Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie."— Zapis prezentacji:

1 Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu

2 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie jest dowodem na istnienie partnerstwa – ani na potrzebę jego rozwoju.

3 3

4 4

5 5 Integracja pionowa (Pepsi – KFC, Pizza Hut) Przynosi często gorsze rezultaty niż partnerstwo (Coca-Cola – McDonalds)

6 Pepsi kupując sieci restauracji stało się konkurentem innych restauracji – potencjalnych odbiorców, Coca Cola współpracując z McDonald’s nie weszła w konflikt z konkurentami tej sieci restauracji

7 7 A - firmy uważają się za partnerów i w ograniczonym zakresie koordynują planowanie i niektóre rodzaje działalności (z reguły zaangażowany jest tylko jeden obszar zarządzania) B - jak A, lecz: Integracja (nie koordynacja) wielu rodzajów działalności C - firmy zintegrowały znaczny obszar działalności (jednostek) Unilever – Tesco Lucent Technologies - Panalpina

8 8 u obu partnerów

9 9 ad 1)  koszty transportu, manipulacji, opakowań  koszty informacji  koszty produkcji specjalizacja sprzętu i procesów (McDonald’s i regionalni dystrybutorzy) ad 2)  Partnerstwo producenta z operatorem logistycznym specjalizacja sprzętu i procesów (Whirpool - ERX)

10 10  wzmocnienie marketingu mix  łatwiejsze wejście na nowe rynki  dostęp do innowacji  wzrost sprzedaży  wspólne użytkowanie zasobów ad 3) ad 4)

11 11

12 Czy występuje wspólny konkurent0/1 Czy jest wola wyłącznego partnerstwa0/1 Czy jest doświadczenie w zakresie partnerstwa 0/1 Czy obie firmy mają dużego ostatecznego odbiorcę 0/1 12 maximum24

13 13


Pobierz ppt "Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu. 2 Osiąganie przez dwie firmy powiązane relacjami biznesowymi znaczących rezultatów z tych relacji nie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google