O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
Advertisements

Ergonomia.
Zagrożenia płynące z korzystania z sieci globalnej
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
Zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami techniki komputerowej
Zagrożenia jakie niesie
„Moje dziecko i Internet”
7 punktów Kodeksu 2.0.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
KOMPUTER, INTERNET KORZYŚCI I ZAGROŻENIA
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów Warszawa, ul
Bezpieczna praca z komputerem
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Zasady BHP w pracy z komputerem
Dojrzałość szkolna dziecka
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
Twój przyjaciel czy wróg?
UZALEŻNIENIE Internet.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Nastolatki i ich problemy
CZAS WOLNY DZIECKA.
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
Komputer a zdrowie dalej Maria Wąsik.
KOMPUTERY I INTERNET .
Choroby związane z nadmiernym korzystaniem z komputera i Internetu
Komputer - przyjaciel czy wróg?
Prognoza obciążeń fizycznych pracownika na przykładzie księgowej
ZDROWIE A KOMPUTER Karolina Iwanowska.
BEZPIECZNIE W SIECI.
Wpływ gier komputerowych na człowieka
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZAGROŻENIA KOMPUTEROWE - istotne zagadnienia
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z PRACĄ PRZY KOMPUTERZE
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Bezpieczna praca z komputerem
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Unikanie zagrożeń w sieci
Czy korzystanie z komputera i sieci jest zawsze bezpieczne?
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
 Zależność jest to stan psychiczny i fizyczny, wynikający z reakcji pomiędzy organizmem a środkiem, objawiający się przymusowym przyjmowaniem środka.
Pan Kamil Krajewski Pacjent zjawił się do kliniki objawami: ból pleców
Ergonomia na stanowisku pracy biurowej
Czyli wszystko, o czym powinniśmy wiedzieć,
Ergonomia pracy przy komputerze.
Prawa dziecka Prezentacja na podstawie książki „Twoje Prawa” opracowanej przez UNICEF Anna Rak.
Metody komunikacji ludzi
Korzyści i zagrożenia wynikające z dostępu dzieci do komputera
Przygotował Sebastian Bożek Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich Technikum Gastronomiczno-Hotelarskie nr 2 im. prof. Stanisława Bergera.
BHP PRZY KOMPUTERZE.
Wiktoria Łaszczewska.  Internet;  Gry komputerowe i mobilne;  Urządzenia, np. telefon, tablet, komputer, smartphone;  Portale społecznościowe itp.,
Przepisy BHP w pracowni komputerowej
Skutki nieprawidłowej długotrwałej pracy z komputerem.
Aleksander Kuliński klasa II A
Mama, tata, tablet….
Bezpieczny internet.
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Bezpieczeństwo w sieci
KOMPUTER, INTERNET - KORZYŚCI I ZAGROŻENIA DLA TWOJEGO DZIECKA
KOMPUTER, INTERNET - KORZYŚCI I ZAGROŻENIA DLA TWOJEGO DZIECKA
Mądrze, grzecznie i bezpiecznie korzystam z Internetu
Uzależnienie? To nabyty stan zaburzenia zdrowia psychicznego albo psychicznego i fizycznego, który charakteryzuje się okresowym lub stałym przymusem wykonywania.
PRAWIDŁOWA POSTAWA PRZY KOMPUTERZE
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Przepisy BHP w pracowni komputerowej Zasady pracy z komputerem.
Zapis prezentacji:

O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska

"Wyrażam zgodę na udostępnienie przedmiotowego materiału na zasadach licencji GNU Wolnej Dokumentacji wykonanej przeze mnie publikacji."

Źle wykorzystywany komputer może zaburzyć wiele sfer rozwoju dziecka:  rozwój fizyczny  rozwój psychiczny  rozwój moralny  rozwój społeczny  rozwój intelektualny

Rozwój fizyczny Długotrwałe siedzenie w jednej pozycji może powodować bóle mięśni i kręgosłupa. Usztywnienie mięśni, zwłaszcza karku, skrzywienia kręgosłupa, nadwagę. Długotrwała praca przy monitorze może być przyczyną bólów głowy, szczypania i łzawienia oczu, a w konsekwencji prowadzić do osłabienia wzroku, zwłaszcza u dzieci. Długotrwały brak ruchu może wywołać stres.

Rozwój fizyczny Długotrwała praca przy komputerze prowadzi do nadwyrężenia mięśni nadgarstka, często powodującego chorobę objawiającą się drętwieniem palców, a następnie całych dłoni, aż w końcu dosięga barków. Sprawność rąk zmniejsza się tak, że wykonywanie prostych czynności jest problemem. Pole elektrostatyczne powstające w otoczeniu monitora powoduje dodatnią jonizację powietrza. Wskutek tego mikroskopijne cząstki kurzu uderzają o twarz człowieka wywołując reakcje alergiczne powodując podrażnienia.

Rozwój psychiczny Dzieci, które dużo czasu spędzają przed komputerem:  Izolują się od innych : dzieci coraz częściej spędzają czas wolny „sam na sam” z komputerem, nie szukają kontaktu z innymi.  Nie umieją komunikować się, zatracają związki emocjonalne.  Żyją z dala od realnego świata, wypełniają czas czynnościami związanymi z grami, Internetem itp.  Rozładowują wszystkie napięcia psychiczne w kontaktach z komputerem.

Zagrożenia moralne Dzieci mają łatwy dostęp do informacji pozbawionych wartości etycznych i takich, których posiadanie może okazać się dla nich groźne. Dzieci narażone są na przemoc w sieci, pornografię, prostytucję itp.

Rozwój społeczny Często zanika samodyscyplina. Dzieci emocjonalnie stronią od grupy. Dzieci nie mają możliwości komunikacji i kompromisu, oraz publicznego prezentowania swoich umiejętności. Często ich zachowania stają się nieetyczne.

Rozwój intelektualny Następuje zubożenie języka, zanika umiejętność wypowiadania się. Dzieciom brakuje własnych pomysłów, powielają pomysły innych, następuje ograniczenie wyobraźni. Słabo wypowiadają się, następuje ograniczenie zdolności wyrażania swoich uczuć przez mowę. Mają słabą koncentrację uwagi.

Rada dla rodziców: Komputer jest dobrem, z którego należy rozsądnie korzystać, to znaczy: limitować czas spędzany przy komputerze, zwracać uwagę na treści płynące z komputera, dbać o prawidłowo ustawione stanowisko komputerowe oraz o jego oświetlenie.

Dla dobra dziecka: rodzice powinni kontrolować nie tylko czas spędzany przez ich dziecko przy komputerze, ale również treści, z jakimi zapoznaje się ono przy pomocy komputera.

Mamo, tato … Nie zostawiaj przy komputerze dzieci samych sobie. Interesuj się tym, jak długo i w jakie gry grają. Podsuwaj dzieciom gry rozwijające osobowość oraz programy edukacyjne. Organizuj swemu dziecku także inne formy spędzania wolnego czasu, które zapewnią dziecku harmonijny rozwój

Pamiętaj również o bezpieczeństwie higienie pracy swego dziecka Ustaw prawidłowo komputer swojego dziecka, Pamiętaj, że komputer to urządzenie podłączone do prądu, Wietrz systematycznie pomieszczenie, gdzie ustawiony jest komputer, Pamiętaj o podkładkach pod nadgarstki, Pamiętaj o przerwach podczas pracy, z komputerem, gimnastyce ciała i oczu.