Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Korespondencja biurowa. Układy tekstu Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Korespondencja biurowa. Układy tekstu Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły."— Zapis prezentacji:

1 Korespondencja biurowa

2 Układy tekstu Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły i podtytuły pisze się na środku, symetrycznie nad tekstem. a linea (z wcięciem) Wszystkie wiersze pisane są od lewego marginesu, a każdą nową myśl (akapit) oddziela się dodatkową interlinią (pustą linią). Tytuły i podtytuły w układzie blokowym pisane są również od lewego marginesu. blokowy

3 Układy pism Również korespondencja biurowa i innego rodzaju pisma urzędowe mogą być formatowane w układzie blokowym lub a linea z typowy dla korespondencji biurowej z wszystkie wiersze rozpoczynają się równo z linią lewego marginesu z interlinia pojedyncza Układ blokowy z wywodzi się z pisma ręcznego z zwiększona interlinia (1,5 do 2) z wcięcie pierwszego wiersza z stosowany do pism specjalnych, zaproszeń, przemówień Układ a linea

4 Części składowe pisma Nazwa i adres odbiorcy Treść Podpis Miejscowość i data Nagłówek pisma Numer pisma Załączniki Określenie sprawy

5 Części składowe pisma Aby uzyskać dodatkowe informacje o danym elemencie kliknij na czerwony przycisk Nazwa i adres odbiorcy Treść Podpis Miejscowość i data Nagłówek pisma Numer pisma Załączniki Określenie sprawy

6 Nagłówek Zawiera nazwę i adres nadawcy pisma, ewentualnie dodatkowe informacje o nadawcy (tel., fax, nr konta). Zakłady Przemysłu Wełnianego Polska Wełna ul. Wrocławska 17, Zielona Góra tel.: , faks: Zakłady Przemysłu Wełnianego Polska Wełna ul. Wrocławska 17, Zielona Góra tel.: , faks:

7 Umieszczone są w polu adresowym (po prawej stronie blankietu). Nazwę odbiorcy należy pisać zawsze w mianowniku. Pomiędzy nazwą odbiorcy a jego siedzibą powinna być interlinia. W adresie odbiorcy nie stosuje się skrótów (wyjątki: ul., stopnie naukowe, zawodowe). Najpierw podajemy nazwisko osoby, do której kierowane jest pismo, a w następnie jej stanowisko. Nazwa i adres odbiorcy Pan mgr Jan Zawada Dyrektor Techniczny Uniwersytetu Zielonogórskiego ul. Podgórna Zielona Góra Pan mgr Jan Zawada Dyrektor Techniczny Uniwersytetu Zielonogórskiego ul. Podgórna Zielona Góra Zakłady Przemysłu Wełnianego Polska Wełna ul. Wrocławska Zielona Góra Zakłady Przemysłu Wełnianego Polska Wełna ul. Wrocławska Zielona Góra

8 Sprawa Zwięzłe określenie treści pisma, powinno być napisane w mianowniku, bez kropki na końcu, można podkreślić. Sprawa: reklamacja Sprawa: oferta handlowa Sprawa: reklamacja Sprawa: oferta handlowa

9 Numer pisma Numer pisma zgodny z zasadami oznaczania pism w danej instytucji. Umieszczany zwykle między datą a nazwą odbiorcy pisma. OH. 37/2003

10 Podpisy z Jeżeli pismo ma podpisać jedna osoba - umieszczamy podpis po środku prawej połowy blankietu, dwie interlinie od tekstu. z Jeśli dwie osoby podpisują pismo - podpis osoby zajmującej wyższe stanowisko (odpowiedzialnej) umieszcza się po prawej, drugiej osoby po lewej na tej samej wysokości. z Najpierw podajemy stanowisko służbowe, a pod stanowiskiem nazwisko osoby podpisującej. Kierownik Działu Administracyjnego Piotr Jackowski Kierownik Działu Administracyjnego Piotr Jackowski

11 Inne elementy z Załączniki - zawsze przy lewym marginesie, na wysokości stanowiska podpisującego pismo lub pod podpisem po lewej (jeśli występuje). z Rozdzielnik - jeśli pismo otrzymuje także inny odbiorca to informację tę umieszcza się także po lewej stronie (pod załącznikami). z Treść załączników lub rozdzielników nie może przejść na prawą stronę blankietu, aby pod podpisem po prawej stronie nie było żadnej treści.

12 Praktyczne uwagi z Po tytułach NIE stawia się kropki z Do rozplanowania pisma stosuj wcięcia i tabulatory z Aby obejrzeć w Wordzie całą stronę zmień skalę wyświetlania dokumentu z Dbaj o czytelny i przejrzysty wygląd pisma


Pobierz ppt "Korespondencja biurowa. Układy tekstu Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły."

Podobne prezentacje


Reklamy Google