Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WPROWADZENIE OUTSOURCINGU KADROWO-PŁACOWEGO W FIRMIE CASTORAMA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WPROWADZENIE OUTSOURCINGU KADROWO-PŁACOWEGO W FIRMIE CASTORAMA."— Zapis prezentacji:

1 WPROWADZENIE OUTSOURCINGU KADROWO-PŁACOWEGO W FIRMIE CASTORAMA

2 Prezenterzy CASTORAMAPOLSKA Tomasz Janas Tomasz Janas Dyrektor Personalny Dyrektor Personalny ADP POLSKA Przemysław Budzbon Dyrektor Zarządzający Dyrektor Zarządzający

3 Agenda Partnerzy Partnerzy Metodyka projektu Metodyka projektu Projekt referencyjny Projekt referencyjny Pytania Pytania

4 Partnerzy

5 Lider w sprzedaży detalicznej w branży DIY w Europie i na świecie Lider w sprzedaży detalicznej w branży DIY w Europie i na świecie 700 sklepów w 11 krajach w Europie i Azji 700 sklepów w 11 krajach w Europie i Azji Główne marki detaliczne: Główne marki detaliczne: B&Q B&Q Castorama Castorama Brico Dépôt Brico Dépôt Screwfix Direct Screwfix Direct Wiodący gracz na rynkach: Wiodący gracz na rynkach: Wielkiej Brytanii, Francji, Polski i we Włoszech Wielkiej Brytanii, Francji, Polski i we Włoszech W Chinach i na Tajwanie W Chinach i na Tajwanie Sprzedaż 8,7 mld USD rocznie Sprzedaż 8,7 mld USD rocznie Grupa Kingfisher

6 Od 1994 roku w Polsce Od 1994 roku w Polsce W 1997 uruchomienie pierwszego sklepu sieci Castorama Polska w Warszawie W 1997 uruchomienie pierwszego sklepu sieci Castorama Polska w Warszawie 40 sklepów w 2007 roku 40 sklepów w 2007 roku Pracowników Pracowników Ponad 30 - tysięczna gama produktów Ponad 30 - tysięczna gama produktów Budujesz Remontujesz Urządzasz W 2006 inauguracja w Polsce sieci sklepów Brico - Dépôt W 2006 inauguracja w Polsce sieci sklepów Brico - Dépôt Castorama Polska

7 Światowy Lider usług naliczania wynagrodzeń oraz usług zarządzania zasobami ludzkimi Światowy Lider usług naliczania wynagrodzeń oraz usług zarządzania zasobami ludzkimi Założona w 1949 roku Założona w 1949 roku Od 1961 roku notowana na NYSE Od 1961 roku notowana na NYSE 272 firma Fortune firma Fortune Klientów Klientów Pracowników Pracowników Obroty 7,8 mld USD rocznie Obroty 7,8 mld USD rocznie Rating AAA wg Standard&Poors Rating AAA wg Standard&Poors Co miesiąc liczymy płace dla 32 milionów pracowników Co miesiąc liczymy płace dla 32 milionów pracowników ADP

8 Lider Rynku dużych międzynarodowych przedsiębiorstw 11 % Ogółu zatrudnionych zatrudnionych 42 Klientów Korporacyjnych Korporacyjnych Pasków Płacowych / m-c Pasków Płacowych / m-c Teczek Osobowych Osobowych Zgodność ze Standardem SAS 70 (Sarbanes-Oxley) ADP Polska

9 Metodyka Projektu

10 Zmiana W związku z dynamicznym rozwojem firmy i szybkim przyrostem liczby zatrudnionych system dotychczas użytkowany stawał się niewydolny. W związku z dynamicznym rozwojem firmy i szybkim przyrostem liczby zatrudnionych system dotychczas użytkowany stawał się niewydolny. Często pojawiające się kłopoty związane z funkcjonowaniem i utrzymaniem infrastruktury informatycznej. Często pojawiające się kłopoty związane z funkcjonowaniem i utrzymaniem infrastruktury informatycznej. Trudna współpraca z dostawcą oprogramowania, brak elastyczności i dopasowania do zmieniających się potrzeb klienta. Trudna współpraca z dostawcą oprogramowania, brak elastyczności i dopasowania do zmieniających się potrzeb klienta.

11 Due Diligence Due Diligence Budowa rozwiązania Budowa rozwiązania Business Case Business Case Umowa Umowa Wdrożenie Wdrożenie Uruchomienie Uruchomienie Produkcja Produkcja Etapy Projektu (1) } Faza Decyzyjna Faza Realizacji }

12 Uzgodnienie Zakresu Usług (SLA) Uzgodnienie Zakresu Usług (SLA) Analiza obecnego Modelu Funkcjonalnego Analiza obecnego Modelu Funkcjonalnego Organizacja Organizacja Topologia i infrastruktura Topologia i infrastruktura Analiza kosztów obecnego rozwiązania Analiza kosztów obecnego rozwiązania Koszty osobowe Koszty osobowe Koszty infrastruktury Koszty infrastruktury IT IT innej innej Koszty operacyjne Koszty operacyjne Due Diligence

13 Definicja nowego Modelu Funkcjonalnego Definicja nowego Modelu Funkcjonalnego Nowa organizacja Nowa organizacja Przepływy informacji Przepływy informacji Infrastruktura IT Infrastruktura IT Prezentacja Modelu Funkcjonalnego Prezentacja Modelu Funkcjonalnego Optymalizacja Optymalizacja Zatwierdzenie przez Klienta Zatwierdzenie przez Klienta Budowa Projektu

14 Wycena rozwiązania Wycena rozwiązania Koszt usług ADP Koszt usług ADP Koszt funkcji zachowanych przez Klienta Koszt funkcji zachowanych przez Klienta Optymalizacja Optymalizacja Zatwierdzenie Business Case przez Klienta Zatwierdzenie Business Case przez Klienta Negocjacje kontraktowe Negocjacje kontraktowe Zawarcie umowy Zawarcie umowy Business Case

15 Uruchomienie projektu Analiza funkcjonalna stanu obecnego Budowa modelu funkcjonalnego Budowa rozwiązań technicznych Szkolenie z procedur dla użytkowników Szkolenie z procedur dla Liderów Zmian Przekazanie akt osobowych do ADP Uruchomienie usługi Wdrożenie

16 Projekt Referencyjny

17 Październik 2005 Październik 2005 rozpoczęcie rozmów Castorama Polska z ADP Polska rozpoczęcie rozmów Castorama Polska z ADP Polska Styczeń 2006 Styczeń 2006 decyzja Castorama Polska o rozpoczęciu projektu w związku z ograniczeniami dotychczasowego rozwiązania decyzja Castorama Polska o rozpoczęciu projektu w związku z ograniczeniami dotychczasowego rozwiązania Wrzesień 2006 Wrzesień 2006 współpraca nad optymalnym modelem funkcjonalnym oraz kosztowym współpraca nad optymalnym modelem funkcjonalnym oraz kosztowym Styczeń 2007 Styczeń 2007 zatwierdzenie modelu oraz negocjacje Umowy zatwierdzenie modelu oraz negocjacje Umowy Luty 2007 Luty 2007 podpisanie Umowy podpisanie Umowy Faza Decyzyjna

18 Referencje firmy Bonduelle Polska Referencje firmy Bonduelle Polska Współpraca Castoramy z ADP w Europie Współpraca Castoramy z ADP w Europie Odpowiedzialność ADP za świadczone usługi Odpowiedzialność ADP za świadczone usługi Atrakcyjność kosztowa Atrakcyjność kosztowa Elastyczność i dopasowanie oferty ADP do Castoramy Elastyczność i dopasowanie oferty ADP do Castoramy Rozwiązanie informatyczne oparte na Centrum Hostingowym: Rozwiązanie informatyczne oparte na Centrum Hostingowym: podniesienie poufności danych podniesienie poufności danych bezpieczeństwo bezpieczeństwo Dlaczego Castorama wybrała ADP ?

19 Trzy wymiary umowy: CENA CENA obniżenie kosztów przy zachowaniu lub podwyższeniu jakości obniżenie kosztów przy zachowaniu lub podwyższeniu jakości ZAKRES ZAKRES wydzielenie procesów biznesowych nie przynoszących wartości dodanej przy minimalizacji ryzyka wydzielenie procesów biznesowych nie przynoszących wartości dodanej przy minimalizacji ryzyka LUDZIE LUDZIE ograniczenie kosztów ludzkich, współpraca przy projekcie outsourcingowym, optymalne wykorzystanie wiedzy ograniczenie kosztów ludzkich, współpraca przy projekcie outsourcingowym, optymalne wykorzystanie wiedzy Umowa

20 Perspektywa wieloletniej współpracy Perspektywa wieloletniej współpracy Win / Win Win / Win Kluczowe elementy kontraktu Kluczowe elementy kontraktu SLA SLA Zakres Zakres KPI KPI Cena Cena Ludzie Ludzie Wzajemne zaufanie Wzajemne zaufanie Zawarcie Umowy

21 SLA odzwierciedleniem wymagań Castoramy SLA odzwierciedleniem wymagań Castoramy Zakres Umowy – usługa naliczania płac świadczona dla Pracowników Zakres Umowy – usługa naliczania płac świadczona dla Pracowników 40 użytkowników korzystających on-line z Oprogramowania w Centrum Hostingowym ADP 40 użytkowników korzystających on-line z Oprogramowania w Centrum Hostingowym ADP Elektroniczny obiekt dokumentacji oraz interfejsy z kluczowymi systemami Castoramy Polska Elektroniczny obiekt dokumentacji oraz interfejsy z kluczowymi systemami Castoramy Polska Rozbudowany i efektywny system raportowania Rozbudowany i efektywny system raportowania Zakres Umowy

22 SLA nie jest koncertem życzeń SLA nie jest koncertem życzeń Cena Cena Panaceum na wszystkie bolączki Panaceum na wszystkie bolączki Nie wiemy czego chcemy, więc chcemy wszystkiego Nie wiemy czego chcemy, więc chcemy wszystkiego Nie forsować wizji Klienta bez uwzględnienia doświadczeń Dostawcy Nie forsować wizji Klienta bez uwzględnienia doświadczeń Dostawcy Nie negocjować umowy w oderwaniu od rzeczywistości Nie negocjować umowy w oderwaniu od rzeczywistości SLA nie odpowiadające rzeczywistym potrzebom SLA nie odpowiadające rzeczywistym potrzebom Ukrywanie problemów Ukrywanie problemów Nierealne zobowiązania Nierealne zobowiązania Nierealne wymagania Nierealne wymagania Na co zwrócić szczególną uwagę ?

23 Faza Realizacji Wdrożenie Wdrożenie Luty 2007 – rozpoczęcie prac projektowych Luty 2007 – rozpoczęcie prac projektowych Kwiecień 2007 – zakończenie fazy analitycznej Kwiecień 2007 – zakończenie fazy analitycznej Sierpień 2007 – pierwsze naliczanie płac Sierpień 2007 – pierwsze naliczanie płac Stała współpraca Stała współpraca Comiesięczne spotkania Szefów Projektu Comiesięczne spotkania Szefów Projektu Nadzór Komitetu Sterującego Nadzór Komitetu Sterującego

24 Korzyści płynące z projektu

25 Redukcja kosztów operacyjnych po stronie IT Redukcja kosztów operacyjnych po stronie IT Przesuniecie zadań asystentek personalnych na elementy zarządzania personelem Przesuniecie zadań asystentek personalnych na elementy zarządzania personelem Nowa jakość bez dodatkowych inwestycji w system informatyczny Nowa jakość bez dodatkowych inwestycji w system informatyczny Przeniesienie kosztów utrzymania systemu na ADP Przeniesienie kosztów utrzymania systemu na ADP Uzmiennienie kosztów Uzmiennienie kosztów Kontrola kosztów procesu naliczania płac i kosztów IT - jedna faktura Kontrola kosztów procesu naliczania płac i kosztów IT - jedna faktura Otwarty dostęp do danych - raporty ad hoc Otwarty dostęp do danych - raporty ad hoc Korzyści operacyjne

26 Jakość w codziennej pracy Jakość w codziennej pracy Nowy w pełni zautomatyzowany system IT Nowy w pełni zautomatyzowany system IT Wymierne i sformalizowane procedury Wymierne i sformalizowane procedury Pełna zgodność zarówno z wymaganiami krajowymi jak i korporacyjnymi Pełna zgodność zarówno z wymaganiami krajowymi jak i korporacyjnymi Korzystanie z wiedzy profesjonalnego dostawcy Wysokie Mierniki Jakości Korzystanie z wiedzy profesjonalnego dostawcy Wysokie Mierniki Jakości 99,5 % Dokładności (Ogólnej Stopy Sukcesu) 99,5 % Dokładności (Ogólnej Stopy Sukcesu) 100% Terminowości 100% Terminowości Korzyści jakościowe

27 Pytania

28


Pobierz ppt "WPROWADZENIE OUTSOURCINGU KADROWO-PŁACOWEGO W FIRMIE CASTORAMA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google