Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OLIGOPOLE WNE UW 3 GRUDNIA 2005.
Advertisements

Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Warszawa, dnia 5 listopada 2004 r.
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
w procedurze zawierania Umowy Offsetowej
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
Kontrola koncentracji przedsiębiorców – proponowane zmiany legislacyjne Lucyna Kołnierzak Starszy Specjalista Departament Kontroli Koncentracji Urząd.
Ekonomiczna teoria biurokracji
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHONIEJ Agnieszka Kapciak Dyrektor Departamentu Koordynacji Programów Regionalnych.
Spam w Europie i w Polsce
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Działania zwiększające penetrację Internetu Na przykładzie Francji UKE, czerwiec 2009.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Hot Spot - korzyści 1. Zaspokojenie rosnących oczekiwań klientów 2. Przewaga nad konkurencją 3. Prestiż lokalizacji – miejsce spotkań biznesowych.
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Aktywny samorząd Megaustawa 2009 Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci szerokopasmowych
Nast ę pcze karanie administracyjne (na przykładzie projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów) Projekt jest współfinansowany ze.
Marek Pietraszek, strona° 1 » Wszystkie prawa zastrzeżone © 1999, Alcatel, Warszawa Wykorzystanie innowacji technologicznych i nowych modeli.
Megaustawa Instytucje ustawy i działania doradcze Prezesa UKE
Pieniądz Elektroniczny
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Koniec dostępu szerokopasmowego [?] Dr inż. Wacław Iszkowski Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji © 2009, Wacław Iszkowski, PIIT.
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Państwowy bank rozwoju Współpraca BGK z regionami w perspektywie finansowej Radosław Stępień, Wiceprezes – Pierwszy Zastępca Prezesa Zarządu.
Sprawozdanie z działalności Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu w roku 2014 Sprawozdanie stanowi wykonanie art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego.
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Informacja dotycząca spełnienia warunku ex ante 4.1 i 4.2
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Liberalizacja rynku gazu ziemnego w Europie Środkowej i Wschodniej na przykładzie wybranych państw dr Marcin Sienkiewicz „GAZTERM” Międzyzdroje, maj 2015.
Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej PSE-Operator S.A.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Podstawowe założenia działalności gospodarczej. 1. Definicja działalności gospodarczej Działalność gospodarcza to zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana,
Zakres obowiązywania kpa
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji 1 Argumenty za i przeciw zmianie aktualnych warunków rozliczeń za SMS/MMS w rozliczeniach międzyoperatorskich.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Asymetria stawek MTR w rozliczeniach międzyoperatorskich Polkomtel S.A. Debata MTR Warszawa, 23 czerwca 2009 r.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Kształcenie dualne.
Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Instytut Rachunkowości
Regulacja sektorowa w telekomunikacji
Konkurencja a polityka konkurencji
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Model „pięciu sił” M.Portera
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
Zasady ogólne ochrony środowiska w Polsce
Publiczne prawo konkurencji
UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE

Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie bariery wejścia (ekonomia skali, ekonomia zakresu) Efekt sieciowy Koszty utopione

Ekonomia skali (korzyści skali) Wzrost produkcji Wzrost kosztów

Ekonomia zakresu (korzyści zakresu) Infrastruktura telekomunikacyjna Oferowane produkty/usługi

Efekt sieciowy Rozmiar sieci Liczba użytkowników

Koszty utopione Budowa sieci/infrastruktury

Konkurencja (art. 1 ust. 3 pr. tel.) Regulacja

Regulacja Ingerencja w relacje pomiędzy uczestnikami rynku Ograniczenie swobody podejmowania decyzji gospodarczych Określone cele i zadania regulacyjne

Reguły konkurencji – pełna konkurencja Regulacja – brak skutecznej konkurencji

Regulacja prokonkurencyjna Stopień interwencji zależy od konkurencyjności rynku Ocena konkurencyjności Interwencja regulacyjna

Regulacja ex ante Przyszłe warunki prowadzenia działalności Obejmuje zdarzenia, które jeszcze nie nastąpiły

Cele i zadania regulacyjne

Cele regulacyjne Niedookreślone Brak hierarchii

Cele regulacyjne Cele ustawy – art. 1 ust. 2 pr. tel. Cele polityki – art. 189 ust. 2 pr. tel.

Regulacja prokonkurencyjna Ocena konkurencyjności Nakładanie obowiązków regulacyjnych

Postępowanie regulacyjne Analiza rynku – art. 21 pr. tel. Określenie rynku właściwego Ocena stopnia konkurencji Decyzja dotycząca obowiązków regulacyjnych

Obowiązki regulacyjne Katalog – art. 22 ust. 2 pr. tel. Zasady nakładania – art. 24 pkt 2 lit.a pr. tel.

Katalog obowiązków regulacyjnych Obowiązek uwzględniania uzasadnionych wniosków o zapewnienie dostępu telekomunikacyjnego – art. 34 pr. tel. Obowiązek równego traktowania – art. 36 pr. tel. Obowiązek ogłaszania lub udostępniania informacji w sprawach zapewniania dostępu telekomunikacyjnego – art. 37 pr. tel. Obowiązek prowadzenia rachunkowości regulacyjnej – art. 38 pr. tel. Obowiązki kosztowe – art. 39, 40 pr. tel. Obowiązek przygotowania i przedstawienia oferty ramowej – art. 42 pr. tel. Inne obowiązki sformułowane przez Prezesa UKE – art. 44 pr. tel. Obowiązek rozdziału funkcjonalnego – art. 44b pr. tel. Obowiązki służące zapewnieniu możliwości komunikowania się użytkowników końcowych różnych przedsiębiorców – art. 45 pr. tel. Obowiązki nakładane na rynku detalicznym – art. 46 pr. tel. Obowiązki w zakresie wyboru dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych – art. 72 ust. 3 pr. tel.

Definicje terminów ustawowych art. 2 pr. tel.

Telekomunikacja (pkt 42) Usługa telekomunikacyjna (pkt 48) Publicznie dostępna usługa telekomunikacyjna (pkt 31)

Publiczna sieć telekomunikacyjna (pkt 29)

Użytkownik (pkt 49) Użytkownik końcowy (pkt 50) Abonent (pkt 1) Konsument (pkt 18)

Przedsiębiorca telekomunikacyjny (pkt 27)

Dostarczanie sieci telekomunikacyjnej (pkt 4)

Dostęp telekomunikacyjny (pkt 6) Połączenie sieci (pkt 25) Infrastruktura telekomunikacyjna (pkt 8) Interoperacyjność usług (pkt 13) Kolokacja (pkt 15)