Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNatasza Brodziak Został zmieniony 10 lat temu
1
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Biblioteka szkolna wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela, szansą dla edukacji Danuta Brzezińska Organizator
2
Biblioteka szkolna to podstawowa placówka informacji pedagogicznej dla uczniów i nauczycieli.
Marcin Drzewiecki
3
Biblioteka szkolna ma sens tylko wtedy, jeżeli stanowi składnik szkoły i jest wmontowana w szkolną dydaktykę. Jacek Wojciechowski
4
Szkoła jako system społeczny
Kultura szkoły Naucza-nie Wycho-wanie
5
Funkcje biblioteki szkolnej
edukacyjna kulturalna kompensacyjna wychowawcza informacyjna Funkcje biblioteki szkolnej
6
Warunki wpływające na jakość pracy biblioteki szkolnej
państwowa polityka oświatowa samorząd świadomy potencjału biblioteki szkolnej dla edukacji dyrektor, któremu zależy na jakości pracy swojej placówki nauczyciel bibliotekarz gotowy do podejmowania wyzwań i współpracy jasno określone cele i plany długoterminowe otwartość na zmiany
7
Podstawy planowania działań
Dyrektor szkoły priorytety szkoły finanse lokal, sprzęt i wyposażenie Nauczyciel bibliotekarz predyspozycje przygotowanie wymiar zatrudnienia zakres obowiązków
8
Wsparcie dla ucznia
9
Wyposażanie w kompetencje informacyjne, medialne i społeczne
Przygotowanie do samokształcenia Kształtowanie umiejętności kluczowych Rozwijanie zdolności i zainteresowań Podnoszenie poziomu kultury czytelniczej Pobudzanie wrażliwości estetycznej Biblioterapia Przeciwdziałanie wykluczeniu
10
Pomoc dla nauczyciela
11
Wspieranie realizacji podstawy programowej
Diagnozowanie i zaspokajanie potrzeb w zakresie zasobów edukacyjnych i informacyjnych Wskazywanie i pomoc w wyszukiwaniu materiałów źródłowych; również w sieci Internet i Otwartych Zasobach Edukacyjnych Wspólna realizacja projektów Współpraca z zespołami przedmiotowymi Udostępnianie dokumentów pracy szkoły
12
Cyfrowa przyszłość. Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych
Cyfrowa przyszłość. Katalog kompetencji medialnych i informacyjnych „uzupełnienie podstawy programowej” Korzystanie z informacji Relacje w środowisku medialnym Język mediów Kreatywne korzystanie z mediów Etyka i wartości w komunikacji i mediach Prawo w komunikacji i mediach Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach Ekonomiczne aspekty działania mediów
13
Szansa dla edukacji
14
Poszerzenie przestrzeni edukacyjnej
Pracownia interdyscyplinarna Różnorodne formy zbiorów i technologii dają szansę na nowoczesne nauczanie Miejsce utrwalania, poszerzania i przetwarzania zdobytej wiedzy Centrum informacyjno-kulturalne szkoły Centrum promocji i wizytówka szkoły Kształtowanie wzorców kultury, postaw etycznych, poszanowania prawa i tradycji – świadomego obywatela
15
Biblioteki szkolne według Systemu Informacji Oświatowej stan na 20. 09
Biblioteki szkolne według Systemu Informacji Oświatowej stan na r. szkoły prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego bibliotek szkolnych etaty nauczycieli bibliotekarzy
16
Na jedną bibliotekę szkolną przypada średnio 0,86 etatu nauczyciela bibliotekarza Istnieją biblioteki wieloetatowe … Część bibliotek „jest” tylko w teorii, bo w praktyce są prawie niedostępne!
17
Nakłady na biblioteki szkolne, to nie wydatki, to inwestycje
w przyszłość ucznia, edukacji, państwa!
18
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.