Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zespół badawczy p6f II Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kociewskiej w Starogardzie Gdańskim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zespół badawczy p6f II Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kociewskiej w Starogardzie Gdańskim."— Zapis prezentacji:

1 Zespół badawczy p6f II Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kociewskiej w Starogardzie Gdańskim

2 NAUKA NIE MUSI BYĆ NUDNA

3 Zespół badawczy p6f Agata Nierzwicka Piotr Strójwąs Zespół 1 Karty fizyczne

4 Zespół badawczy p6f Zespół 2 Fizyczny Piotruś Marcelina Bukowska Krzysztof Pułacz

5 Zespół badawczy p6f Zespół 3 Fizol- gra planszowa Katarzyna Chyła Dominika Gdaniec

6 Zespół badawczy p6f Zespół 4 Omnibus fizyczny Mariusz Kwarciński Michał NalezińskiPatryk Marks

7 Karty fizyczne Gara zawiera dwa rodzaje kart: z pytaniami i odpowiedziami. Tematem głównym jest akustyka. Zasady gry Pomiędzy uczestników rozdane zostają karty zawierające odpowiedzi. Osoby grające mają wgląd jedynie w przyznane im karty. Karty z pytaniami zostają kolejno odsłaniane. Karta z pytaniem pasuje tylko do jednej karty z odpowiedzią. Uczestnik mający prawidłową odpowiedz do karty z pytaniem zabiera ją. Osoba która jako pierwsza zbierze wszystkie pytania do swych odpowiedzi wygrywa. Jeżeli uczestnicy nie mogą dopasować odpowiedzi do karty z pytaniem to zostaje ona przesunięta na spód tali kart z pytaniami i odsłonięte zostaje kolejne pytanie.

8 KARTY FIZYCZNE

9 Fizyczny Piotruś Fizyczny Piotruś – prosta gra karciana przeznaczona dla każdego, w której uczestniczyć może od 2 do 4–5 graczy. Talia do gry zawiera 25 kart: 12 par jednostek fizycznych wraz z opisem oraz "Alberta Einsteina", niemającego pary.gra karcianaTalia Pary na obrazkach dobiera się kierując się wiedzą z fizyki. Dobieramy w następujący sposób: np. kartę z oznaczeniem 1Pa łączymy w pare z kartą ciśnienie itp. Zasady gry są bardzo podobne do klasycznego Czarnego Piotrusia. Rozdawane są wszystkie karty kolejno wszystkim graczom. Bez znaczenia jest fakt, że nie wszyscy otrzymają tę samą liczbę kart. Można też poprzestać na rozdaniu tylko po cztery lub pięć. Z otrzymanych kart należy wyjąć i odłożyć na bok wszystkie otrzymane pary. Odkładane pary można pokazać innym graczom w celu sprawdzenia, czy gracz nie pomylił się w doborze pary, co młodszym dzieciom może się przydarzyć. Następnie dochodzi do fazy drugiej: każdy gracz kolejno, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dobiera sobie po jednej karcie: jeśli na początku nie rozdano wszystkich, to dobiera się z nierozdanej kupki, jeśli tej już nie ma – to dobiera się kolejno – na chybił trafił – karty od gracza siedzącego po prawej stronie, wyciągając je z trzymanego przez niego wachlarza kart.zgodnie z ruchem wskazówek zegara Gracz nie widzi, jaką kartę wyciąga. Jeśli dobrana karta pasuje do pary z inną posiadaną – całą parę, tak jak w poprzedniej fazie, gracz odkłada na bok. Czynności te wykonują kolejno wszyscy gracze aż do skutku: jeśli gracz mający w ręce tylko jedną kartę wyciągając od sąsiada natrafi na uzupełnienie swojej do pary – odkłada ją i zostaje bez żadnej karty, podobnie jak ten, od którego sąsiad ma wylosować kartę, a trzyma w ręce tylko jedną. Gracze, którzy pozbyli się kart – wychodzą z rozgrywki: ten z nich, który pierwszy się pozbędzie wszystkich kart – wygrywa. Ostatni zawsze pozostaje ten, który po pozbyciu się przez wszystkich graczy wszystkich par zostaje z "Einsteinem" w ręce. Ten właśnie przegrywa.

10 FIZYCZNY PIOTRUŚ TALIA 1 TALIA 2

11 Fizol – gra planszowa Opis gry: 1.W grze mogą brać udział od 2-6 osób. 2.Każdy z uczestników rzuca kostką. Po rzucie porusza się o ilość wyrzuconych oczek na kostce. 3.Gre rozpoczyna gracz z największa ilością oczek. 4.Na planszy znajdują się różowe i pomarańczowe pola, jeżeli gracz stanie na takim polu wyciąga kartę z oznaczonego koloru. 5.Pola różowe-zagadki, po udzieleniu poprawnej odpowiedzi gracz porusza się o trzy pola do przodu, jeżeli gracz nie zna odpowiedzi lub udzieli nieprawidłową cofa się o trzy pola. Pola pomarańczowe-żadnych konsekwencji. 6.Wygrywa ten gracz, który pierwszy dojdzie na linie mety.

12 Omnibus fizyczny Gra zawiera: a) 11 kart z czarnymi pytaniami (za 1 punkt) b) 2 karty z zielonymi pytaniami (za 2 punkty) c) 1 kartę z pytaniem czerwonym (za 3 punkty) d) okrągłe żetony które są punktami ) Wszystkie karty rozdajemy pomiędzy uczestników zabawy. Po rozdaniu kart zaczynamy grę, rozpoczyna ją osoba która otrzymała ostatnią kartę. Wybiera jedną z kart które otrzymała, po czym osoba siedząca po jej lewej stronie mówi numer od 1 do 7 (w przypadku kart punktowanych podwójnie i karty punktowanej potrójnie od 1 do 3) i odpowiada adekwatnie do otrzymanego pytania(jeżeli odpowie poprawnie otrzymuję żeton jeżeli odpowie błędnie nie otrzymuje punktu). Potem kolejna osoba i następna. Jak każdy odpowie na pytanie z tej kary (oprócz zadającego pytanie) pierwsza osoba siedząca po lewej stronie przejmuje pałeczkę i ona wybiera pytanie ze swoich kart (karta nie morze być użyta w jednej grze dwa lub więcej razy). Gdy zostaną udzielone odpowiedzi na wszystkie pytania, podliczamy punkty. Wygrywa ten kto zbierze najwięcej punktów w ciągu całej gry.

13 Omnibus fizyczny

14 Najważniejsze pamiętajcie!!! Uczymy się przez zabawę :P


Pobierz ppt "Zespół badawczy p6f II Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kociewskiej w Starogardzie Gdańskim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google