Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r."— Zapis prezentacji:

1 Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.

2

3 Epizod 1 PYTANIA KLUCZOWE: Dlaczego nauczyciel nazywał się Pan Słońce? Z czym kojarzy Ci się Słońce? Jaki powinien być nauczyciel? Nowy nauczyciel

4 Epizod 1 Przykładowe sposoby realizacji: Wykorzystanie metody słoneczka do skojarzenia z pojęciem słońce, Dyskusja. Ćwiczenie umiejętności argumentowania z wykorzystaniem metody pokera kryterialnego. Nowy nauczyciel

5 Poker kryterialny

6 POKER KRYTERIALNY 1. Mądry 2. Sprawiedliwy 3. Ma poczucie humoru 4. Potrafi przekazać wiedzę 5. Sympatyczny, miły 6. Potrafi zmobilizować do nauki 7. Ma duży autorytet 8. Zawsze przygotowuje się do zajęć 9. Punktualny 10. Chętnie rozmawia z uczniami 11. Można mu się zwierzyć 12. Organizuje klasowe spotkania po lekcjach: imprezy, wycieczki 13. Można na nim polegać

7 POKER KRYTERIALNY 14. Pozwala zadawać pytania 15. Potrafi zaciekawić przedmiotem 16. Stanowczy, konsekwentny – jak coś powie, to zrobi 17. Prowadzi ciekawe, atrakcyjne zajęcia 18. Ładnie, estetycznie ubrany 19. Szlachetny, o wysokiej moralności 20. Wyrozumiały i tolerancyjny 21. Cierpliwy 22. Wymagający

8 Epizod 2 PYTANIA KLUCZOWE: Jakie marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, dziś są rzeczywistością? Kto z marzeń czyni rzeczywistość? Co wiemy o wynalazcach? Czego chcielibyśmy się dowiedzieć? Na czym polega eksperymentowanie? Jakie eksperymenty nas ciekawią? Marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, a dziś są rzeczywistością.

9 Epizod 2 PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Ustalenie jakie marzenia się już spełniły? (lotu - samolot), Przeglądanie publikacji, encyklopedii, Wymienienie kilku największych wynalazców, Praca z komputerem. Program Jak to działa? Eksperymentowanie (np. jak działa gaśnica). Marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, a dziś są rzeczywistością.

10 Epizod 3 PYTANIA KLUCZOWE: Gdybym miał czapkę niewidkę, jak bym ją wykorzystał? Co to jest pozytywne myślenie? Czapka niewidka

11 Epizod 3 PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Zapisywanie pomysłów na samoprzylepnych kartkach, Umieszczenie karteczek w tabeli (zbiorach), - Czy propozycja komuś pomoże? (+) - Czy może komuś zaszkodzić? (-) - Czy będzie obojętne (0) Rozmowa na temat dobra, zła, pomocy, krzywdy itp. Czapka niewidka

12 Epizod 4 PYTANIA KLUCZOWE: Jak wycofać się ze złego pomysłu? Jakie wynalazki pomogłyby ludziom? Jakimi cechami powinien charakteryzować się wynalazca? Projektowanie pozytywnych wynalazków

13 Epizod 4 PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Prace plastyczne Pozytywne wynalazki, Zabawa w biuro patentowe, Zabawa w Młodego naukowca z wykorzystaniem cech charakteryzujących wynalazcę, Podsumowanie. Rozmowa na temat Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe. Projektowanie pozytywnych wynalazków

14

15

16

17 Dziękuję Marysia Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.


Pobierz ppt "Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google