Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Korespondencja biurowa. Układy tekstu Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Korespondencja biurowa. Układy tekstu Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły."— Zapis prezentacji:

1 Korespondencja biurowa

2 Układy tekstu Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły i podtytuły pisze się na środku, symetrycznie nad tekstem. a linea (z wcięciem) Wszystkie wiersze pisane są od lewego marginesu, a każdą nową myśl (akapit) oddziela się dodatkową interlinią (pustą linią). Tytuły i podtytuły w układzie blokowym pisane są również od lewego marginesu. blokowy

3 Układy pism Również korespondencja biurowa i innego rodzaju pisma urzędowe mogą być formatowane w układzie blokowym lub a linea z typowy dla korespondencji biurowej z wszystkie wiersze rozpoczynają się równo z linią lewego marginesu z interlinia pojedyncza Układ blokowy z wywodzi się z pisma ręcznego z zwiększona interlinia (1,5 do 2) z wcięcie pierwszego wiersza z stosowany do pism specjalnych, zaproszeń, przemówień Układ a linea

4 Części składowe pisma Nazwa i adres odbiorcy Treść Podpis Miejscowość i data Nagłówek pisma Numer pisma Załączniki Określenie sprawy

5 Części składowe pisma Aby uzyskać dodatkowe informacje o danym elemencie kliknij na czerwony przycisk Nazwa i adres odbiorcy Treść Podpis Miejscowość i data Nagłówek pisma Numer pisma Załączniki Określenie sprawy

6 Nagłówek Zawiera nazwę i adres nadawcy pisma, ewentualnie dodatkowe informacje o nadawcy (tel., fax, nr konta). Zakłady Przemysłu Wełnianego Polska Wełna ul. Wrocławska 17, 65-4001 Zielona Góra tel.: 365 66 77, faks: 365 66 99 Zakłady Przemysłu Wełnianego Polska Wełna ul. Wrocławska 17, 65-4001 Zielona Góra tel.: 365 66 77, faks: 365 66 99

7 Umieszczone są w polu adresowym (po prawej stronie blankietu). Nazwę odbiorcy należy pisać zawsze w mianowniku. Pomiędzy nazwą odbiorcy a jego siedzibą powinna być interlinia. W adresie odbiorcy nie stosuje się skrótów (wyjątki: ul., stopnie naukowe, zawodowe). Najpierw podajemy nazwisko osoby, do której kierowane jest pismo, a w następnie jej stanowisko. Nazwa i adres odbiorcy Pan mgr Jan Zawada Dyrektor Techniczny Uniwersytetu Zielonogórskiego ul. Podgórna 50 65-401 Zielona Góra Pan mgr Jan Zawada Dyrektor Techniczny Uniwersytetu Zielonogórskiego ul. Podgórna 50 65-401 Zielona Góra Zakłady Przemysłu Wełnianego Polska Wełna ul. Wrocławska 17 65-001 Zielona Góra Zakłady Przemysłu Wełnianego Polska Wełna ul. Wrocławska 17 65-001 Zielona Góra

8 Sprawa Zwięzłe określenie treści pisma, powinno być napisane w mianowniku, bez kropki na końcu, można podkreślić. Sprawa: reklamacja Sprawa: oferta handlowa Sprawa: reklamacja Sprawa: oferta handlowa

9 Numer pisma Numer pisma zgodny z zasadami oznaczania pism w danej instytucji. Umieszczany zwykle między datą a nazwą odbiorcy pisma. OH. 37/2003

10 Podpisy z Jeżeli pismo ma podpisać jedna osoba - umieszczamy podpis po środku prawej połowy blankietu, dwie interlinie od tekstu. z Jeśli dwie osoby podpisują pismo - podpis osoby zajmującej wyższe stanowisko (odpowiedzialnej) umieszcza się po prawej, drugiej osoby po lewej na tej samej wysokości. z Najpierw podajemy stanowisko służbowe, a pod stanowiskiem nazwisko osoby podpisującej. Kierownik Działu Administracyjnego Piotr Jackowski Kierownik Działu Administracyjnego Piotr Jackowski

11 Inne elementy z Załączniki - zawsze przy lewym marginesie, na wysokości stanowiska podpisującego pismo lub pod podpisem po lewej (jeśli występuje). z Rozdzielnik - jeśli pismo otrzymuje także inny odbiorca to informację tę umieszcza się także po lewej stronie (pod załącznikami). z Treść załączników lub rozdzielników nie może przejść na prawą stronę blankietu, aby pod podpisem po prawej stronie nie było żadnej treści.

12 Praktyczne uwagi z Po tytułach NIE stawia się kropki z Do rozplanowania pisma stosuj wcięcia i tabulatory z Aby obejrzeć w Wordzie całą stronę zmień skalę wyświetlania dokumentu z Dbaj o czytelny i przejrzysty wygląd pisma


Pobierz ppt "Korespondencja biurowa. Układy tekstu Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły."

Podobne prezentacje


Reklamy Google