Prezentacja na temat: "Jedno jest niebo dla wszystkich… Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami a my jak dzieci miłości pragniemy bez granic, bez granic."— Zapis prezentacji:

2 Jedno jest niebo dla wszystkich… Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami a my jak dzieci miłości pragniemy bez granic, bez granic

3 Pragniemy, aby świat był otwarty na ludzką odmienność, a każdy bez względu na pochodzenie, wyznawaną religię, kolor skóry, poglądy miał w nim swoje miejsce, gdzie czułby się bezpiecznie i był kochany.

4 Jesteśmy szczęśliwi, bo mamy taki wymarzony skrawek ziemi dla siebie. Jest nim nasza świetlica integracyjna dla dzieci romskich i polskich. Nasze podróże, zabawy i zajęcia na świetlicy integracyjnej pokazały, że Romowie i Polacy mogą wspólnie dokonywać rzeczy wspaniałych, które pozwalają na wzajemne poznanie się i integrację.

6 Z nadejściem jesieni znów spotkaliśmy się razem, by wspólne uczyć się, integrować i bawić... Wakacyjna przerwa sprawiła, że zatęskniliśmy za wspólnymi zabawami integracyjnymi, nauką i pracą.

7 Ucieszyło nas zatem spotkanie inaugurujące działalność świetlicy integracyjnej dla dzieci romskich i polskich przy ZSO Nr 7 w Chełmie. Podczas spotkania przy dźwiękach romskiej muzyki wspólnie wspominaliśmy wycieczki integracyjne i spotkania rodzinne oraz snuliśmy plany na przyszłość.

8 Jednym z gości była wówczas pani Agnieszka Nowosad z radia Bon Ton, która rejestrowała przebieg spotkania i potem opowiedziała o nim na antenie radiowej. To było niesamowite przeżycie!

9 W październiku udaliśmy się w daleką i wspaniałą podróż do Tarnowa.

10 Tarnów przywitał nas pięknym jesiennym słońcem, które podkreślało wyjątkową urodę Starego Miasta, pięknych uliczek, gotyckich i renesansowych budowli oraz fragmentów murów obronnych.

11 To miasto od razu nas oczarowało, panuje w nim bowiem szczególny duch, który odróżnia stare grody Południa od reszty Polski.

12 Pierwszym przystankiem naszej podróży było Muzeum Etnograficzne, gdzie obejrzeliśmy wystawę „Romowie-historia i kultura”.

13 Kolekcja romska powstała w Tarnowie w 1979 roku, kiedy zorganizowano tutaj pierwszą w Polsce wystawę o tematyce romskiej.

14 Zwiedzanie ekspozycji to była piękna i poruszająca lekcja romskiej historii i kultury.

15 Dla Romów biorących udział w wycieczce to także szansa na przeniesienie się w czasy ich dziadków, którzy pamiętają piękno i trud taborowego życia.

17 Po wizycie w muzeum odwiedziliśmy Café Tarnów. Na krótką chwilę usiedliśmy na Ławeczce Poetów.

18 Odwiedziliśmy również Ratusz. Wchodząc po szklanych schodach prowadzących na poddasze, wspięliśmy się na wieżę, skąd można było podziwiać piękną panoramę Tarnowa.

19 Niezapomnianą atrakcją wizyty w ratuszu była możliwość przeniesienia się w dawne czasy i wcielenia się w historyczne postaci.

20 Ta wyprawa zaszczepiła w nas pragnienie bliższego poznania romskiego świata, który jest piękny, kolorowy i pociągający. Planujemy jeszcze wiele fascynujących wędrówek po jego drogach.

21 Jedno wiemy na pewno - świetlica integracyjna jest najlepszym miejscem pod słońcem i nie możemy bez niej żyć... Zadbamy zatem o to, aby rozwijała się prężnie i dawała wszystkim wiele radości i pożytku. Dziękujemy wszystkim, którzy wspierają naszą działalność!!!

Pobierz ppt "Jedno jest niebo dla wszystkich… Jedno jest niebo dla wszystkich i jedno słońce nad nami a my jak dzieci miłości pragniemy bez granic, bez granic."