialna ludność w wieku przedprodukcyjnym do ogółu ludności (w %) Różnica Dynamika zmian 2014/ POLSKA 18,818,518,318,218,0 -0,8% -4,3% POLSKA - MIASTO 17,116,916,816,716,6 -0,5% -2,9% DOLNOŚLĄSKIE 17,417,217,016,916,8 -0,6% -3,4% DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO 16,116,015,815,715,8 -0,3% -1,9% Powiat górowski 21,120,820,419,619,4 -1,7% -8,1% Powiat górowski - MIASTO 18,918,318,0 -0,9% -4,8% Góra 20,820,419,919,118,9 -1,9% -9,1% Góra - miasto 19,318,818,417,717,4 -1,9% -9,8% Góra - obszar wiejski 23,222,822,121,321,0 -2,2% -9,5%
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna – niekorzystne trendy struktury wieku Udział ludności w wieku produkcyjnym do ogółu ludności Jednostka terytorialna ludność w wieku produkcyjnym do ogółu ludności (w %) Różnica Dynamika zmian 2014/ POLSKA 64,464,263,963,463,0 -1,4% -2,2% POLSKA - MIASTO 65,364,864,263,562,8 -2,5% -3,8% DOLNOŚLĄSKIE 65,765,364,864,263,5 -2,2% -3,3% DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO 65,765,164,463,662,8 -2,9% -4,4% Powiat górowski 64,063,763,663,763,2 -0,8% -1,3% Powiat górowski - MIASTO 64,464,163,4 -1,0% -1,6% Góra 64,564,063,863,763,2 -1,3% -2,0% Góra - miasto 65,765,064,764,363,6 -2,1% -3,2% Góra - obszar wiejski 62,6 62,962,6 0,0%
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna – niekorzystne trendy struktury wieku Udział ludności w wieku poprodukcyjnym do ogółu ludności Jednostka terytorialna ludność w wieku poprodukcyjnym do ogółu ludności (w %) Różnica Dynamika zmian 2014/ POLSKA 16,817,317,818,419,0 2,2% 13,1% POLSKA - MIASTO 17,618,319,019,820,6 3,0% 17,0% DOLNOŚLĄSKIE 16,917,518,219,019,7 2,8% 16,6% DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO 18,218,919,820,621,4 3,2% 17,6% Powiat górowski 14,915,616,016,717,4 2,5% 16,8% Powiat górowski - MIASTO 16,617,618,6 2,0% 12,0% Góra 14,715,516,317,117,9 3,2% 21,8% Góra - miasto 15,016,116,918,019,0 4,0% 26,7% Góra - obszar wiejski 14,314,715,315,816,32,0%14,0%
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna – struktura wiekowa Wskaźniki obciążenia demograficznego na 2014 rok Jednostka terytorialna ludność w wieku nieprodukcyjnym na 100 osób w wieku produkcyjnym ludność w wieku poprodukcyjnym na 100 osób w wieku przedprodukcyjnym ludność w wieku poprodukcyjnym na 100 osób w wieku produkcyjnym POLSKA58,8105,230,2 POLSKA - MIASTO59,4123,132,8 DOLNOŚLĄSKIE57,5117,431,0 DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO59,2136,334,1 Powiat górowski58,390,127,6 Powiat górowski - MIASTO57,8103,329,4 Góra58,295,128,4 Góra - miasto57,3109,129,9 Góra - obszar wiejski59,777,726,1
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna – poziom ubóstwa
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna – bezrobocie BEZROBOCIE - GóraXII.2010XII.2011XII.2012XII.2013XII.2014XII.2015 bezrobotni bezrobotni z prawem do zasiłku % bezrobotnych bez prawa do zasiłku 81,4% 82,1%81,2%84,3%85,4% 83,4%
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera społeczna depopulacja spowodowana przede wszystkim ujemnym saldem migracji starzenie się społeczeństwa i niekorzystny trend struktury wieku społeczeństwa – wzrost populacji w wieku poprodukcyjnym oraz spadek populacji w wieku przedprodukcyjnym znaczny odsetek osób korzystających z pomocy społecznej istotny udział osób bezrobotnych bez prawa do zasiłku wśród osób bezrobotnych istotny udział osób bezrobotnych w liczbie ludności w wieku produkcyjnym
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera gospodarcza - przedsiębiorczość
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą na 100 osób w wieku produkcyjnym w latach Jednostka terytorialna osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą na 100 osób w wieku produkcyjnym POLSKA11,911,611,912,112,2 POLSKA - MIASTO13,913,613,814,114,2 DOLNOŚLĄSKIE12,312,012,312,612,7 DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO13,613,213,613,813,9 Powiat górowski8,78,08,38,68,4 Powiat górowski - MIASTO 10,711,010,7 Góra9,38,68,99,2 9,0 Góra - miasto10,89,910,310,6 10,3 Góra - obszar wiejski7,06,56,97,2 7,0
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera gospodarcza - przedsiębiorczość Podmioty gospodarcze wpisane do rejestru REGON na 10 tys. mieszkańców w latach Jednostka terytorialna podmioty wpisane do rejestru REGON na 10 tys. ludności POLSKA POLSKA - MIASTO DOLNOŚLĄSKIE DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO Powiat górowski Powiat górowski - MIASTO Góra Góra - miasto Góra - obszar wiejski
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera gospodarcza niska aktywność osób w wieku produkcyjnym w kierunku rozwoju własnej przedsiębiorczości, niski poziom „ogólnej” przedsiębiorczości w przeliczeniu na 10 tys. mieszkańców
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy tereny zielone
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera techniczna – mieszkalnictwo Jednostka terytorialna przeciętna powierzchnia użytkowa 1 mieszkania (w m2) POLSKA 72,372,672,873,173,4 POLSKA - MIASTO 63,663,863,964,164,2 DOLNOŚLĄSKIE 71,571,771,972,072,2 DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO 65,365,4 Powiat górowski 76,176,376,676,977,1 Powiat górowski - MIASTO 69,069,369,6 Góra 72,973,273,473,874,1 Góra - miasto 68,168,368,568,869,1 Góra - obszar wiejski 81,582,082,282,783,0 Jednostka terytorialna przeciętna powierzchnia użytkowa mieszkania na 1 osobę (w m2) POLSKA 25,325,625,926,326,7 POLSKA - MIASTO 24,725,025,425,726,1 DOLNOŚLĄSKIE 26,326,627,027,527,9 DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO 25,726,126,526,927,3 Powiat górowski 23,924,124,424,725,0 Powiat górowski - MIASTO 23,824,224,5 Góra 23,423,723,924,324,6 Góra - miasto 23,323,723,824,224,5 Góra - obszar wiejski 23,423,824,124,524,8 Jednostka terytorialna mieszkania na 1000 mieszkańców POLSKA349,6352,6356,1359,9363,4 POLSKA - MIASTO388,1391,9396,5401,4405,9 DOLNOŚLĄSKIE367,7371,0375,9381,6386,2 DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO394,4398,7404,8411,9417,3 Powiat górowski313,6316,1318,2321,6324,0 Powiat górowski - MIASTO 345,1348,8352,6 Góra320,2324,2326,2329,2332,5 Góra - miasto341,7346,8348,0351,7355,1 Góra - obszar wiejski287,7290,5293,5295,6298,7
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera techniczna – ścieki Jednostka terytorialna odsetek ludności korzystający z oczyszczalni ścieków miejskich i wiejskich POLSKA65%66%69%70%71% POLSKA - MIASTO88% 92%93%94% DOLNOŚLĄSKIE76%77% 78%79% DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO95% Powiat górowski37%38%37%42% Powiat górowski - MIASTO 79%86%88% Góra59%61%57%64% Góra - miasto98% 91%99% Góra - obszar wiejski0%5% 12% Jednostka terytorialna długość sieci kanalizacyjnej do sieci wodociągowej POLSKA0,4 0,5 POLSKA - MIASTO0,9 DOLNOŚLĄSKIE0,6 0,7 DOLNOŚLĄSKIE - MIASTO0,8 0,9 Powiat górowski0,1 0,2 Powiat górowski - MIASTO 0,9 Góra0,3 Góra - miasto0,91,0 Góra - obszar wiejski0,1
Kluczowe wnioski płynące z diagnozy sfera techniczna problemem dla gminy może być system zaopatrzenia w ciepło – który wpływa na zjawisko tzw. niskiej emisji poprawa jakości gospodarki wodno-ściekowej – zwłaszcza na terenach wiejskich
WYNIKI BADAŃ (N=274) Najczęściej wskazywane obszary, które powinny być poddane procesowi rewitalizacji w pierwszej kolejności
WYNIKI BADAŃ (N=274) Negatywne zjawiska społecznych występujące na wybranym przez respondenta obszarze rewitalizacji [ analiza średnich (skala 1-4, gdzie 1 - brak zagrożenia problemem, 4 - wysokie zagrożenie problemem) ]
Lokalny Program Rewitalizacji w latach Wizja: Gmina Góra bezpieczna, przyjazna i otwarta Cel generalny: Poprawa warunków życia mieszkańców poprzez przeciwdziałanie zjawiskom kryzysowym Cele szczegółowe: 1. Poprawa stanu infrastruktury edukacyjnej na terenie miasta. 2. Podniesienie estetyki, funkcjonalności oraz atrakcyjności urbanistycznej miasta poprzez zagospodarowanie pustych i zdegradowanych przestrzeni publicznych. 3. Zmniejszenie występujących negatywnych zjawisk mającym niekorzystny wpływ na rozwój społeczności zamieszkującej obszary o nasilonym zagrożeniu patologiami społecznymi. 4. Poprawa bezpieczeństwa na terenie obszaru rewitalizowanego. 5. Poprawa atrakcyjności miasta.
Lokalny Program Rewitalizacji w latach Obszar objęty rewitalizacją znajdował się pomiędzy ulicami Podwale – Kościuszki – Targowa. Wyznaczony obszar obejmował powierzchnię 11,91 ha, zamieszkały przez osoby (12%)
Lokalny Program Rewitalizacji w latach Dzięki przeprowadzeniu pierwszego etapu rewitalizacji Gmina Góra pozyskała ponad 5 mln zł. Trwałym śladem tego etapu rewitalizacji są zrealizowane inwestycje, a do najważniejszych z nich należy zaliczyć: przebudowę Przedszkola Publicznego nr 1 im. Marii Konopnickiej przy ul. Żeromskiego w Górze, przebudowę Szkoły Podstawowej nr 1 im. Władysława Broniewskiego przy ul. Podwale w Górze, iluminację kościoła p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Górze, wykonanie monitoringu miejskiego, przebudowę chodników, oświetlenie miejsc publicznych wraz z budową parkingu przy ul. Bojowników w Górze.
Gminny Program Rewitalizacji w latach Gminny Program Rewitalizacji dla Gminy Góra na lata , ma być kontynuacją Lokalnego Programu Rewitalizacji który został zrealizowany w latach
Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk SOŁECTWA – sfera społeczna Oceniane wskaźniki sfery społecznej: 1.Dynamika zmian ludności ogółem 2014/2010 (waga 1) 2.Dynamika zmian ludności w wieku produkcyjnym 2014/2010 (waga 1) 3.Dynamika zmian ludności w wieku poprodukcyjnym 2014/2010 (waga 1) 4.Udział osób korzystających z pomocy społecznej do ogółu w 2014 roku (waga 1) 5.Dynamika zmian ilości osób korzystających z pomocy społecznej 2014/2010 (waga 1) 6.Udział osób bezrobotnych w ludności w wieku produkcyjnym 2014 (waga 1) 7.Dynamika zmian ilości osób bezrobotnych 2014/2010 (waga 0,25) 8.Dynamika zmian ilości osób bezrobotnych długotrwale 2014/2010 (waga 0,25) 9.Dynamika zmian ilości osób bezrobotnych bez kwalifikacji 2014/2010 (waga 0,25) 10.Dynamika zmian ilości osób bezrobotnych bez doświadczenia zawodowego 2014/2010 (waga 0,25)
Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk SOŁECTWA – sfera społeczna Negatywnych zjawisk w sferze społecznej NIE ODNOTOWANO w: -wg danych średnich dla GMINY – sołectwa Witoszyce i Polanowo, -wg danych średnich dla POWIATU – sołectwo Polanowo Według danych średnich dla GMINY Według danych średnich dla POWIATU
Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk – sfera gospodarcza Oceniane wskaźniki sfery gospodarczej: 1.Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą na 100 osób w wieku produkcyjnym w Podmioty gospodarcze wpisane do rejestru REGON na 10 tys. mieszkańców w 2015
Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk SOŁECTWA – sfera gospodarcza Negatywne zjawiska w sferze gospodarczej ODNOTOWANO w każdym sołectwie (słabiej w Górze i Starej Górze - 1 pkt.) Według danych średnich dla GMINY Według danych średnich dla POWIATU
Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk Sfera społeczna Sfera gospodarcza Kryteria wyboru: 1.Największa ocena negatywnych zjawisk w sferze społecznej – max. 7 pkt 2.Największa ocena negatywnych zjawisk łącznie w sferze gospodarczej – max. 2 pkt. 3.Łącza ilość osób zamieszkujących wstępnie wytypowany obszar nie może być większa niż 30% populacji, a teren na którym mieszka 20% powierzchni ogółem.
Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk SOŁECTWA – sfera społeczna i gospodarcza Według danych średnich dla GMINY Według danych średnich dla POWIATU Negatywnych zjawisk w sferze społecznej i gospodarczej (łącznie) NIE ODNOTOWANO w: -wg danych średnich dla GMINY – sołectwa Witoszyce i Polanowo, -wg danych średnich dla POWIATU – sołectwo Polanowo
Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk w Góra MIASTO – sfery łącznie wg średnich danych dla miasta
Ulice wg danych średnich dla miasta (9-0 pkt.)
Wytyczenie obszaru o szczególnym nasileniu negatywnych zjawisk w Góra MIASTO – sfery łącznie wg średnich danych dla powiatu
Ulice wg danych średnich dla powiatu (9-0 pkt.)
Dziękujemy za uwagę! Instytut Badawczy IPC Sp. z o.o. ul. Ostrowskiego Wrocław Tel. 71/ Mail: