Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Plan sprzedaży wyrobu gotowego Plan produkcji wyrobu gotowego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Plan sprzedaży wyrobu gotowego Plan produkcji wyrobu gotowego."— Zapis prezentacji:

1 Plan sprzedaży wyrobu gotowego Plan produkcji wyrobu gotowego

2 Informacje ogólne Plan sprzedaży to, ustalony na podstawie analizy danych historycznych bądź prognoz, program całkowitej wielkości sprzedaży ( ilość lub wartość sprzedanych wyrobów) w okresie przyszłym (dzień, tydzień, miesiąc, rok). Występuje w formie dokumentu papierowego lub elektronicznego. Na podstawie planu sprzedaży szacuje się przyszłe przychody przedsiębiorstwa. Po upływie okresu na jaki został ustalony plan sprzedaż następuje jego weryfikacja. W oparciu o plan sprzedaży tworzy się plan produkcji a następnie planuje się zapotrzebowanie materiałowe.

3 Założenia 5 dni roboczych w tygodniu, 1 zmiana, przy 80-% mocy produkcyjnej Przy 8 h/ dzień efektywnie przepracowanych jest 6,5 godziny roboczych Liczba efektywnie przepracowanych godzin roboczych w tygodniu: 6,5 x 5= 32,5 rg/tydzień

4 3.3. Plan sprzedaży WG planowana sprzedaż nie może przekraczać zdolności produkcyjnych zakładu, 80% wielkości miesięcznej sprzedaży – prognoza 20% wielkości miesięcznej sprzedaży – indywidualne zamówienia od klienta

5 Plan sprzedaży WG na kwartał miesiącPaździernik tydzieńIIIIIIIV Prognoza1520 szt. Zamówienia Mp = 1950 szt/m-ąc Zakładana wielkość sprzedaży w październiku = 1900 szt. Prognoza = 80% z 1900 szt. = 1520 szt. Zamówienia indywidualne = 20% z 1900 szt. = 380 szt. Występuje efekt końca miesiąca – wtedy wzrost sprzedaży w IV tygodniu

6 Schemat blokowy – elementy graficzne

7 4. PLAN PRODUKCJI 4.2 ZASADY TWORZENIA PLANU PRODUKCJI 1.MAKSYMALNE ZDOLNOŚCI PRODUKCYJNE 2.ODWZOROWANIE PRZYJĘTEGO PLANU SPRZEDAŻY 3.RÓWNOMIERNOŚĆ 4.WAŻNOŚĆ DANYCH 5.CIĄGŁOŚĆ

8 4.1 ALGORYTM TWORZENIA PLANU PRODUKCJI

9

10 Plan produkcji - założenia Cykl produkcji – max 1 tydzień RÓWNOMIERNOŚĆ WAŻNOŚĆ DANYCH CIĄGŁOŚĆ Wariant I – Produkcja na zamówienie Wariant II – Produkcja na magazyn Wariant III –Produkcja na zamówienie i na magazyn (wariant mieszany)

11 Październik WyróbIIII IV A B C Razem Moce475 szt/tydzień1900 Plan sprzedaży

12 Plan produkcji zbiorczy Październik Wyrób A+B+CIIII IV Plan produkcji = moce475 Zapas dysponowy po Zapas dysponowy przed =

13 Plan produkcji zbiorczy Październik Wyrób A+B+CIIII IV Plan produkcji Zapas dysponowy po Zapas dysponowy przed

14 Moce produkcyjne dla WG Październik IIII IV Plan produkcji A280 B100 C Potrzebne moce Wykorzystanie mocy

15 Moce produkcyjne dla WG Październik IIII IVRazem Plan produkcji = 1900 A 280 – = = = = B C Potrzebne moce

16 GHP Wyrób A WrześnieńPaździernik IVIIII IV Plan produkcjix Zapas dysponowany przedx Zapas dysponowany po Planowne uruchomienie Planowany spływ x WrześnieńPaździernik IVIIII IV Planowane uruchomienia ? Moce produkcyjne475 Wolne moce produkcyjne

17 GHP Wyrób A WrześnieńPaździernik IVIIII IV Plan produkcjix Zapas dysponowany przedx Zapas dysponowany po Planowne uruchomienie Planowany spływ x

18 4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego - dane miesiącPaździernik Sprzedaż tydzieńIIIIIIIV Prognoza1520 szt. Zamówienia Z planu sprzedaży: 1520 szt. : 4 = 380 szt./ tydzień Ale: 1950 szt./miesiąc = 487,5 szt./tydzień 1900 szt. :4 = 475 szt./tydzień miesiącPaździernik Moce produkcyjne tydzieńIIIIIIIVrazem Moce miesiącPaździernik Sprzedaż a Produkcja tydzieńIIIIIIIVrazem Prognoza Zamówienia Razem sprzedaż Moce = = = =

19 4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego miesiącPaździernik Plan Produkcji tydzieńIIIIIIIVrazem Plan produkcji475-50= Zapas dysponowany przed x Zapas dysponowany po = = 65 = = 110 = =105 = =0 x miesiącPaździernik Sprzedaż a Produkcja tydzieńIIIIIIIVrazem Prognoza Zamówienia Razem Sprzedaż = = = = Moce

20 4.3. Główny Harmonogram Produkcji wyrobu gotowego (bez zapasów) miesiącPaździernik GHP tydzień0IIIIIIIVrazem Plan Zapas dysponowany x/5050/00/0 x Planowane uruchomienie = = x Planowany spływ x x

21 4.3. Główny Harmonogram produkcji wyrobu gotowego (na magazyn) miesiącPaździernik GHP tydzień0IIIIIIIVrazem Plan Produkcja na magazyn Zapas dysponowany x/5050/00/0 x Planowane uruchomienie = = x Planowany spływ x x

22 Główny Harmonogram Produkcji- pojęcia Zapotrzebowanie brutto – wynika z planu sprzedaży Zapotrzebowanie netto – Zapotrzebowanie brutto – Zapas dysponowany

23 4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego – bez produkcji na magazyn miesiącPaździernik tydzień1234 Zapotrzebowan ie brutto Zapas dysponowany Zapotrzebowan ie netto 410 – 100 = Planowane uruchomienia Spływ

24 4.3. Plan produkcji wyrobu gotowego – produkcja na magazyn miesiącPaździernik tydzień1234 Zapotrzebowanie brutto Zapas dysponowany Początkowy / Końcowy 100/ ( )+360=50 50/( )+430=50 50/50 Zapotrzebowanie netto 410 – 100 = = = =530 Planowane uruchomienia = = =580 Spływ =


Pobierz ppt "Plan sprzedaży wyrobu gotowego Plan produkcji wyrobu gotowego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google