Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jednym z ważnych czynników determinujących zachowania i decyzje turystów są motywy uprawiania turystyki. Przez motyw można za Ossowską rozumieć "czynnik.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jednym z ważnych czynników determinujących zachowania i decyzje turystów są motywy uprawiania turystyki. Przez motyw można za Ossowską rozumieć "czynnik."— Zapis prezentacji:

1

2 Jednym z ważnych czynników determinujących zachowania i decyzje turystów są motywy uprawiania turystyki. Przez motyw można za Ossowską rozumieć "czynnik psychiczny, wyznaczający postępowanie w danej sytuacji". Wiążąc motywy z potrzebami człowieka, można przyjąć, że "motyw to mechanizm lub zespół mechanizmów wewnętrznych, powodujących i organizujących działania ludzkie ze względu na zaspokojenie potrzeb"(Przecławski, 1996, s.40). Duża różnorodność teorii motywacji wcale nie oznacza, że są one diametralnie różne.

3 1.Motywy wyjazdu związane z pragnieniem udania się do określonego kraju lub miejscowości w celu: – poznania kultury, – poznania przyrody, – poznania życia społecznego. 2. Motyw wyjazdu związany z chęcią opuszczenia na jakiś czas swojego stałego pobytu w celu: – opuszczenia zdegradowanego środowiska, – opuszczenia środowiska pracy lub nauki, – opuszczenie środowiska społecznego w szerokim znaczeniu. 3. Motyw wyjazdu związany z chęcią przebywania z kimś poza miejscem stałego zamieszkania: – wyjazd z rodziną, – wyjazd z grupa przyjaciół, – wyjazd z osobą bliską, kochaną.

4 4.Motyw wyjazdu związany z pragnieniem zawarcia nowych znajomości, poznania nowych ludzi. 5. Motyw wyjazdu związany z pragnieniem pozostawania w zgodzie ze stereotypami i normami obowiązującymi w danym środowisku. 6. Motyw wyjazdu związany z zaspokojeniem potrzeb estetycznych i emocjonalnych. 7. Motyw wyjazdu związany z zaspokojeniem potrzeb twórczych. 8. Motyw wyjazdu związany z zaspokojeniem potrzeb biologicznych: -wyjazd leczniczy, -wyjazd wypoczynkowy. 9. Motyw wyjazdu związany z uprawianiem turystyki w szerokim tego słowa znaczeniu, np. nauka, biznes, handel, sport, kongres, konferencje, pielgrzymki, odwiedziny krewnych i znajomych (Przecławski, 1996).

5

6 aktywnościowa, katarktyczna, zdrowotna, społeczna, emocjonalna, ambicjonalna, poznawcza.

7 motywacje odnowy sił fizycznych, np. wypoczynek, leczenie, sport, motywacje odnowy sił psychicznych, duchowych, w tym wyłamanie się z izolacji dnia powszechnego, rozrywka, relaks, poszukiwanie przygody, motywacje interpersonalne, np. odwiedzanie przyjaciół, poszukiwanie towarzystwa i kontaktów międzyludzkich, motywacje związane z ucieczką od cywilizacji i powrót do natury, motywacje kulturowe, chęć poznania nowych miejsc, krajów, zwyczajów, folkloru, zainteresowanie sztuką oraz motywy religijne, motywacje związane z prestiżem i statusem społecznym, np. własny rozwój, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, chęć zdobycia uznania, upoważnia i szacunku.


Pobierz ppt "Jednym z ważnych czynników determinujących zachowania i decyzje turystów są motywy uprawiania turystyki. Przez motyw można za Ossowską rozumieć "czynnik."

Podobne prezentacje


Reklamy Google