Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrysia Ozimek Został zmieniony 10 lat temu
1
Baśń o… Metoda story – line Maria Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
3
Epizod 1 Nowy nauczyciel
PYTANIA KLUCZOWE: Dlaczego nauczyciel nazywał się Pan Słońce? Z czym kojarzy Ci się Słońce? Jaki powinien być nauczyciel?
4
Przykładowe sposoby realizacji:
Epizod 1 Nowy nauczyciel Przykładowe sposoby realizacji: Wykorzystanie metody „słoneczka” do skojarzenia z pojęciem „słońce”, Dyskusja. Ćwiczenie umiejętności argumentowania z wykorzystaniem metody „pokera kryterialnego”.
5
Poker kryterialny
6
POKER KRYTERIALNY Mądry Sprawiedliwy Ma poczucie humoru
Potrafi przekazać wiedzę Sympatyczny, miły Potrafi zmobilizować do nauki Ma duży autorytet Zawsze przygotowuje się do zajęć Punktualny Chętnie rozmawia z uczniami Można mu się zwierzyć Organizuje klasowe spotkania po lekcjach: imprezy, wycieczki Można na nim polegać
7
POKER KRYTERIALNY Pozwala zadawać pytania
Potrafi zaciekawić przedmiotem Stanowczy, konsekwentny – jak coś powie, to zrobi Prowadzi ciekawe, atrakcyjne zajęcia Ładnie, estetycznie ubrany Szlachetny, o wysokiej moralności Wyrozumiały i tolerancyjny Cierpliwy Wymagający
8
Epizod 2 Marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, a dziś są rzeczywistością. PYTANIA KLUCZOWE: Jakie marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, dziś są rzeczywistością? Kto z marzeń czyni rzeczywistość? Co wiemy o wynalazcach? Czego chcielibyśmy się dowiedzieć? Na czym polega eksperymentowanie? Jakie eksperymenty nas ciekawią?
9
PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI:
Epizod 2 Marzenia, które kiedyś mieszkały w baśniach, a dziś są rzeczywistością. PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Ustalenie jakie marzenia się już spełniły? (lotu - samolot), Przeglądanie publikacji, encyklopedii, Wymienienie kilku największych wynalazców, Praca z komputerem. Program „Jak to działa?” Eksperymentowanie (np. jak działa gaśnica).
10
Epizod 3 Czapka niewidka PYTANIA KLUCZOWE:
Gdybym miał czapkę niewidkę, jak bym ją wykorzystał? Co to jest pozytywne myślenie?
11
PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI:
Epizod 3 Czapka niewidka PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Zapisywanie pomysłów na samoprzylepnych kartkach, Umieszczenie karteczek w tabeli (zbiorach), - Czy propozycja komuś pomoże? (+) - Czy może komuś zaszkodzić? (-) - Czy będzie obojętne (0) Rozmowa na temat dobra, zła, pomocy, krzywdy itp.
12
Projektowanie „pozytywnych wynalazków”
Epizod 4 Projektowanie „pozytywnych wynalazków” PYTANIA KLUCZOWE: Jak wycofać się ze złego pomysłu? Jakie wynalazki pomogłyby ludziom? Jakimi cechami powinien charakteryzować się wynalazca?
13
Projektowanie „pozytywnych wynalazków” PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI:
Epizod 4 Projektowanie „pozytywnych wynalazków” PRZYKŁADOWE SPOSOBY REALIZACJI: Prace plastyczne „Pozytywne wynalazki”, Zabawa w biuro patentowe, Zabawa w „Młodego naukowca” z wykorzystaniem cech charakteryzujących wynalazcę, Podsumowanie. Rozmowa na temat „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”.
17
Dziękuję Marysia Lorek Szczecin, 29 listopada 2012 r.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.