Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Blog Wirtualny pamiętnik Dziennikarstwo XXI wieku.
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
narzędzie w językowych pracach projektowych
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
"Zapomnij o zapominaniu!"
„Nasza przeszłość nadaje kształt naszej przyszłości.” Antoni Kępiński
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
SYLWETKA LIDERA.
CO TO JEST PORNOGRAFIA? Pornografia obejmuje przedmioty (teksty, rysunki, zdjęcia, filmy), które przedstawiają sceny erotyczne: zawierające treści nieprzyzwoite.
Biblioteka Zespołu Szkół nr 1 w Pile
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
„Zdolności a umiejętności”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
BIBLIOTEKA gimnazjum im. Konstantego Parczewskiego w Niemenczynie 2014.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
Tydzień Bibliotek Dziecięcych 22 – 26 września. Warszawska akcja czytania Pod koniec września w Warszawie odbył się Tydzień Bibliotek Dziecięcych. Nasze.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
JAK PRACOWAĆ Z UCZNIEM Z ZESPOŁEM ASPERGERA ?
Apetyt na czytanie Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
PROJEKT EDUKACYJNY REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY I A GIMNAZJUM: JULII LASZCZEWSKIEJ, PIOTRA SZCZEPANIAKA, DARII ŻUPIŃSKIEJ, ANNY GUMNEJ.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WYNIKI BADAŃ.  1. LEKTURA KSZTAŁTUJE SAMODZIELNE MYŚLENIE I FORMUŁOWANIE MYŚLI.  2. JEST NAJLEPSZYM SPOSOBEM RELAKSU.  3. KSZTAŁTUJE POSTAWĘ CIERPLIWOŚCI,
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching
Dlaczego warto czytać książki dzieciom?
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytania na umysł i zachowania człowieka
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
Czytanie wspiera rozwój dziecka
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Zapis prezentacji:

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja

Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania do pisania odręcznego.

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja Naszą misją jest zaprosić wszystkich do pisania.

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja „Pisz i czytaj” – projekt Wydawnictwa Inspiracja dla bibliotek – czyli jak zachęcić dzieci i młodzież do pisania odręcznego.

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja Trudno negować zalety pisania odręcznego, mimo tego umiejętność ta powoli zanika, wypierana przez nowoczesne technologie. Słyszy się głosy, że właściwie przestaje być potrzebna! Nie da się jednak ukryć, że zalety pisma odręcznego są nie do przecenienia. Chcielibyśmy je przypomnieć.

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja Zalety pisania odręcznego: 1.Stymuluje mózg, rozwija połączenia mózgowe, poprawia zdolność mówienia. 2.Pomaga w zapamiętywaniu treści. 3.Utrwala zasady poprawnej pisowni. 4.Ma wpływ na jasność formułowania myśli, styl i logikę wypowiedzi oraz bogactwo słownictwa. 5.Poprawia koncentrację, orientację przestrzenną i umiejętność rozwiązywania problemów. 6.Ćwiczy precyzję, koordynację, kontrolę motoryczną. 7.Ćwiczy umiejętność myślenia kreatywnego i abstrakcyjnego. 8.Sprzyja rozwojowi zdolności językowych. 9.Syntetyzuje dane i usprawnia proces uczenia się.

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja Projekt dla bibliotek pod nazwą „Pisz i czytaj” Biblioteka nabywa egzemplarz „Książki do … napisania”. Książka zostaje włączona do zasobów biblioteki. Dzieci i młodzież mogą ją wypożyczać na takich samych zasadach jak inne książki. W wypożyczonej „Książce” każdy możne wpisać swój wiersz, opowiadanie, reportaż, zdarzenie z życia, podróży wakacyjnej, udziału w imprezie (np. koncert, wyjście do teatru itp.). Tekst, którym młody człowiek chce się podzielić z innymi. Dodatkowo wpis można ilustrować ręcznie wykonanym rysunkiem, wyklejanką itp. Praca może być anonimowa lub zakończona podpisem autora. Po wpisie twórca oddaję książkę do biblioteki. Następny wypożyczający książkę czyta wpisy poprzedników i wykonuje własny. W ten sposób autorzy tworzą niepowtarzalną, unikatową książkę, która pozostaje w zasobach biblioteki. Po jej zapisaniu powstaje następna itd. Jakie są społeczne zalety projektu ?

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja Społeczne zalety projektu „Pisz i czytaj”. 1.Bez zmuszania motywuje do pisania ręcznego. 2.Poprawia pisownię (wiedząc, że będą nas czytali inni staramy się pisać wyraźniej, z większą starannością). 3.Odkrywa predyspozycje, zdolności dzieci i młodzieży. 4.Uczy dzielenia się z grupą swoimi talentami, uczuciami. 5.Przełamuje lęk związany z dzieleniem się swoją pracą, umiejętnościami (Polacy nie potrafią się chwalić !). 6.Integruje zespół, klasę. 7.Twórcy mają świadomość współudziału w projekcie, który przetrwa długie lata (poczucie ważności). 8.Projekt uczy i zachęca do pracy po lekcjach.

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja Podczas egzaminów uczniowie nadal piszą ręcznie. Pomóżmy im w tym!

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja Dziękujemy za uwagę – zapraszamy do udziału w projekcie. Zapraszamy na stronę Kontakt: Www: Tel: (+48) (+48)

Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja „ Książki do … napisania ”