Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

XXXI Liceum Ogólnokształcące im. Romana Ingardena w Krakowie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "XXXI Liceum Ogólnokształcące im. Romana Ingardena w Krakowie."— Zapis prezentacji:

1 XXXI Liceum Ogólnokształcące im. Romana Ingardena w Krakowie.

2 W lutym 2004 roku szkoła przygotowała trzy aplikacje do programu "COMENIUS" finansowanego ze środków Unii Europejskiej. I ostatecznie uzyskała akces do programu zatytułowanego: Symfonia Języków

3 Odkrywać i promować różnorodność i bogactwo językowe Europy Lepiej zrozumieć znaczenie poszczególnych języków dla europejskiej kultury Symfonia Języków - cele

4 Projekt jest kontynuacją spotkań w Pradze, Bordeaux, Bukareszcie, Krakowie, Paryżu. Projekt jest realizowany we współpracy ze szkołami z Francji, Czech, Finlandii, Grecji, Hiszpanii, Słowacji. Symfonia Języków

5 Zadania szczegółowe Poszukiwanie, odkrywanie w swoim języku ojczystym i w językach nauczanych wspólnych lub odrębnych bogactw językowych i kulturowych. Dzielenie się swoimi dokonaniami z innymi uczestnikami projektu, po to by zrozumieć ważność dziedzictwa językowego i kulturowego Europy. Rozpowszechnienie swoich odkryć, by uwrażliwić wszystkich na poznanie drugiego człowieka i szacunek dla niego oraz by promować wielojęzykowość w Europie.

6 Zadania przyjęte do realizacji w roku szkolnym 2004/2005 Przygotować zbiór przysłów we wszystkich językach nauczanych w szkole. Przygotować zbiór 10 – 20 wyrażeń zwanych faux amis/false friends we wszystkich językach nauczanych w naszej szkole. Przygotować zbiór gier słownych. Stworzyć savoir-vivre języka polskiego. Przygotować zbiór pieśni tradycyjnych/ludowych, najbardziej charakterystycznych dla nauczanych w naszej szkole języków. Rozpocząć pisanie Baśni o nocy (inspirując się legendami, opowieściami polskimi). Przygotować mapę języka polskiego wraz z funkcjonującymi dialektami.

7 Zbiór najsłynniejszych przysłów język polskijęzyk angielskijęzyk francuski język niemiecki język rosyjski Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje. The early bird catches the worm. A qui se lève matin, Dieu aide et prête la main Morgenstunde hat Gold im Munde Кто рано встает, тому бог подает

8 Językowi fałszywi przyjaciele Język angielskiJęzyk polski pastamakaron dresssukienka Język francuskiJęzyk polski prochainprzyszły navetpietruszka Gry słowne i wyliczanki Język polski Język angielski Jezyk francuski Język niemiecki Język rosyjski Język łaciński Chrząszcz brzmi w trzcinie. She sells sea shells by the seashore Tonton, ton thé t'a-t-il ôté ta toux ? Fischer Fritz fischt frische Fische, frische Fische fischt Fischer Fritz Шла Саша по шоссе и сасала сушку. Infans namque pudor prohibebat plura profari Entliczek pętliczek czerwony guziczek, na kogo wypadnie na tego bęc. Eeny, meeny, miney, mo, Catch a tigger by the toe, If he squeals let him go, Eeny, meeny, miney, mo. EscargotMargot, Sors tes cornes, sors tes cornes Escargot Margot Sors tes cornes et ton fagot Einz, zwei Polizei Drei, vier Offizier Fünf, sechs – alte Hex Sieben, acht – gute Nacht Neun, zehn – du mußt gehn Раз, два, три, четыре, пять Я иду тебя искать ***

9 Gwary / les patois Ziemniaki? Bulwu? Kartofle? Pyry? Grule?

10 Savoir-vivre polski Polska grzeczność Kto komu pierwszy podaje rękę? Zwroty grzecznościowe Padam do nóżek Excusez moi de vous déranger Monsieur Padam do nóżek Kłaniam się nisko Całuję rączki Jai la joie de présenter Formules de politesse

11 Śpiewnik Pieśni i Piosenek Hej, tam gdzieś z nad czarnej wody, siada na koń Kozak młody... Aux Champs-Élysées, aux Champs-Élysées Au soleil, sous la pluie, à midi ou à minuit.... Vor der Kaserne, vor dem grossen Tor Stand eine Laterne und steht sie noch davor... I'll be there for you When the rain starts to pour I'll be there for you Like I've been there before...

12 Baśń na temat Nocy i jej tłumaczenie....

13 W ramach podsumowania I roku pracy nad Projektem przygotowano Dzień Języków Gwary Język Młodzieżowy

14 Strona Internetowa narzędziem pracy i wymiany doświadczeń

15 Spotkania w ramach projektu W szkole Uczniowie i Nauczyciele Dyrektorzy szkół spotkania zespołów nauczycielskich: językowych, humanistycznych i przyrodniczych spotkania międzyprzedmiotowe spotkania całej społeczności szkolnej-Dzień Języków Namestowo – spotkanie kontrolne Skutec – spotkanie kontrolne Bordeaux – spotkanie końcowe Espoo – spotkanie kontrolne Za granicą

16 Namestowo-spotkanie z projektem

17 Namestowo-Praca w Atelier Przygotowanie gazetki Badanie języka Język i muzyka Literatura

18 Namestowo-Zwiedzanie Słowacji Z szefem projektu M. Jean-Yves Courau Zwiedzanie skansenu

19 wyrażenia idiomatyczne Czterowiersz Wyrażenia idiomatyczne Debata: Europa, Symfonia języków - Jedność w Różnorodności. Konstytucja Języka Krzyżówki językowe Mini zbiorek poezji Sztuka teatralna Konkurs fotograficzno-plastyczny w ramach prezentacji Krakowa i Polski

20 wyrażenia idiomatyczne Wzrost kompetencji językowych i społecznych Rozwój wiedzy na temat języków i kultury krajów europejskich Rozwój umiejętności komunikacyjnych Autorefleksja na temat uczenia się języków obcych Dynamizm i profesjonalizm pracy Modyfikacja programów nauczania dla potrzeb projektu o interesujące elementy wiedzy Podniesienie atrakcyjności lekcji wielu przedmiotów Wymiana doświadczeń i rozwój osobisty

21 Opracowały: K.Bartnik-Kuczyńska, M.Banaś


Pobierz ppt "XXXI Liceum Ogólnokształcące im. Romana Ingardena w Krakowie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google