Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Bezpośrednie wsparcie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Bezpośrednie wsparcie."— Zapis prezentacji:

1 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie wałeckim”. Powiat Wałecki / Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna ul. Południowa 10 B, 78-600 Wałcz www.pppwalcz.com e-mail: pppwalcz@o2.pl tel./fax: +48 67 387 16 29

2 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Akademia Kreatywności w Strącznie

3 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kreatywność - umiejętność tworzenia Kreatywny człowiek – twórczy człowiek

4 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kreatywność – to proces umysłowy, dzięki któremu powstają nowe pomysły, koncepcje, nowe skojarzenia, powiązania z istniejącymi już ideami i koncepcjami. Nie jest umiejętnością wrodzoną, co oznacza, że można ją ćwiczyć i trenować i może ją nabyć każdy człowiek. Wiele jednak zależy od ludzi, którzy otaczają dziecko/ucznia, od środowiska w którym wychowuje się dziecko/uczeń. Kreatywność można wzmocnić, albo zabić!

5 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Tradycyjna szkoła Nowoczesna szkoła

6 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jaki przepis na kreatywność ma Akademia Kreatywności w Strącznie? Należy wziąć porządną garść ciekawości, dodać do niej duży kubek własnych pomysłów, dolać co najmniej litr skojarzeń + szczyptę szaleństwa oraz dwie porcje odwagi. Należy włożyć to wszystko do miksera czyli głowy i po zmiksowaniu otrzymasz głowę pełną pomysłów

7 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Rezultat

8 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Akademia Kreatywności w Strącznie realizuje kurs kreatywności w czterech krokach

9 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 1. W Akademii nauczyciele wymagają nie tylko odpowiedzi na pytania, ale przede wszystkim uczą stawiać pytania. Jak? Ciekawość Kto? to pierwszy stopień Po co? do kreatywności Dlaczego? Rozbudzają ciekawość w uczniach

10 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 2. W Akademii zachęca się do generowania nowych pomysłów z poszanowaniem ich różnorodności, a te czasami rodzą się w chaosie. Pomysł - drugi krok do kreatywności Nauczyciele stwarzają sytuacje do pomysłowego rozwiazywania problemów edukacyjnych.

11 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 3. Nauczyciele zachęcają do tworzenia skojarzeń, bo aby stworzyć coś nowego, czasami trzeba połączyć ze sobą znane elementy w nietypowy sposób ( np. telefon + obraz). W ten sposób powstały największe wynalazki. Kojarzenie – to trzeci krok do kreatywności

12 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 4. Nauczyciele uruchamiają u uczniów myślenie poprzez analogie, czyli zauważanie podobieństw między cechami dwóch zjawisk, rzeczy, obiektów. Analogie pomagają tłumaczyć trudne zagadnienia i odejść od schematyzmu.

13 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Krok 4. Nauczyciele uruchamiają również myślenie poprzez metafory ( przenośnie) i odwołują się do wyobraźni uczniów i ich abstrakcyjnego myślenia. To wtedy powstają oryginalne i wykraczające poza schematy opisy znanych zjawisk.

14 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele Akademii Kreatywności w Strącznie wiedzą, że kreatywne myślenie jest przyszłością ich uczniów, bo ono pomoże dostosować się im do zmian, których dziś jeszcze nie potrafimy przewidzieć. Rozwijają je na wiele różnych sposobów w codziennych aktywnościach na lekcjach.

15 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek 03.03.2015 r. „ Co myślą o nas inni?” Cele: rozpoznawanie emocji, przekazywanie informacji zwrotnej, rozwijanie empatii. Kolorowe kartki przedstawiają informacje: - żółta – lubię cię, - czerwona – jesteś pomocny, - czarna – jest mi smutno, bo… Karteczki zbierają uczniowie do „plecaków” ( foliowe koszulki na plecach). Ilość i kolor zebranych karteczek są powodem do refleksji. Kończą wnioskami, co trzeba zrobić, by nie było czarnych.

16 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek 03.03.2015 r.

17 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek 03.03.2015 r. Zabawa z kostką – powtórzenie tabliczki mnożenia. Przygotowanie do pracy w grupach – spontaniczna interpretacja przysłowia „ Co dwie głowy to nie jedna” Przypomnienie zasad pracy zespołowej. Role w zespole: biegacza, pisarza i lidera. Prezentacja wyników i ocena stopnia trudności zadań. Ewaluacja – kwiatek, bomba.

18 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek 03.03.2015 r.

19 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dynamika, logistyka i wykorzystanie różnych umiejętności uczniów. Połączenie zabawy z konkretną wiedzą. Motywujące dla uczniów było wzbudzenie zaciekawienia, przedstawienie celów w języku ucznia, zmienność czynności, dostosowywanie się do nowych oczekiwań, możliwość oceny własnych umiejętności, zaangażowanie.

20 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek 03.03.2015 r. Metoda Ale kino Cele: do fragmentu filmu bez fonii podłożyć głos, a następnie odegrać scenkę z dubbingiem. Kształcone umiejętności: -kreatywność, -współpraca w grupie, -odczytywanie emocji, -publiczne wystąpienie

21 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek 03.03.2015 r.

22 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek 03.03.2015 r. Metody: dystans i niedokończone zadania Cele: -wizualne wyrażanie własnego zdania, -budowanie argumentacji, -określanie trudności, -wyciszenie emocji, -nakierowanie myśli na siebie, -refleksja.

23 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wtorek 03.03.2015 r.

24 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r. Metoda – mapa myśli, praca z metodnikiem OK, Fragmenty filmów - na podsumowanie dyskusji CELE: -uwrażliwienie na osoby z niepełnosprawnościami, - określenie rodzajów nie- pełnosprawności, -udzielanie form pomocy -nazywanie uczuć i emocji ludzi.

25 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r.

26 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r.

27 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r. Czy powtórzenie z matematyki może być ciekawe? Metody: odwołanie do rzeczywistości ( wskazywanie) praca w grupach, prawda – fałsz, samoocena i ocena lekcji. Cele: - rozwijanie kreatywności, -planowanie pracy własnej, -współpraca w grupie, -wyrażanie opinii o własnym uczeniu się, -ocena lekcji, -zmniejszenie stresu przed powtórką i klasówką.

28 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r.

29 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r. Budujemy zasady

30 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r. Metoda – praca w grupie, dyskusja, mapa myśli, ankieta Cele: - weryfikacja zasad po roku funkcjonowania, wyrażanie własnego zadnia, opiniowanie, poszanowanie poglądów innych, tolerancja, współpraca

31 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r. Wyrażanie emocji, oczekiwań, przestrzeganie zasad, uczenie Tolerancji – to umiejętności potrzebne przez całe życie.

32 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r. Metoda – budujemy wieżę Cele: - budowanie własnej osobowości, - rozróżnianie dobra i zła, - współpraca w grupach, - prezentowanie efektów pracy zespołu, - ocena pracy zespołu

33 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r.

34 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Środa 04.03.2015 r.

35 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele się uczą Ogromnym kapitałem szkoły są nauczyciele, ich kwalifikacje, doświadczenie, warsztat metodyczny, stosunek do obowiązków i umiejętność pracy z uczniami.

36 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zatem co robią nauczyciele? 1.Rozpoznają potrzeby uczniów. 2.Diagnozują ich możliwości. 3.Dostosowują metody pracy do rozpoznanych potrzeb, typów sensorycznych, typów inteligencji wielorakich, temperamentów, do osobistego menu uczenia się ucznia. 4. Pokonują pojawiające się trudności i przekształcają je w wyzwania do własnego rozwoju.

37 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zatem co robią nauczyciele? 5. Uczestniczą we wspólnych warsztatach, bo wtedy można uczyć się od innych i dzielić własnym doświadczeniem. 6. Doskonalą wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie edukacyjnym. 7. Prezentują metody pracy z uczniami. 8. Poddają się ocenie, po to, by lepiej wspierać uczniów i ich rodziców, by radzić sobie z problemami edukacyjnymi.

38 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zatem co robią nauczyciele? 10. Przygotowują swoich uczniów do życia w szybko zmieniającej się rzeczywistości, a do życia w ciągłej zmianie potrzebne są umiejętności: kreatywności, sprawnej komunikacji międzyludzkiej, pracy zespołowej, wykorzystywania zdobytej wiedzy do rozwiązywania bieżacych problemów, samooceny i samokontroli.

39 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele uwzględniają fakt, że potencjał ucznia to całość (a nie tylko jego możliwości intelektualne), na którą składają się również jego emocje, uczucia, doświadczenia osobiste i rodzinne, motywacja oraz sposób w jaki odbiera on świat i siebie.

40 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele uwzględniają fakt, że współczesne dzieci dorastają w zupełnie innych warunkach niż poprzednie pokolenia. Co innego je interesuje, w inny sposób zbierają informacje na temat otaczającego świata. Są bardzo aktywne, ciekawe i ciche siedzenie w ławkach, słuchanie nauczyciela, „wkuwanie” definicji i wzorów, rozwiązywanie testów niestety nie przynosi oczekiwanych efektów. Próbują nowych metod nauczania i zmieniają styl aktywności uczniowskiej, co nie zawsze jest zrozumiałe dla otoczenia.

41 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele wpisują się w cykl przyspieszonego uczenia się Faza wstępna Tworzenie środowiska wspierającego proces uczenia się. Faza pierwsza Powiązanie treści nauczania. Faza druga Stworzenie ogólnego obrazu „przerabianego tematu”.

42 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cykl przyspieszonego uczenia się Faza trzecia Określenie efektów. Faza czwarta Szczegółowe przedstawienie tematu. Faza piąta Ćwiczenia. Faza szósta Prezentacja. Faza siódma Powtórka, utrwalenie, przypomnienie.

43 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wiedzy i umiejętności nie da się w całości przekazać. Można i trzeba rozbudzać ciekawość, bo mózg człowieka uczy się cały czas i wszystko co nas otacza decyduje o jakości tego uczenia się, ale najlepsze metody i techniki zawiodą bez dobrego wzajemnego kontaktu, otwartości działań, zwyczajnej ludzkiej życzliwości i czasu do refleksji.

44 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Radzie Pedagogicznej ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Strącznie z życzeniami nieustającej kreatywności życiowej Mirosława Horodok


Pobierz ppt "CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Bezpośrednie wsparcie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google