Prezentacja na temat: "02 lipca o godzinie 6.00 rano ponad czterdziestoosobowa grupa uczniów z naszej szkoły wyruszyła na wycieczkę do Trójmiasta. Podróż upłynęła nam na słuchaniu."— Zapis prezentacji:

2 02 lipca o godzinie 6.00 rano ponad czterdziestoosobowa grupa uczniów z naszej szkoły wyruszyła na wycieczkę do Trójmiasta. Podróż upłynęła nam na słuchaniu miłych dla ucha dźwięków z mp4, oraz rozmowach. Po wyczerpującej podróży, wszyscy szczęśliwie dotarli do pensjonatu, gdzie zjedliśmy obiad i pozostawiliśmy bagaże.

3 Następnie ruszyliśmy na plażę do Gdańska, a potem kolacja. Cisza nocna – rzecz święta!

4 Następnego dnia 03 lipca. Ok. godziny 10.00 dotarliśmy na Westerplatte – półwysep w Gdańsku, na którym w latach1926 – 1939 mieściła się Wojskowa Składnica Tranzytowa; obecnie jeden z najbardziej znanych symboli polskiego oporu. Podziwialiśmy monumentalny Pomnik Obrońców Wybrzeża i fotografowaliśmy się przy nim.

5 Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Twierdzy Wisłoujście – bezcennego zabytku fortyfikacyjnego. Następnie skierowaliśmy się na Stare Miasto, oglądaliśmy Dwór Artusa – niegdyś miejsce spotkań rycerstwa i patrycjatu – i znajdujący się przed nim pomnik Neptuna. Byliśmy zauroczeni pięknymi, bogato zdobionymi gdańskimi kamienicami.

6 Niesamowite wrażenie zrobiła na nas Bazylika Mariacka Wniebowzięcia NMP – dzieło architektury gotyckiej, największa ceglana budowla sakralna na świecie, licząca 105,5m długości, mieszcząca w swoim wnętrzu 25 000 osób. Najciekawszym elementem wyposażenia jest kopia słynnego obrazu Hansa Memlinga Sąd ostateczny (oryginał znajduje się w Muzeum Narodowym w Gdańsku). Z wieży bazyliki podziwialiśmy piękny widok na miasto.

7 Spacerowaliśmy jedną z najbardziej reprezentacyjnych ulic Gdańska, Długim Pobrzeżem, ciągnącym się wzdłuż Motławy. Dominującym akcentem panoramy był Wielki Żuraw. Ogromne wrażenie wywarł na nas rejs statkiem i zwiedzanie fabryki cukierków.

8 Wyczerpani, ale zadowoleni, wróciliśmy do autokaru i po krótkiej wycieczce krajoznawczej dotarliśmy do pensjonatu, w którym mieliśmy się zatrzymaliśmy. Zjedliśmy obiad i poszliśmy spać. Cisza nocna – rzecz święta!

9 Następnego dnia rano wyruszyliśmy do Gdyni. Podziwialiśmy zacumowany w tamtejszym porcie trzymasztowy polski żaglowiec, zbudowany w Stoczni Gdańskiej, Dar Młodzieży, na którym w latach 1986-87 okrążono kulę ziemską wokół przylądka Horn. Później udaliśmy się w kierunku plaży, by pospacerować wzdłuż wybrzeża Bałtyku.

10 Kolejnym punktem wycieczki było Akwarium Gdyńskie. Jego głównym zadaniem jest gromadzenie i eksponowanie zbiorów fauny i flory morskiej. Oglądaliśmy prawdziwe koralowce, dużym zainteresowaniem cieszyły się piranie.

11 Następnego dnia rano pożegnaliśmy się z Trójmiastem, a dwie godziny później naszym oczom ukazał się największy zamek na świecie – krzyżacka twierdza w Malborku. Zwiedzanie tej gigantycznej budowli zajęło nam ponad trzy godziny. Gdyby przeprowadzić plebiscyt na 7 cudów Polski, Zamek w Malborku z pewnością zająłby czołowa lokatę. Krzyżak potrafił…

12 O godzinie 14 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Naszą eskapadę z pewnością można podsumować następująco: Podróże kształcą. I bawią! My, wycieczkowicze dziękujemy organizatorom i opiekunom: p. Aldonie Mazurczyk, p. Zdzisławie Faliszewskiej, p. Celinie Grabowskiej i p. Magdalenie Wojcieszak.

Pobierz ppt "02 lipca o godzinie 6.00 rano ponad czterdziestoosobowa grupa uczniów z naszej szkoły wyruszyła na wycieczkę do Trójmiasta. Podróż upłynęła nam na słuchaniu."