Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Uczniowie nabywają wiadomości i doskonalą umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki, budowy i projektowania układów stykowo – przekaźnikowych,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Uczniowie nabywają wiadomości i doskonalą umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki, budowy i projektowania układów stykowo – przekaźnikowych,"— Zapis prezentacji:

1

2

3 Uczniowie nabywają wiadomości i doskonalą umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki, budowy i projektowania układów stykowo – przekaźnikowych, pneumatycznych i hydraulicznych. opiekun: Tomasz Dziekoński

4

5 Na zajęciach uczniowie uczą się projektowania i programowania układów z wykorzystaniem sterowników PLC oraz robotów.˛

6 Na zajęciach uczniowie uczą się projektowania i programowania układów z wykorzystaniem sterowników PLC oraz robotów.

7 Model przenośnika taśmowego - urządzenie skonstruowane podczas zajęć Koła Mechatroniki. Autorzy: Damian Moraś i Artur Grygoruk, opiekun Tomasz Dziekoński

8 co roku biorą udział w konkursach i olimpiadach, w których odnoszą liczne sukcesy.

9 KOŁO MECHATRONIKI Wręczenie nagród laureatom i finalistom IV edycji Olimpiady Innowacji Technicznych

10 Mateusz Zimnoch i Michał Iwaszczuk I miejsce w kategorii Pomysł techniczny i tytuł laureatów, praca: Łagodny rozruch silnika klatkowego i jego hamowanie sterowane programowo mikrokontrolerem opiekun: Zdzisław Panasewicz

11 IV edycja Olimiady Innowacji Technicznych I miejsce w kategorii R-pomysł techniczny i tytuł laureatów otrzymali Mateusz Zimnoch i Michał Iwaszczuk Łagodny rozruch silnika klatkowego i jego hamowanie sterowane programowo mikrokontrolerem

12 Praca Łagodny rozruch silnika klatkowego i jego hamowanie sterowane programowo mikrokontrolerem

13 Dawid Jackowski i Marcin Żyłkowski wyróżnienie w kategorii "U-usprawnienie softwarowo-techniczne, praca: Wykorzystanie czujnikowego układu zliczającego bazującego na sterowaniu mikrokontrolerowym do usprawnienia działania parkingu" opiekun: Tomasz Dziekoński

14 Wykorzystanie czujnikowego układu zliczającego bazującego na sterowaniu mikrokontrolerowym do usprawnienia działania parkingu"

15 Jakub Modzelewski i Mateusz Śliwa tytuł finalistów w kategorii Pomoc dydaktyczna, praca: "Uniwersalny manipulator przeznaczony do celów dydaktycznych opiekun: Tomasz Dziekoński

16 Uniwersalny manipulator przeznaczony do celów dydaktycznych

17 Mariusz Babiński, Łukasz Pogorzelski i Radosław Rutkowski tytuł finalistów w kategorii Pomoc dydaktyczna, praca: "Stanowisko dydaktyczne do praktycznej nauki programowania sterowników" opiekun: Tomasz Dziekoński

18 Stanowisko dydaktyczne do praktycznej nauki programowania sterowników"

19 Stanowisko przygotowane do ćwiczeń z obsługi programowania sterowników PLC Stanowisko dydaktyczne do praktycznej nauki programowania sterowników"

20

21 Mateusz Zimnoch – II miejsce i tytuł laureata

22 III miejsce drużyny ZSM, Rafał Zabielski - wyróżnienie

23 Oprócz startów w konkursach i olimpiadach uczniowie wykonują też pomoce dydaktyczne na potrzeby szkoły, np. zestaw Lego do nauki programowania oraz 10 stanowisk ze sterownikami PLC, które umożliwiają ich programowanie i testowanie. Stanowiska te pozwoliły przeprowadzić część praktyczną egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik mechatronik.

24 Klocki LEGO - Robotics do nauki programowania

25 Stanowiska przygotowane do egzaminów zawodowych z mechatroniki

26 Uczniowie ćwiczą projektowanie urządzeń w programie SolidEdge oraz praktycznie wykonują prace konstruktorskie. opiekun: Wojciech Szoka

27 Nauka projektowania w programie SolidEgde

28 Przykład projektu w programie SolidEgde

29 Ćwiczenie projektowania w programie EdgeCam

30

31

32 Piotr Jeleniewski i Kamil Surówka tytuł finalistów, praca: "Adaptacja klasycznych silników spalinowych do zasilania sprężonym powietrzem opiekun: Wojciech Szoka

33 Klasyczny silnik spalinowy dostosowany do pracy na sprężone powietrze

34 Klasyczny silnik spalinowy dostosowany do pracy na sprężone powietrze zamontowany do skonstruowanego przez uczniów pojazdu

35 Podczas zajęć praktycznych uczniowie poznają podstawowe techniki oraz narzędzia kowalskie i inne urządzenia związane z pracą kowala. Podczas części praktycznej uczniowie wykonują kute kwiaty, serwetniki, świeczniki, wieszaki, popielnice. Każda z prac zawiera przynajmniej trzy poznane podstawowe operacje kowalskie. opiekun: Zdzisław Konopka, Rafał Żukowski

36 Proces powstawania elementów zdobniczych 1 2 3

37 Proces powstawania elementów zdobniczych

38 Efekt końcowy

39 Udziałw XXXVII edycji Olimpiady Wiedzy o Wynalazczości Uczniowie przygotowując się do startu w Olimpiadzie Wiedzy o Wynalazczości: zapoznają się z przepisami z zakresu ochrony patentowej, wynalazków, wzorów użytkowych i znaków firmowych, uczą się wypełniać druki do Urzędu Patentowego (zastrzeżenia, wnioski patentowe, opisy), poznają historię wynalazków. opiekun: Andrzej Krzymowski

40

41

42 Uczestniczą w nim uczniowie, których fascynuje tematyka samochodowa w różnorodnych jej aspektach. Młodzież ma możliwość w praktyce zastosować zdobytą w szkole wiedzę i umiejętności (np. odnawiając zezłomowany samochód marki Polonez Caro). opiekun: Kazimierz Krupiński, Adam Baworski, Sławomir Chilimoniuk

43 Maciej Jastrzębski i Wojciech Wądołowski tytuł finalisty, projekt: "Emisja pyłów z okładzin ciernych pojazdów samochodowych - analiza zagrożenia miasta Białegostoku opiekun: Sławomir Chilimoniuk

44 Z przeprowadzonych badań i szacunków autorzy pracy konkursowej uzyskali szokujące wyniki – przy minimalnej ocenie zagrożenia, w ciągu minionego roku na terenie Białegostoku (w jego administracyjnych granicach) pozostało co najmniej 68 ton (!!!) pyłu pochodzącego z okładzin ciernych.

45 Uczniowie: - przygotowują się do konkursów geograficznych - uczestniczą w realizacji projektu Comenius (wycieczki do krajów współpracujących w ramach projektu).

46

47

48 Program Comenius – Francja 2011

49 Zajęcia te mają na celu rozwijanie kreatywności, rozwijanie uzdolnień muzycznych i aktorskich, ale również przezwyciężanie nieśmiałości i budowanie poczucia własnej wartości i wyższej samooceny. Efektem działań są liczne występy wewnątrzszkolne i pozaszkolne – na imprezie integracyjnej "Razem łatwiej i przyjemniej", zebraniach rodziców, pokazy z okazji Walentynek, Mikołajek itp.

50 Mikołajki 2010

51 W 2011 roku kabaret otrzymał grant Departamentu Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Białymstoku na realizację projektu Z fantazją i humorem, czyli kabaret w szkole w wysokości 4000 zł.

52 Walentynki 2011

53 Srebrne Pasmo (II miejsce) za udział w VII Przeglądzie Zajęć Pozalekcyjnych (2011) organizowanym przez Miejski Ośrodek Doradztwa Metodycznego i Dom Kultury Zachęta w Białymstoku. Opiekun: Joanna Suszczyńska

54 Dzień kobiet 2011

55 Występują podczas szkolnych uroczystości i imprez, m.in.: imprezy integracyjnej Razem łatwiej i przyjemniej, Dnia Patrona Szkoły i inne. Zespół istnieje od 2010 roku. Założyło go trzech uczniów ZSM. Próby odbywają się na terenie szkoły.

56 Dzień Edukacji Narodowej 2010

57 W maju 2011 r. zajęli oni VIII miejsce w konkursie Projekt z klasą zorganizowanym przez wydawnictwo Nowa Era.

58 Dzień Patrona Szkoły 2011

59 Od lat uświetnia obchody uroczystości szkolnych, miejskich, wojewódzkich o charakterze patriotycznym i religijnym. Prezentuje urozmaicony repertuar oraz widowiskowe układy musztry paradnej. Oprócz utworów klasycznych, marszowych wprowadza elementy jazzowe i inne. Dzięki uczestnictwu w próbach i występach ćwiczy się nie tylko umiejętności artystyczne, ale również kształtuje osobowość, wrażliwości, poczucia piękna. Uczniowie grający w orkiestrze są zdyscyplinowani, pracowici i wytrwali w dążeniu do celu. opiekun: Franciszek Mocarski

60 Orkiestra od początku istnienia odnosiła sukcesy w Polsce oraz poza granicami kraju

61 Orkiestra zdobywała liczne nagrody w konkursach międzynarodowych, m.in. w Czechach, Austrii, Francji, Niemczech

62 MŁODZIEŻOWA ORKIESTRA DĘTA Orkiestra zagrała "Czarną Madonnę" Papieżowi Janowi Pawłowi II w Watykanie, gdzie uczestniczyła w audiencji prywatnej.

63 W 2010 r. zajęła I miejsce w musztrze paradnej na X Międzynarodowym Festiwalu Orkiestr Dętych Nowy Benszow

64 Istnieje od 2003 roku. Działa w nim kilkanaście sekcji sportowych.

65 Andrzej Jankowski - I miejsce w II edycji Biegu Rotmistrza Witolda Pileckiego

66 Krzysztof Supiński – V miejsce w XVI Biegu Niepodległości w Sokołach

67 IV miejsce w Finale Licealiady Województwa Podlaskiego w Lidze Lekkoatletycznej

68 II miejsce w województwie w sztafetach lekkoatletycznych o Puchar Urzędu Marszałkowskiego

69 Zawody o Puchar Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku 2011 Andrzej Jankowski – I miejsce na 800 m Bogdan Sawicki – II miejsce na 400 m Andrzej Owczarczuk – III miejsce w rzucie dyskiem Radosław Rutkowski – VI miejsce w pchnięciu kulą opiekun: Andrzej Nowacki

70 I miejsce w VIII Jesiennym Turnieju Piłki Nożnej Szkół Ponadgimnazjalnych Województwa Podlaskiego – opiekun: Paweł Nowacki

71 Drużyna ZSM - Mistrz Województwa w Futsal 2008, 2009, 2010, 2011

72 II miejsce drużyny w IX Mistrzostwa Województwa Podlaskiego Szkół Ponadgimnazjalnych w Wyciskaniu Sztangi Leżąc 2011, opiekun: Artur Śliwka

73 Awans do rozgrywek I ligi, opiekun: Jakub Jakubiec

74

75

76 opiekun: Lech Gorczak

77

78 2011r. I Mistrzostwa Województwa Podlaskiego w Turystycznych Marszach na Orientację Emil Olchanowski - II miejsce, Krzysztof Chomiak III miejsce

79 opiekun: Arkadiusz Kulgawczuk

80

81


Pobierz ppt "Uczniowie nabywają wiadomości i doskonalą umiejętności z zakresu elektrotechniki i elektroniki, budowy i projektowania układów stykowo – przekaźnikowych,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google