Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAK SZKOŁA W PRAKTYCE MOŻE UCZYĆ DEMOKRACJI I POSTAW OBYWATELSKICH W RAMACH PROJEKTU XVIII SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAK SZKOŁA W PRAKTYCE MOŻE UCZYĆ DEMOKRACJI I POSTAW OBYWATELSKICH W RAMACH PROJEKTU XVIII SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY."— Zapis prezentacji:

1 JAK SZKOŁA W PRAKTYCE MOŻE UCZYĆ DEMOKRACJI I POSTAW OBYWATELSKICH W RAMACH PROJEKTU XVIII SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY

2 DEMOKRACJA Ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.

3 DEMOKRACJA ATEŃSKA Trwała od początków VI do połowy IV wieku p.n.e.: -rządy większości -rotacyjność urzędów -decydowali pełnoprawni obywatele płci męskiej

4 DEMOKRACJA ATEŃSKA

5 SAMORZĄD UCZNIOWSKI Owa instytucja w założeniu powinna: -dawać uczniom udział w decydowaniu -współuczestniczyć w zarządzaniu szkołą -mieć wpływ na decyzje dyrekcji -reprezentować uczniów

6 W pażdzierniku uczniowie naszej szkoły wybieralją swój parlament.

7 DEMOKRACJA? Parlament w czasie swoich posiedzeń omawia najważniejsze dla uczniów problemy szkoły.

8 Parlament współorganizuje ważne Wydarzenia w życiu szkoły.

9 Wydarzenia poważne i …

10 …i zabawne.

11 Uczniowie naszej szkoły uczestniczą w obradach MRMG.

12 DEMOKRACJA TO… Samodzielność Wolność jednostki Odpowiedzialność za własny wybór i podjęte decyzje

13 WADY DEMOKRACJI

14

15 DEMOKRATYCZNA DYREKCJA Jaka powinna być demokratyczna dyrekcja? Dominują w niej demokratyczne zasady i metody działania- każdy w gronie pedagogicznym ma jeden głos z dyrektorem włącznie Panują tam konkretne metody pracy są wyraźnie inne od sposobów pracy innych szkół

16 JAK SZKOŁA W PRAKTYCE MOŻE UCZYĆ DEMOKRACJI I POSTAW OBYWATELSKICH W RAMACH PROJEKTU XVIII SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY

17 Udział uczniów i nauczycieli w procesie decyzyjnym zarządzania szkoła

18 Współpraca między poszczególnymi grupami z naciskiem na debatę i powszechne uczestnictwo

19 Równe prawa w szkole

20 Samorządy uczniowskie oparte na dyskusji i wyrażaniu poglądów

21 Zachęcanie uczniów do podejmowania inicjatywy

22 Przekazywanie informacji na temat szkoły i jej działań wszystkim zainteresowanym stronom

23 Poznanie i przestrzeganie własnych praw i obowiązków

24 autorzy: Maciej Milewski klasa II e Kamil Kitkowski klasa II e Źródła: pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja


Pobierz ppt "JAK SZKOŁA W PRAKTYCE MOŻE UCZYĆ DEMOKRACJI I POSTAW OBYWATELSKICH W RAMACH PROJEKTU XVIII SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY."

Podobne prezentacje


Reklamy Google