Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Historia sukcesu Inteligo - case study Jak segmentować rynki, określać potrzeby potencjalnych klientów, szukać głównych barier korzystania z usług i zastosować

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Historia sukcesu Inteligo - case study Jak segmentować rynki, określać potrzeby potencjalnych klientów, szukać głównych barier korzystania z usług i zastosować"— Zapis prezentacji:

1 Historia sukcesu Inteligo - case study Jak segmentować rynki, określać potrzeby potencjalnych klientów, szukać głównych barier korzystania z usług i zastosować wyniki badań w praktyce Artur Więckowski, Dyrektor Departamentu Marketingu, Inteligo Financial Services SA Janusz Sielicki, Project Manager, GfK Polonia

2 GfK Navigator* Strategic U&A Korzystanie z produktów bankowych 2001 Źródło: Monitor rynku finansowego, GfK Polonia

3 GfK Navigator* Strategic U&A Agresywna, przebojowa kreacja –nowa filozofia bankowości –wysokie odsetki Silne, 'powszechne' uderzenie mediowe Mocna identyfikacja wizualna marki Launch (maj 2001)

4 GfK Navigator* Strategic U&A Launch (maj 2001)

5 GfK Navigator* Strategic U&A Opracowanie na podstawie danych Rzeczpospolitej Dynamika pozyskiwania klientów Launch (maj 2001)

6 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator StrategicU&A ®

7 GfK Navigator* Strategic U&A Zarządzanie marką, rozwój nowego produktu Zaawansowane narzędzia badawcze Jedna firma, jedna filozofia GfK*NAVIGATOR ® -Strategic U&A- TARGET*POSITIONING ® IdeaMap GENIUS GfK*Optimizer ® Concept Testing CARDINAL GfK-Advertising Tracking System ATS ® TESI ® GfK*PriceChallenger ® GfK-Digi*base ® AD*VANTAGE ® Conjoint Wprowadzenie i wycofanie z rynku produktów, marek i usług Praca nad stworzeniem produktu Segmentacja rynku; Identyfikacja możliwości rynku i czynników Pozycjonowanie marki Rozwój idei produktu Screening idei produktu Kontrola marki i kampanii Testy rynkowe (przewidywana wielkość sprzedaży) Pretesty reklam Ustalanie ceny GfK*Loyalty Plus® Kontrola marki - Badanie satysfakcji i lojalności

8 GfK Navigator* Strategic U&A Nawet najlepszy Kapitan może się zagubić na morzu bez mapy, cóż dopiero nasi Klienci, którym dostarczamy ogromną ilość danych? GfK*Navigator jest nowym i bardziej skutecznym narzędziem, które pomoże im podejmować właściwe decyzje.

9 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator: Zintegrowany z całym procesem badawczym w GfK Strategic U&A : market levers Innowacyjne ogniwaMarka & Reklama Koncept (tworzenie, wybór, diagnozowanie) Produkt Optimizer (analiza conjoint) Price challenger Badanie zadowolenia klienta Wizerunek i pozycjonowanie marki AD*VANTAGE ® (pretesty reklamy TV, prasowej,radiowej, plakatu) A.T.S. Testy opakowań

10 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator jest narzędziem bardziej skutecznym marketingowo niż klasyczne badania U&A Klasyczne badania U&A GfK*Navigator Jaki jest opis rynku i jego segmentacja? Gdzie JA znajduję się na tym rynku? Jaka jest segmentacja rynku? - Gdzie ja się znajduję? Jakie są możliwości rozwoju rynku? Jakie są najważniejsze segmenty dla mojej marki, biorąc pod uwagę mój wizerunek oraz czynniki wpływające na sprzedaż ? + +

11 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator dostarcza danych, które można natychmiast przełożyć na akcje marketingowe, w przeciwieństwie do klasycznego badania U&A Klasyczne badania U&A GfK*Navigator Wiele tomów zawierających wszystkie dane opisowe + dane tabelaryczne +podsumowanie przeładowanie informacjami nie wszystkie informacje są wydobyte 1 syntetyczne opracowanie zawierające management summary 1 opracowanie zawierające główne, wykresy Dyskietka z danymi

12 GfK Navigator* Strategic U&A Co Klient otrzymuje dzięki badaniu GfK*Navigator w porównaniu z klasycznymi badaniami U&A? Klasyczne badania U&A GfK*Navigator Konkluzje dotyczące rynku Rekomendacje dla swoich marek, na podstawie zidentyfikowanych segmentów rynku

13 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator : Metodologia Krok 1: Badania jakościowe (indywidualne wywiady pogłębione lub zogniskowane wywiady grupowe ) Generowanie postaw, charakterystyki zadowolenia i niezadowolenia, rozumienie kluczowych kryteriów produktu, identyfikacja najważniejszego słownictwa konsumentów, związanego z konkretną kategorią Krok 2 : Badania ilościowe - z reguły respondentów, zależnie od rynku i problemów klienta - większe próby rekomendowane jeśli marka Klienta ma mniejszą penetrację lub kluczowy segment jest niezbyt liczny - reprezentatywność za względu na płeć, wiek, region zamieszkania, wielkość miejscowości - wywiady bezpośrednie przeprowadzane w domach respondentów - podstawowy standardowy kwestionariusz (struktura/ kluczowe pytania): 40 minut do 1h - możliwość sprawdzania produktów posiadanych w domu (spis)

14 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator : Cele marketingowe Zrozumieć potencjał rynku i zidentyfikować segmenty strategiczne dla Klienta Optymalizować pozycję marek Klienta w tych strategicznych segmentach

15 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator : Cele badawcze Opis rynku Nakreślenie segmentacji rynku i oszacowanie potencjału rynku Identyfikacja możliwości rozwoju w oparciu o analizę nisz i braków Określenie kryteriów decydujących o zakupie najważniejszych marek Identyfikacja najistotniejszych segmentów rynku dla marki Klienta

16 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator: Proces analizy Ramy : Segmentacja rynku - Strategiczne grupy klientów Możliwości rynkowe (prod. / konsu. korzyści) Potrzeby & Luki + Macierz zróżnicowań Główne kryteria zakupu marek (prod / konsum. korzyści) Dźwignie rynkowe Wizerunek marek / pozycjonowanie Wybór najważniejszych dźwigni rynkowych dla marek Klienta Strategiczne adresowanie tych dźwigni (zagadnienia konceptu i produktu) (zagadnienia targetowania i reklamy)

17 GfK Navigator* Strategic U&A GfK*Navigator : Podsumowanie Implikacje

18 GfK Navigator* Strategic U&A Wyraźny segment docelowy – Entuzjaści zadania : –poprawa znajomości marki dźwignie dla marki Inteligo to : –bardzo korzystne warunki finansowe –wygoda –bezpieczeństwo Navigator 2001 dla Inteligo

19 GfK Navigator* Strategic U&A Założenia –kontynuacja silnego brandingu / identyfikacji graficznej –komunikacji kładąca nacisk na wartości finansowe, jednak podkreślająca już wygodę (tu: samodzielność zarządzania pieniędzmi) Launch extension (Q3 2001)

20 GfK Navigator* Strategic U&A Launch extension (Q3 2001)

21 GfK Navigator* Strategic U&A Korzystanie z produktów bankowych 2002 Źródło: Monitor rynku finansowego, GfK Polonia

22 GfK Navigator* Strategic U&A Celem jest poszerzenie grupy celowej dźwignie dla marki Inteligo to : –bezpieczeństwo –dostępność – zawsze i wszędzie, bez wizyty w banku –innowacyjność Navigator 2002 dla Inteligo

23 GfK Navigator* Strategic U&A Nowe Inteligo (2002/2003) Założenia –wyraźne odejście od komunikacji finansowej –podkreślenie wybranych aspektów wygody –modyfikacja identyfikacji wizualnej (także dla podkreślenia wysokiej jakości) –silniejsza wizualizacja Banku (dostępność + zaufanie)

24 GfK Navigator* Strategic U&A Nowe Inteligo (2002/2003) kampania 1

25 GfK Navigator* Strategic U&A Nowe Inteligo (2002/2003) kampania 2

26 GfK Navigator* Strategic U&A Znajomość Inteligo Źródło: Monitor rynku finansowego, GfK Polonia

27 GfK Navigator* Strategic U&A DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Historia sukcesu Inteligo - case study Jak segmentować rynki, określać potrzeby potencjalnych klientów, szukać głównych barier korzystania z usług i zastosować"

Podobne prezentacje


Reklamy Google