Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Media relations. Media relations - współpraca z mediami (radio, prasa, telewizja) 2.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Media relations. Media relations - współpraca z mediami (radio, prasa, telewizja) 2."— Zapis prezentacji:

1 Media relations

2 Media relations - współpraca z mediami (radio, prasa, telewizja) 2

3 każda informacja przesłana do mediów powinna zawierać informację wspierającą wizerunek firmy wszystkie dokumenty firmy to nośnik jej kultury placówki administracyjno – państwowe mają obowiązek przesyłania regularnie informacji do mediów 3

4 Słowo jako środek komunikowania: słowo drukowane słowo pisane słowo mówione 4

5 Słowo drukowane: foldery, broszurki, ulotki, informatory wydawnictwa jubileuszowe, księgi pamiątkowe, albumy plakaty ogłoszenia, druki okolicznościowe gazetki, biuletyny bilety wizytowe 5

6 Słowo pisane: listy, poczta elektroniczna tablice, gabloty sprawozdania, raporty ogłoszenia 6

7 Słowo mówione: przemówienia, prezentacje, wystapienia konferencje, szkolenia, radiowęzeł, punkty konsultacyjne spotkania, rozmowy telefoniczne 7

8 Z A P R O S Z E N I E kto? kogo? kiedy? gdzie? po co? 8

9 Bilety wizytowe (wizytówki) prywatne służbowe kombinowane wspólne Niezbędne dla osób aktywnych zawodowo! 9

10 Bilety wizytowe papier biały, szary, beżowy matowy, pół-błyszczący gładki lub delikatna faktura druk prosty, czytelny, w jednym kolorze Wizytówka powinna robić dobre wrażenie! 10

11 Przydatne informacje dotyczące wizytówki: wręczane bilety wizytowe powinny być czyste, nieuszkodzone wymieniamy je na zakończenie rozmowy, w sposób dyskretny inicjatywa powinna wyjść od osoby starszej rangą nie wymieniamy wizytówek podczas jedzenia wizytówki powinny być zawsze aktualne Wizytówkę obowiązuje zasada towarzyskiego uprzywilejowania! 11

12 Zestawy materiałów dla prasy: ogólne informacje o szkole zdjęcia broszura informacyjna o szkole raport z mierzenia jakości inne istotne dokumenty 12

13 przykładowy materiał dla prasy w związku z wynikami uczniów w konkursach przedmiotowych: informacja o wynikach konkursu folder szkoły biogramy laureatów i finalistów konkursu biogramy nauczycieli prowadzących wzór dyplomu 13

14 Współpraca z mediami: wyznaczenie osoby do kontaktów nawiązanie współpracy baza danych (lista dziennikarzy) regularny kontakt (zapraszanie do szkoły, przesyłanie informacji) przygotowanie zestawu materiałów dla prasy systematyczne przekazywanie komunikatów dotyczących życia szkoły 14

15 Opracowanie informacji (notatki) prasowej: zawiera najnowsze informacje (intrygujący tytuł) pierwszy akapit zawiera najistotniejsze informacje Charakteryzuje się zwięzłością i precyzją Przykłady tytułów informacji prasowej: Siedmiu zdolnych ludzi. Olimpijczycy naszego liceum. Prześliczne skrzypaczki – niezwykły koncert w szkole. Rodzice jako aktorzy. 15

16 Listy z podziękowaniem podtrzymują i pielęgnują komunikację między partnerami: wysyłamy natychmiast po spotkaniu wysyłamy sponsorom, rodzicom, mediom, instytucjom lepiej o jeden list za dużo niż za mało 16

17 Zasady pisania listu z podziękowaniem: wymogi formalne (data i miejscowość, nagłówek, formy grzecznościowe, podpis, pisownia zaimków wielką literą) tekst max jedna strona A – 4 informacje o znaczeniu udzielonej pomocy przedstawienie efektów współpracy/pomocy ewentualne zaproszenie do spotkania i obejrzenia efektów współpracy/pomocy 17


Pobierz ppt "Media relations. Media relations - współpraca z mediami (radio, prasa, telewizja) 2."

Podobne prezentacje


Reklamy Google