Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na."— Zapis prezentacji:

1 1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na mocy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.) Celem sprawdzianu było zbadanie, w jakim stopniu uczniowie klas szóstych szkół podstawowych opanowali umiejętności opisane w formie standardów wymagań egzaminacyjnych. Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji, wykorzystywanie wiedzy w praktyce.

2 1.Po raz pierwszy w tym roku sprawdzian składał się z dwóch części: a)Pierwszej, trwającej 80 min. (120 min.*) zawierającej zdania z języka polskiego i matematyki b)Drugiej, trwającej 45 min. (70 min.*) zawierającej zadania z języka angielskiego 2.Wyniki sprawdzianu podane zostały w procentach i przedstawione jako średnie arytmetyczne * dane w nawiasach dotyczą uczniów rozwiązujących zadania w arkuszu dostosowanym.

3 Standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych (SP-1-152) w części pierwszej składał się z 27 zadań, w tym z 22 zadań zamkniętych (11 zadań z j. polskiego i 11 zadań z matematyki) i z 5 zadań otwartych (2 zadania z j. polskiego i 3 zadania z matematyki). Za poprawne rozwiązanie zadań z tej części można było uzyskać 41 punktów. W części drugiej (język angielski) zestaw (SA-1-152) składał się z 11 zadań zamkniętych. Za poprawne rozwiązanie zadań można było uzyskać 40 punktów.

4 ZESTAWIENIE I OPRACOWANIE WYNIKÓW SPRAWDZANIU KOMPETENCJI KLAS 6 W ROKU SZKOLNYM 2014/2015

5 ZESTAWIENIE WYNIKÓW SPRAWDZIANU Ilość uczniów naszej szkoły biorąca udział w sprawdzianie – 59 Minimalna ilość procent osiągnięta w tym roku – 29% z cz. I i 45% z cz. II Maksymalna ilość procent osiągnięta w tym roku –93% z cz. I i 100% z cz. II Średni wynik w naszej szkole wyniósł 69,31% cz. I i 82,38% cz. II, odpowiednio wyniki te wynosiły: w Bielsku – Białej 71,07% i 82,2%, w powiecie bielskim 66,49% i 79,7%, w województwie śląskim 65,5% i 78%.

6 W części I najwięcej uczniów – 13 uzyskało stanin 4 W części II najwięcej uczniów – 21 uzyskało stanin 6 Najwyższy stanin 9 uzyskał w części I jeden uczeń, w części II dziewięciu uczniów Najniższy stanin 1 uzyskał w części I jeden uczeń, a w części II zero uczniów

7 Procentowe porównanie ŚREDNICH WYNIKÓW SPRAWDZIANU

8 Porównanie wyników z części I w %

9 Porównanie wyników z j. polskiego w %

10 Porównanie wyników z matematyki w %

11 Porównanie wyników z części II - język angielski w %

12 W tym roku przypisano w CZĘŚCI PIERWSZEJ następujące wartości procentowe poszczególnym staninom: ilość PROCENTstaninnazwa staniny 0 – 291NAJNIŻSZY 32 – 392BARDZO NISKI 41 – 493NISKI 51 – 614NIŻEJ ŚREDNI 63 – 735ŚREDNI 76 – 836WYŻEJ ŚREDNI 85 – 907WYSOKI 93 – 958 BARDZO WYSOKI NAJWYŻSZY

13

14 W tym roku przypisano w CZĘŚCI DRUGIEJ (j. ang.) następujące wartości procentowe poszczególnym staninom: ilość procentstaninnazwa staniny 0 – 351NAJNIŻSZY 38 – 482BARDZO NISKI 50 – 603NISKI 63 – 754NIŻEJ ŚREDNI 78 – 885ŚREDNI 90 – 956WYŻEJ ŚREDNI 987WYSOKI 1008 BARDZO WYSOKI 1009 NAJWYŻSZY

15

16 Staniny to umowne przedziały (klasy) na jakie dzielimy dużą populację. Wyróżnia się dziewięć stanin: najniższa, bardzo niska, niska, poniżej średniej, średnia, powyżej średniej, wysoka, bardzo wysoka, najwyższa. W pierwszej (najniższej) jest zawsze (około) 4% populacji, a potem kolejno 7%, 12%, 17%, 20%, 17%, 12%, 7%, 4% populacji. Procentowy rozkład w staninach nie zależy więc od wyników populacji. Staniny służą więc do porównywania wyników w ramach konkretnego badania (egzaminu) – nigdy nie można odnosić określonych stanin do danych (wyników) pochodzących z innego badania (egzaminu) /staniny.pdf

17 DANE POCHODZĄ Z: https://serwis.oke.jaworzno.pl AUTORZY OPRACOWANIA: Krystyna Penkala Jolanta Sienicka Beata Niklińska - Kantor


Pobierz ppt "1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na."

Podobne prezentacje


Reklamy Google