Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Insert client logo in master here Copyright © 2003 ACNielsen Agnieszka Górnicka ACNielsen Polska Jak zwiększyć sprzedaż

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Insert client logo in master here Copyright © 2003 ACNielsen Agnieszka Górnicka ACNielsen Polska Jak zwiększyć sprzedaż"— Zapis prezentacji:

1 1 Insert client logo in master here Copyright © 2003 ACNielsen Agnieszka Górnicka ACNielsen Polska Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach? ACNielsen Polska Wyniki badania Key Account Shopper Omnibus

2 2 Copyright © 2003 ACNielsen Co wpływa na wielkość sprzedaży? Liczba klientów Częstość wizyt Wartość zakupów Cena x x x= $ POZIOM SPRZEDAŻY W HIPERMARKECIE Marketing detalisty Lokalizacja Otoczenie konkurencyjne Profil konsumenta Postawy i zachowania Potrzeby Okazje zakupów Lojalność wobec sklepu Rola ceny przy zakupie Profil konsumenta Siła nabywcza Układ sklepu Układ półki Asortyment Promocje, POS, gazetka... Projekt KA Shopper pokazuje, w których sieciach i w jaki sposób można wykorzystać potencjał wzrostu

3 3 Copyright © 2003 ACNielsen Przekrojowe badanie ACNielsen pokazuje, kim są klienci hipermarketów w jaki sposób przeciętny klient robi zakupy ile wydaje na jednorazowe zakupy Dostawcy i detaliści korzystają z tych informacji dla zwiększenia sprzedaży Wiedza o klientach daje przewagę nad konkurencją Key Account Shopper Omnibus Key Account Shopper Omnibus

4 4 Copyright © 2003 ACNielsen Key Account Shopper Omnibus Metodologia 16 sklepów - 4 sieci 150 wywiadów na 1 sklep 600 wywiadów w sieci 2,400 wywiadów łącznie we wszystkich sieciach 16 sklepów - 4 sieci 150 wywiadów na 1 sklep 600 wywiadów w sieci 2,400 wywiadów łącznie we wszystkich sieciach Wielkość próby Wywiady Badanie ilościowe w hipermarketach Wywiady Face-to-Face przy wejściu i wyjściu ze sklepu – z tą samą osobą Losowy dobór osób wchodzących do sklepu – próba reprezentatywna dla ogółu klientów w tygodniu Badanie ilościowe w hipermarketach Wywiady Face-to-Face przy wejściu i wyjściu ze sklepu – z tą samą osobą Losowy dobór osób wchodzących do sklepu – próba reprezentatywna dla ogółu klientów w tygodniu Realizacja obejmuje 1 tydzień Dni robocze/weekend, pory dnia Realizacja obejmuje 1 tydzień Dni robocze/weekend, pory dnia Czas

5 5 Copyright © 2003 ACNielsen Zamiar zakupu i zakupy faktyczne: żywność Efekt zakupów impulsowych powoduje znaczny wzrost penetracji tylko w przypadku słodyczy Baza: Wszyscy respondenci, N=2435

6 6 Copyright © 2003 ACNielsen Powody rezygnacji z zakupu N=193, Osoby, które nie kupiły produktu, chociaż planowały N=428 - Osoby, które planowały zakup Respondent planował zakup produktu, ale go nie kupił Respondent planował zakup produktu i go kupił Powody rezygnacji z zakupu dla różnych kategorii są odmienne. W tym przykładzie podstawowym problemem jest asortyment i chaotyczna ekspozycja

7 7 Copyright © 2003 ACNielsen Powody zakupów impulsowych N =46 - Osoby, które nie planowały kupić produktu, ale go kupiły N=184 - Osoby, które kupiły produkt Respondent nie planował produktu, ale go kupił Respondent planował zakup produktu i go kupił Najczęstszym powodem zakupów impulsowych jest odpowiednia ekspozycja. Często wymieniane są również promocje Porównując różne kategorie możemy ocenić siłę oddziaływania ekspozycji

8 8 Copyright © 2003 ACNielsen Detalista i dostawca mogą wykorzystywać dane w odmienny sposób... Detalista Porównanie z konkurencją, silne i słabe strony Określenie wizerunku Opracowanie strategii komunikacji dostosowanej do pożądanego profilu klienta Wnioski dla programów lojalnościowych Śledzenie zmian w zachowaniach klientów Dostawca Określenie potencjału wzrostu sprzedaży kategorii, jej segmentów i marek Poprawa merchandisingu i asortymentu Zwiększenie zakupów impulsowych dla danej marki Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej Zrozumienie dynamiki kategorii

9 9 Copyright © 2003 ACNielsen... mogą też pracować wspólnie Zrozumienie roli kategorii dla konsumentów Wspólna analiza wyników dla opracowania najlepszej strategii dla kategorii Precyzyjne określenie problemów Monitorowanie wskaźników opisujących zachowania klientów Zrozumienie potrzeb klientów

10 10 Copyright © 2003 ACNielsen


Pobierz ppt "1 Insert client logo in master here Copyright © 2003 ACNielsen Agnieszka Górnicka ACNielsen Polska Jak zwiększyć sprzedaż"

Podobne prezentacje


Reklamy Google