Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W momencie uderzenia piłki przez zawodnika zagrywającego, każdy zespół musi znajdować się na własnej połowie boiska, ustawiony zgodnie z porządkiem rotacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W momencie uderzenia piłki przez zawodnika zagrywającego, każdy zespół musi znajdować się na własnej połowie boiska, ustawiony zgodnie z porządkiem rotacji."— Zapis prezentacji:

1 W momencie uderzenia piłki przez zawodnika zagrywającego, każdy zespół musi znajdować się na własnej połowie boiska, ustawiony zgodnie z porządkiem rotacji (z wyjątkiem zawodnika zagrywającego) Pozycje zawodników numerowane są następująco: Trzej zawodnicy znajdujący się wzdłuż siatki to zawodnicy linii ataku i zajmują oni miejsca: 4 (lewy ataku), 3 (środkowy ataku), 2 (prawy ataku) Trzej pozostali zawodnicy są zawodnikami linii obrony i zajmują miejsca: 5 (lewy obrony), 6 (środkowy obrony) i 1 (prawy obrony) USTAWIENIE W CZASIE GRY

2 Zależność pomiędzy pozycjami zawodników Każdy z zawodników linii obrony musi znajdować się dalej od siatki niż odpowiadający mu zawodnik linii ataku Zawodnicy linii ataku i linii obrony muszą znajdować się odpowiednio na pozycjach zgodnie z określonym porządkiem USTAWIENIE W CZASIE GRY

3 Ustawienie zawodników jest określone i sprawdzane przez kontakt stóp z podłożem według następujących zasad: co najmniej część stopy zawodnika linii ataku powinna znajdować się bliżej linii środkowej niż stopy odpowiadającego mu zawodnika linii obrony USTAWIENIE W CZASIE GRY

4 Ustawienie zawodników jest określone i sprawdzane przez kontakt stóp z podłożem według następujących zasad: co najmniej część stopy każdego zawodnika prawego (lewego) powinna być bliżej linii bocznej prawej (lewej) niż stopy zawodnika środkowego tej samej linii USTAWIENIE W CZASIE GRY

5 Po wykonaniu zagrywki zawodnicy mogą się przemieszczać i zajmować dowolną pozycję na swoim polu gry

6 BŁĄD USTAWIENIA Zespół popełnia błąd ustawienia, jeżeli którykolwiek z grających zawodników w momencie uderzenia piłki przez zagrywającego nie zajmuje regulaminowej pozycji na boisku Jeżeli zawodnik zagrywający popełni błąd zagrywki w momencie uderzenia piłki, błąd ten uważany jest jako pierwszy w stosunku do błędu ustawienia Jeśli po uderzeniu piłki zagrywka stanie się błędna, karany jest błąd ustawienia

7 BŁĄD USTAWIENIA Błąd ustawienia pociąga za sobą następujące konsekwencje : zespół przegrywa akcję ustawienie jest korygowane (zawodnicy powracają na swoje prawidłowe pozycje)

8 1 R 2 P 5 P 3 Ś 6 Ś 4 A ROTACJA 1 (rozgrywający w I strefie) R wbiega pod siatkę z za P (jest trzech w ataku)

9 1 R 2 P 5 P 3 Ś 4 A R może wchodzić za wcześnie (przed wykonaniem zagrywki) Błąd ROTACJA 1 – typowe błędy 6 Ś

10 Rotacja I – rozgrywający w strefie 1 2/P 3/S R R 2/P 3/S 4/A

11 1 R 2 P 5 P 3 Ś 4 A ROTACJA 2 (rozgrywający w VI strefie) R wchodzi pod siatkę a A cofa się do ataku z prawego; trzech w ataku 6 Ś

12 1 R 2 P 5 P 3 Ś 4 A P i Ś muszą być bliżej linii bocznych niż R Ś musi być bliżej linii bocznej niż A A musi być bliżej linii środkowej niż R ROTACJA 2 – typowe błędy 6 Ś

13 1 R 2 P 5 P 3 Ś 4 A R musi być pomiędzy P i Ś Ś musi być bliżej linii bocznej niż A A musi być bliżej linii środkowej niż R ROTACJA 2 Błą d 6 Ś

14 1 R 2 P 5 P 3 Ś 4 A R musi być pomiędzy P i Ś Ś musi być bliżej linii bocznej niż A A musi być bliżej linii środkowej niż R ROTACJA 2 Błą d 6 Ś

15 1 R 2 P 5 P 3 Ś 4 A R musi być pomiędzy P i Ś Ś musi być bliżej linii bocznej niż A A musi być bliżej linii środkowej niż R Błą d ROTACJA 2 6 Ś

16 1 R 2 P 5 P 3 Ś 4 A P i L muszą być bliżej linii bocznych niż R Ś musi być bliżej linii bocznej niż A A musi być bliżej linii środkowej niż R Błą d ROTACJA 2 6 Ś

17 R w 6-tej strefie R R R R P P P P Ś Ś Ś Ś A A A A Błąd

18 1 R 2 P 5 P 3 Ś 6 Ś 4 A ROTACJA 3 (rozgrywający w V strefie) R wchodzi pod siatkę, Ś cofa się do ataku; trzech w ataku

19 1 R 2 P 5 P 3 Ś 6 Ś 4 A ROTACJA 3 – typowe błędy Ś musi być bliżej linii środkowej niż R R musi być bliżej prawej niż P (2) P/5 (w pierwszej linii) musi być bliżej siatki niż P/2 (druga linia)

20 1 R 2 P 5 P 3 Ś 6 Ś 4 A Błąd ROTACJA 3 – typowe błędy

21 1 R 2 P 5 P 3 Ś 6 Ś 4 A Ś musi być bliżej linii środkowej niż R Błą d ROTACJA 3 – typowe błędy

22 1 R 2 P 5 P 3 Ś 6 Ś 4 A R musi być bliżej prawej niż P (2) Błąd ROTACJA 3 – typowe błędy

23 Rotacja 3 – rozgrywający w 5 strefie A A A R R R P/5 P Ś Ś Ś Tu zwracamy szczególną uwagę


Pobierz ppt "W momencie uderzenia piłki przez zawodnika zagrywającego, każdy zespół musi znajdować się na własnej połowie boiska, ustawiony zgodnie z porządkiem rotacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google