Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia wizerunku Fundacji jako.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia wizerunku Fundacji jako."— Zapis prezentacji:

1 Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia wizerunku Fundacji jako znaczącej Organizacji Pożytku Publicznego 1% podatku = 100% serca Alicja Buczkowska

2 Agenda 1.Analiza wstępna 2.Strategia 3.Realizacja 4.Ewaluacja 5.Podsumowanie Autor: Alicja Buczkowska

3 Analiza wstępna Niska świadomość społeczna na temat możliwości przekazania 1% podatku na OPP oraz zmian w prawie upraszczających system Brak zaufania do organizacji pozarządowych Bierność społeczna Autor: Alicja Buczkowska Analiza problemu 40% Polaków nie słyszało o możliwości przekazania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego, ale świadomość ta z roku na rok wzrasta W 2007 roku z możliwości przekazania 1% podatku skorzystało jedynie 6,7% ogółu osób fizycznych, ale wskaźnik ten stale rośnie

4 Analiza wstępna Lider w pozyskiwaniu wpływów finansowych z tytułu tzw. 1% wśród OPP Dotarcie do szerokiej publiczności Popularność i zaufanie do osoby Anny Dymnej Zasoby ludzkie i finansowe Doświadczenie w prowadzeniu podobnych kampanii Określenie sytuacji wyjściowej Fundacji Mimo Wszystko Autor: Alicja Buczkowska

5 Analiza wstępna Analiza SWOT STRENGHTS Duża znajomość organizacji wśród odbiorców Rozpoznawalny lider organizacji – Anna Dymna Doświadczenie w zarządzaniu organizacją pozarządową i prowadzeniu kampanii społecznych Zasoby ludzkie i finansowe WEAKNESSES Lokalność organizacji Brak rozbudowanych struktur poza regionem Małopolski OPPORTUNITIES Uproszczenie systemu przekazywania 1% podatku na rzecz OPP 30% Polaków planuje przekazać 1% podatku dla OPP w 2008 roku, a kolejne 30% to rozważa Współpraca ze stałymi partnerami i mediami THREATS Konkurencja ze strony innych OPP, walczących o tego samego podatnika Brak świadomości podatników o uproszczeniu systemu wpłat z tytułu 1% Obojętność odbiorców Autor: Alicja Buczkowska

6 Analiza wstępna Zrozumienie odbiorców Autor: Alicja Buczkowska Odbiorcy nie wiedzą o możliwości przekazania 1% podatku na OPP albo o sposobie, w jaki można tego dokonać Odbiorcy sądzą, że 1 % ich podatku to kropla w morzu potrzeb i swoim działaniem nic nie zmienią Polacy są nieufnie nastawieni do organizacji pozarządowych Podatnicy nie interesują się akcją, bo powierzają wypełnienie swojej deklaracji PIT osobom trzecim Obywatele nie lubią płacić podatków = podatki kojarzą się negatywnie

7 Analiza wstępna Analiza otoczenia Organizacje Pożytku Publicznego MediaSpołeczeństwo Autor: Alicja Buczkowska

8 Strategia Sformułowanie strategii Zachęcenie podatników do przekazywania 1% podatku na Fundację Anny Dymnej Mimo Wszystko oraz budowa pozytywnego wizerunku Fundacji jako organizacji godnej zaufania i skutecznej poprzez spójną kampanię informacyjną i wizerunkową Autor: Alicja Buczkowska

9 Strategia Cele CEL GŁÓWNY KAMPANII Uzyskanie funduszy poprzez przekonanie jak największej liczby darczyńców do przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji Mimo Wszystko CELE SZCZEGÓŁOWE KAMPANII Wzrost świadomości społecznej na temat możliwości przekazywania 1% podatku na Organizacje Pożytku Publicznego Poinformowanie o nowym, uproszczonym mechanizmie przekazywania 1% podatku i sposobie wypełniania deklaracji podatkowej Zbudowanie pozytywnego wizerunku Fundacji Mimo Wszystko jako organizacji zaangażowanej i efektywnej w swoich działaniach na rzecz osób niepełnosprawnych. Autor: Alicja Buczkowska

10 Strategia Grupy docelowe Podatnicy Całość społeczeństwa Media Partnerzy Autor: Alicja Buczkowska

11 Strategia Kluczowe przesłania Co miesiąc państwo zabiera ci sporą część zarobków, ale możesz zdecydować jak zostaną spożytkowane 1% od 1 podatnika to niewiele, ale jeśli będą nas tysiące uda nam się zmienić świat Fundacja Anny Dymnej Mimo Wszystko działa skutecznie na rzecz najbardziej potrzebujących, a oni czekają na Twoją pomoc Autor: Alicja Buczkowska

12 Strategia System komunikacji Język komunikacji powinien być prosty, jasny i zrozumiały Hasło kampanii: 1% podatku = 100% serca System Identyfikacji Wizualnej: Logo Fundacji Mimo Wszystko Kolor zielony Wizerunek Anny Dymnej Logo kampanii 1% Autor: Alicja Buczkowska

13 Realizacja Zasoby organizacji Autor: Alicja Buczkowska Ludzkie Finansowe Materialne

14 Realizacja Narzędzia Autor: Alicja Buczkowska 2. AMBASADOR KAMPANII Pozyskanie zespołu Hey jako ambasadorów kampanii na rzecz 1% Publiczne noszenie logo Fundacji przez członków zespołu, udział w eventach Fundacji Hymn kampanii – Hey Mimo Wszystko 1. PUBLIKACJE I PRODUKCJE Ulotki, plakaty, strona internetowa, bannery Produkcja filmu promocyjnego z pomocą studentów filmoznawstwa UJ i reżyserii PWST w Krakowie oraz jego emisja w kinach partnerskich Reklama w mediach ogólnopolskich i lokalnych

15 Realizacja Narzędzia Autor: Alicja Buczkowska 3. EVENTY Zielony dzień otwartych drzwi w Fundacji Mimo Wszystko Przedstawienie działalności Fundacji, prac podopiecznych, teatru Radwanek itd. 100% serca Akcja lepienia serduszek wspólnie z podopiecznymi Fundacji na Rynku Głównym w Krakowie Kraków oddaje 1%, mimo wszystko! Koncert i piknik na krakowskim rynku z udziałem podopiecznych i przyjaciół Fundacji, wspólne wykonanie hymnu Mimo wszystko.

16 Realizacja Narzędzia Autor: Alicja Buczkowska 4. AKCJA TRAMWAJEM Z DYMNĄ i METREM Z DYMNĄ Rozszerzenie na cały kraj akcji użyczenia głosu Anny Dymnej miejskim tramwajom i metru warszawskiemu 5. MEDIA RELATIONS Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za stały kontakt z mediami Informacje prasowe Wywiady prasowe Konferencje prasowe – otwierające i podsumowujące projekt Monitoring mediów w celach ewaluacyjnych

17 Realizacja Autor: Alicja Buczkowska Narzędzia 6. POMOC PRAWNA Pomoc przy wypełnianiu PIT-ów osobom, które zadeklarowały chęć przekazania 1% podatku na Fundację Mimo Wszystko dzięki wolontariuszom i partnerskim biurom podatkowym 7. LOBBYING Biura podatkowe Potencjalni partnerzy Kościół 8. PODZIĘKOWANIA Listy z podziękowaniami dla partnerów Podziękowanie dla wpłacających na łamach prasy ogólnopolskiej

18 Realizacja Harmonogram 2008/2009 Autor: Alicja Buczkowska Listopad - grudzień Nawiązanie współpracy z partnerami i sponsorami, przygotowanie materiałów promocyjnych, press kitów, aktualizacja strony internetowej, pozyskiwanie wolontariuszy Styczeń - kwiecień Konferencja prasowa, informacje prasowe, plakaty, ulotki, bannery, reklamy prasowe, film w kinach, lobbying, akcja Tramwajem z Dymną, eventy - Dzień otwartych drzwi, 100% serca, Kraków oddaje 1% mimo wszystko! Lipiec Konferencja prasowa, podziękowania, badanie skuteczności kampanii

19 Ewaluacja Badania ewaluacyjne Autor: Alicja Buczkowska Porównanie liczby darczyńców i wysokości wpływów z wpłat 1% podatku w stosunku do poprzedniego roku podatkowego. Monitoring mediów: liczba publikacji w mediach na temat fundacji i kampanii Badanie ankietowe wśród grupy docelowej sprawdzające dotarcie i skuteczność kampanii Określenie liczby uczestników eventów organizowanych przez fundację, ewentualnie liczby osób wpisanych na listę mailingową fundacji

20 Podsumowanie Summary Thank you for your attention! Autor: Alicja Buczkowska Campaigns aim Problem analysis – major obstacles Target groups Characteristics of campaign & tools Desired effects


Pobierz ppt "Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia wizerunku Fundacji jako."

Podobne prezentacje


Reklamy Google