Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY"— Zapis prezentacji:

1 JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY
Tadeusz Wilk Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Debata Warszawa 9 marca 2010 „Jak skutecznie lobbuje się w Unii Europejskiej”

2 Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD powołano w 1957 roku. Jest największym stowarzyszeniem w Polsce, zrzeszającym przedsiębiorstw transportu drogowego w zakresie przewozu towarów i osób. W 2007 roku ZMPD obchodziło jubileusz 50-lecia !!! ZMPD jest członkiem International Road Transport Union (IRU) z siedzibą w Genewie - światowej organizacji zrzeszającej narodowe organizacje przewoźników drogowych

3 Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jako organizacja reprezentująca środowisko przewoźników drogowych współpracuje z Parlamentem RP i Rządem RP w zakresie tworzenia prawa i przepisów, Opiniowanie w imieniu środowiska projektów ustaw, rozporządzeń wykonawczych. Udział w procesie legislacyjnym w pracach nad tymi projektami w podkomisjach sejmowych

4 IRU International Road Transport Union
Powstało 23 marca 1948 roku w Genewie początkowo 8 państw: Belgia, Dania, Francja, Holandia, Norwegia, Szwecja, Wielka Brytania, Szwajcaria Zrzesza 180 stowarzyszeń z 74 państw

5 IRU International Road Transport Union

6 IRU International Road Transport Union
IRU poprzez wsparcie i zaangażowanie wszystkich swoich członków – stowarzyszeń: reprezentuje sektor transportu drogowego w rozmowach: z władzami publicznymi, podmiotami prywatnymi, mediami. działa na szczeblu: międzynarodowym, regionalnym, krajowym, lokalnym.

7 IRU International Road Transport Union
Współpraca z: Europejską Komisją Gospodarczą (ONZ), Światową Organizacją Handlu (WTO), Bankiem Światowym (WB), Światową Organizacją Celną (WCO), Międzynarodowym Forum Transportu (ITF) oraz regionalnymi partnerami a także międzynarodowymi stowarzyszeniami reprezentującymi inne sektory powiązane z handlem i transportem

8 IRU International Road Transport Union
Współpraca (przykład) w ramach reaktywacji jedwabnego szlaku działa w ścisłej współpracy z europejskimi i azjatyckimi rządami

9 IRU International Road Transport Union
Stałe przedstawicielstwa IRU w UE z siedzibą w Brukseli (od 1973 r.) w WNP z siedzibą w Moskwie (od 1998 r.) na Bliski Wschód z siedzibą w Stambule (od 2005 r.)

10 IRU - stałe przedstawicielstwo w Brukseli
Lobbing w UE na rzecz transportu drogowego: monitorowanie i realizacja skutecznych przepisów, umów wielostronnych: harmonizacja przepisów, ujednolicenie przepisów, bieżące śledzenie procesów tworzenia prawa,

11 IRU - stałe przedstawicielstwo w Brukseli
jest zarejestrowane w Parlamencie Europejskim jako organizacja lobbingowa, przygotowuje i organizuje akcje lobbingowe na forum unijnym, w akcjach lobbingowych udział biorą przedstawiciele stowarzyszeń – członków IRU z krajów UE.

12 IRU - stałe przedstawicielstwo w Brukseli
Akcje lobbingowe Coroczne wiosenne spotkania z europosłami Komisji Transportu i Turystyki omawiające plan działań na rok, Akcje lobbingowe ad hoc poświęcone konkretnym projektom prawa unijnego,

13 ZMPD Sposób prowadzenia lobbingu
Bieżący monitoring prac organów UE, Przekazywanie opinii i uwag do projektów aktów prawnych interesujących środowisko transportu drogowego do polskich europarlamentarzystów szczególnie w Komisji Transportu i Turystyki, Organizowanie spotkań z polskimi europarlamentarzystami celem przekonywania ich do racji środowiska.

14 ZMPD Sposób prowadzenia lobbingu
Współpraca z Delegaturą IRU w Brukseli na etapie prac nad projektem: - przedstawianie opinii i uwag polskiego środowiska transportu drogowego, - uzgadnianie wspólnego stanowiska środowiska transportu drogowego krajów unijnych, - prezentowanie wspólnego stanowiska do polskich europarlamentarzystów w trakcie prac nad projektem oraz podczas spotkań w Parlamencie.

15 Dziękuję za uwagę Tadeusz Wilk Debata
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Debata Warszawa 9 marca 2010 „Jak skutecznie lobbuje się w Unii Europejskiej”


Pobierz ppt "JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY"

Podobne prezentacje


Reklamy Google