Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dane informacyjne: NAZWY SZKÓŁ: Gimnazjum w Mieścisku, Zespół Szkół w Pszczewie ID GRUP: 98/31_p_g1 i 98/83_p_g1 KOMPETENCJA: Przedsiębiorczość TEMAT.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dane informacyjne: NAZWY SZKÓŁ: Gimnazjum w Mieścisku, Zespół Szkół w Pszczewie ID GRUP: 98/31_p_g1 i 98/83_p_g1 KOMPETENCJA: Przedsiębiorczość TEMAT."— Zapis prezentacji:

1

2 Dane informacyjne: NAZWY SZKÓŁ: Gimnazjum w Mieścisku, Zespół Szkół w Pszczewie ID GRUP: 98/31_p_g1 i 98/83_p_g1 KOMPETENCJA: Przedsiębiorczość TEMAT PROJEKTOWY: E-biznes i sposoby jego wykorzystania. SEMESTR/ ROK SZKOLNY: III/ 2010/2011

3 Grupy projektowe w Krakowie

4 Cel projektu Celem projektu było zebranie informacji na temat:
Co to jest e-biznes? Jak można na tym zarobić? Jakie stwarza szanse, a jakie zagrożenia?

5 Bankowość internetowa Portale informacyjne Portale społecznościowe
Biznes Internet E-Biznes Sklepy internetowe Aukcje Bankowość internetowa Portale informacyjne Portale społecznościowe Gry / Second Life

6 Definicja e-biznesu Nie istnieje jedna definicja tego pojęcia. Według nas jej najpełniejszą wersję podał A. Szewczyk w książce "Podstawy e-biznesu" kładąc nacisk na rolę Internetu w kształtowaniu e-biznesu. Jego zdaniem e-biznes to wykorzystanie nowoczesnych technologii programowych, sprzętowych oraz komunikacyjnych do prowadzenia działalności gospodarczej na skale globalną. Niebagatelną rolę odgrywa tu Internet, który jest globalną siecią komputerów.

7 U podstaw biznesu elektronicznego leży
Zastąpienie papierowych dokumentów dokumentami elektronicznymi oraz zorganizowanie obrotu nimi na drodze elektronicznej Zastąpienie kontaktów bezpośrednich „ twarzą w twarz” interakcjami międzyludzkimi przy pomocy mediów elektronicznych

8 Historia e-biznesu E-biznes, czyli biznes elektroniczny funkcjonuje na rynku już od 1995 roku. Jego twórcą była firma IBM. Początki biznesu elektronicznego miały miejsce już w latach 60-tych. Wówczas biznes ten opierał się głównie na wymianie dokumentów między przedsiębiorcami, kontrahentami (EDI). W dobie rozwoju Internetu, szybkich łączy i szerokiej dostępności e-biznes rozwinął skrzydła. Internet nie jest już produktem wybrańców. Każde przedsiębiorstwo korzysta z Internetu i wykorzystuje go najlepiej, jak potrafi.

9 E-biznes to dużo więcej niż handel elektroniczny, czyli transakcje kupna i sprzedaży on-line. Firmy coraz częściej sięgają po technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT), aby łączyć swoje procesy i systemy biznesowe: wewnętrznie: łączenie działów w celu podniesienia jakości produktów i świadczenia usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb w bardziej wydajny sposób; zewnętrznie: z procesami i systemami dostawców, dystrybutorów i innych partnerów, co jeszcze bardziej zwiększa wydajność; z urzędami państwowymi, co umożliwia ograniczenie formalności w sektorze publicznym i prywatnym Biznes elektroniczny umożliwia nowe formy partnerstwa, poprawia wydajność firm oraz jakość oferowanych przez nie produktów i usług.

10 Internet Skrót od ang. Internetwork, inter – między, network – sieć, dosłownie międzysieć. Ogólnoświatowa sieć komputerowa, która jest logicznie połączona w jednolitą sieć adresową.

11 Internauci na świecie Liczba internautów na świecie przekroczyła ( XII 2009) miliard osób. Aktualna ilość korzystających z sieci jest na pewno wyższa. Nie zmienia to jednak faktu, że zaledwie 15 – 20 % ludności świata ma dostęp do Internetu. Najwięcej internautów mieszka: w rejonie Azji i Pacyfiku ( 41,3%) W Europie ( 28%) Ameryce Północnej (18,4%) Krajach bliskowschodnich i afrykańskich ( 4,8%) .

12 Kraje z największą populacją internautów
LICZBA INTERNAUTÓW LICZBA INTERNAUTÓW 1. CHINY 179,7 MLN 6. FRANCJA 34,0 MLN 2. USA 163,3 MLN 7. INDIE 32,1 MLN 3. JAPONIA 60,0 MLN 8. ROSJA 29,0 MLN 4. NIEMCY 37,0 MLN 9. BRAZYLIA 27,7 MLN 5. WIELKA BRYTANIA 36,7 MLN * POLSKA 15, 8 MLN

13 Globalny ranking stron internetowych
Google 777,9 milionów odwiedzających ( 77% zasięg względem całkowitej liczby internautów) . Strony Microsoftu ( 647,7 miliona użytkowników 64,2% zasięgu) Yahoo ( 562,6 miliona użytkowników 55,8% zasięgu)

14 Larry Page i Siergiej Brin
Google.com W 1998 roku firma startowała w garażu (ściślej - najpierw był to akademik Stanford University, a dopiero potem garaż przyjaciela jednego z założycieli). Przez pierwsze lata, twórcy wyszukiwarki odrzucali pomysły umieszczenia reklam przy wynikach wyszukiwania, bo ich zdaniem wynik wyszukiwania nie byłby czytelny. Larry Page i Siergiej Brin

15 Na czym zarabia Google? Ich dotychczasowy model biznesowy nie przynosił zysku, Zwrócili się w kierunku reklam tekstowych, połączonych z wyszukiwanym słowem kluczowym. Reklamy były dobrze odseparowane od wyników, ale bardzo efektywne dzięki ich dopasowaniu do szukanej frazy. A choć za pojedyncze kliknięcie można teraz zarobić jedynie grosze, lub centy, dla Google jest to żyła złota, przynosząca obecnie miliardy dolarów rocznie. Jednak sukces tej wyszukiwarki to nie tylko dobry pomysł w odpowiednim czasie, ale też bardzo ciekawa technologia i infrastruktura informatyczna, która stoi w kilku gigantycznych centrach danych.

16 Microsoft i Bill Gates Jedna z największych na świecie firm z branży technologii informacyjnych Założona w 1975 roku przez Billa Gatesa i Paula Allena. Obecnym szefem firmy, po wycofaniu się Gatesa, jest Steve Ballmer. Producent Windows, pakietu MS Office i wielu innych … … z ostatniej chwili … Microsoft kupił Skype za 8,5 mld dolarów

17 Yahoo Yahoo, jeden z najbardziej znanych katalogów zasobów internetowych, powstał w 1994 roku jako dzieło Jerry Yanga i Davida Filo. Początkowo nazywał się Jerry and David's Guide to the World Wide Web i był tylko ich pobocznym zajęciem. Ich katalog stawał się coraz bardziej popularny, więc w 1994 roku zdecydowali skupić się tylko na nim. Zmienili nazwę na Yahoo, skrót od Yet Another Hierarchic Officious Oracle (kolejny zhierarchizowany system zarządzania bazą danych). W 1995 roku mieli już milion dolarów kapitału, a w 1996 roku weszli na giełdę i zarobili po 132 miliony dolarów.

18 Handel w internecie Wartość handlu w internecie rośnie w tempie 30-50% rocznie i w tym roku sięgnie 15 mld zł. Polacy kupują w sieci coraz więcej, choć wciąż są to małe kwoty. 56% kupujących przeznacza na zakupy w sieci do 200 zł miesięcznie. Martwić może to, że wiele e-sklepów działa na granicy rentowności. Od lat mamy tych samych liderów e-handlu: Merlin, Empik, Allegro, którzy odpowiadają za 45% obrotów całej branży. Pomimo coraz powszechniejszego dostępu do sieci, według raportu Gemiusa do zakupów przez internet przyznało się 66% badanych. W najbardziej rozwiniętych krajach wskaźnik ten przekracza 90%. Mamy więc jeszcze spory potencjał.

19 Gdzie zazwyczaj sprawdzasz opinie o sklepie internetowym:
Aby kupić korzystnie towar dobrze jest sprawdzić ceny.

20 Kupujący w sklepach internetowych

21 IAI – sklepy internetowe
Paweł Fornalski Sebastian Muliński Absolwenci Politechniki Szczecińskiej i Uniwersytetu Szczecińskiego Ponad 800 sklepów internetowych, Planowany zyska za 2011 rok: 500 tyś. zł.

22 Merlin.pl Asortyment sklepu stanowi około 200 tys. produktów z działów: książki, filmy, muzyka, multimedia, zabawki, elektronika, kosmetyki, odzież i artykuły sportowe. Sklep został oficjalnie otwarty 1 kwietnia 1999 roku. Ma blisko milion zarejestrowanych klientów oraz blisko 100 tysięcy realizowanych zamówień miesięcznych. Wartość towarów sprzedanych od początku działalności wynosi prawie 0,5 miliarda złotych. Ponad 1,2 miliona osób w Polsce choć raz kupiło coś za pośrednictwem sklepu Merlin.pl

23 Empik.com Działająca w Polsce i na Ukrainie sieć sprzedaży książek, wydawnictw muzycznych, filmów, gier, programów i akcesoriów komputerowych oraz prasy. Sieć posiada także laboratoria fotograficzne oraz fotograficzny serwis internetowy działający pod nazwą EMPIK FOTO. Udział Empiku w rynku mieszczą się w przedziale 10 – 20 %, ale jest to pozycja dominująca, jeśli wyłączyć rynek podręczników szkolnych i książek specjalistycznych.

24 Amazon.com Jeff Bezos, wówczas 30 letni analityk finansowy, rozpoczął w 1994 roku pierwsze prace nad stworzeniem księgarni internetowej. To przykład jak z garażowej firmy stworzyć globalnego giganta, którego wartość szacowana jest nawet na 24 miliardy dolarów. Nie każ myśleć klientowi! Swój oszałamiający sukces zawdzięcza przede wszystkim licznym funkcjonalnościom, które ułatwiają zakupy oraz innowacyjnym pomysłom marketingowym za które odpowiada ekipa Amazonu.

25 Co wprowadził amazon.com?
To właśnie w tym sklepie po raz pierwszy zastosowano program afiliacyjny w Internecie. Program zresztą działa do dziś i polega na wysyłaniu znajomym linka prowadzącego do konkretnego towaru w sklepie. W zamian za dostarczanie klientów afiliant otrzymuje procent od sprzedaży. Obecnie w programie uczestniczy około witryn internetowych. prezentacja związanych z produktem dodatków, prezentacje towarów zakupionych przez innych użytkowników, pamięć historii zakupów każdego klienta, Kindle , czyli elektroniczny czytnik książek oparty o technologię e-ink. W 2008 roku zysk Amazon.com wyniósł 645 mln $ a przychód 19,2 mld $. W porównaniu do 2007 roku, zysk firmy wzrósł o 169 mln $ a pamiętajmy, że w grudniu w USA szalał kryzys.

26 E-book E-book (także: eBook, książka elektroniczna lub publikacja elektroniczna), e-książka – treść zapisana w formie elektronicznej, przeznaczona do odczytania za pomocą odpowiedniego oprogramowania zainstalowanego w urządzeniu komputerowym (np. komputer osobisty, czytnik książek elektronicznych, telefon komórkowy, mp5.)

27 Sprzedaż E-booków na świecie

28 Największe sklepy E-booka
Do jednych z największych sklepów z książkami elektronicznymi należą Random House i Amazon. Markus Dohle, prezes Random House, poinformował, że sprzedaż ebooków tego wydawnictwa wzrosła w 2010 roku o 250% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Brytyjski oddział Random House odnotował wzrost sprzedaży urządzeń aż o 800%.

29 Groupon.pl Mechanizm jest znany od wieków, ale dopiero niedawno został wprowadzony do Internetu. Zakupy grupowe – fenomen ostatnich lat – zdobywają ogromną popularność na całym świecie. Użytkownicy otrzymują rabaty, sprzedawcy pozyskują klientów, a serwisy zarabiają na prowizji i podnoszą swoje wyceny.

30 Groupon – sukces w jeden dzień!
Andrew Mason odkrył, jak skutecznie podgrzewać atmosferę wśród internetowych poszukiwaczy okazji. Tak w ciągu jednej nocy powstał sukces serwisu Groupon. Groupon, którego nazwa powstała z połączenia słów „group” i „coupon”, oferuje klientom duże zniżki na określone produkty i usługi. Serwis zachęca: działaj szybko, bo oferta jest ważna tylko przez kilka godzin. Transakcja zostanie zrealizowana tylko wtedy, kiedy na to samo ogłoszenie odpowie określona liczba osób.

31 Groupon w liczbach W przeciwieństwie do wielu tytanów internetowego biznesu, firma Groupon istnieje w świecie realnym. Zajmuje prawie 8 tys. mkw. w adaptowanym budynku dawnego magazynu Montgomery Ward w artystycznej dzielnicy Chicago River North. Według raportu Morgan Stanley, firma przyniesie w tym roku ponad 500 mln dol. Żaden z technologicznych gigantów nie odnotował tak szybkiego wzrostu, wliczając w to eBaya, Amazona, Yahoo, AOL i Google'a. Po zaledwie 17 miesiącach działalności Groupona wyceniono w kwietniu na 1,35 mld dol. Spółka zgromadziła kapitał akcyjny w wys mln dol. licząc na pozyskanie subskrybentów swoich akcji.

32 Portale aukcyjne Aukcje internetowe to zdecydowanie szybka, wygodna i nierzadko tańsza forma zakupu. W sieci istnieje mnóstwo serwisów aukcyjnych. Przy wyborze warto kierować się ich pozycją na rynku, zadowoleniem klientów, a także czasem funkcjonowania w sieci, jakim może pochwalić się dany serwis.

33 Allegro powstało w związku z sukcesem amerykańskiego serwisu aukcyjnego eBay.
Założone w 1999 roku przez poznańską spółkę Surf Stop Shop sp. z o.o., W marcu 2000 przejęte przez QXL.com PLC, tym samym stało się polskim oddziałem tej brytyjskiej firmy specjalizującej się w budowie serwisów aukcyjnych. Od 26 stycznia 2011 roku spółki QXL Poland, OtoMoto, Ceneo, Bankier i Internet Service stanowią jedną spółkę o nazwie Grupa Allegro.

34 Na czym zarabia allegro.pl
Prowizja od sprzedaży Usługi dodatkowe: Cena minimalna Wyróżnienie (promocja) Promocja na głównej stronie serwisu Promowanie w kategorii Wiele innych

35 Statystyki Allegro.pl - czerwiec 2007
Statystyki aukcji Liczba zakończonych aukcji: Procentowy udział aukcji KUP TERAZ: 63.15% Średnia cena opcji KUP TERAZ: zł Statystyki użytkowników Ilość kont zarejestrowanych w miesiącu: Ilość Super sprzedawców: Całkowita ilość zarejestrowanych kont: Całkowita ilość aktywnych kont:

36 Portale aukcyjne Działa od 1 marca 2004 roku
Posiada obecnie 9,99% rynku ( druga pozycja w Polsce) Nie pobiera żadnej prowizji za świadczone usługi, co zwiększa jego popularność Polski oddział powstał w 2005 roku ( na świecie od 1995) Możemy uczestniczyć w aukcjach z całego świata Jego popularność zmalała po wprowadzeniu opłat za świadczone usługi ( prowizja wynosi 0,40 groszy od 1 zł.)

37 Co sprzyja e-sklepom? Coraz powszechniejszy dostęp do internetu w domu ( w Polsce 52 % Polaków) Coraz lepsze tzw. szybsze łącza, które zachęcają do długiego pobytu w sieci i ułatwiają dokonywanie transakcji Wiedza w zakresie e-płatności, w tym kartami płatniczymi i z konta osobistego Internet mobilny, dostęp do internetu przez komputery przenośne Internet w komórce ( według danych UKE posiada go ok. 2 miliony Polaków)

38 Planowane działania e-marketingowe w sklepach internetowych w 2011 roku

39 Portale społecznościowe
Serwis społecznościowy – serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Elementy serwisów społecznościowych adoptują też często portale oferujące innego rodzaju usługi, np. zajmujące się handlem on–line ( Amazon) lub dostarczające informacje prasowe ( gazeta.pl)

40 Facebook Mark Zuckerberg Najpopularniejszy serwis społecznościowy
zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji uruchomiony 4 lutego 2004 na Uniwersytecie Harvarda (w stanie Massachusetts) początkowo przeznaczony dla uczniów szkół średnich i studentów szkół wyższych.

41 Facebook w liczbach Serwis zatrudnia ok pracowników (stan na sierpień ) Jego przychody przekraczają 150 mln USD rocznie (szacunkowo). We wrześniu 2009 założyciel Facebooka poinformował na swoim blogu, że Facebook po raz pierwszy przestał przynosić straty i zaczął pokrywać swoje koszty operacyjne oraz inwestycje w nowe serwery. Szacunkowa wartość portalu w 2010 roku wynosiła ok. 25 miliardów dolarów. W marcu 2008 autor portalu, 23-letni Mark Zuckerberg, plasując się na 735. miejscu rankingu Forbesa zestawiającego najbogatszych ludzi świata, został najmłodszym miliarderem świata (1,5 mld USD).

42 Z naszego podwórka … NaszaKlasa.pl
Nasza-Klasa.pl była bez wątpienia nieodzownym elementem życia Polaków – ok. 70% rodzimych internautów (14 mln osób) było tam zarejestrowanych (czerwiec 2010 rok). Serwis w założeniach miał być miejscem, w którym można było utrzymywać kontakty ze znajomymi z dawnych lat. Problemy z wydajnością serwerów Problemy z GIODO Maciej Popowicz

43 NaszaKlasa.pl nk.pl 22 czerwca 2010 nasza-klasa.pl zmieniła się w nk.pl. Posunięcie to spowodowane było zmianą charakteru serwisu; obecnie stopniowo wygasa pierwotne przeznaczenie portalu, jakim było odnajdywanie znajomych z dawnych, szkolnych lat, ustępując miejsca wielu funkcjom przypominającym te dostępne na coraz bardziej popularnym w Polsce Facebooku.

44 Spryciarze.pl Marcin Radziwoń
prezes i pomysłodawca serwisu Spryciarze.pl. z największą bazą  wideoporadników na każdy temat. Dziennie otrzymują około 30 filmów od spryciarzy. zarejestrowanych w portalu W marcu serwis miał 1,6 mln unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali 12 mln odsłon.

45 Na czym zarabia serwis Spryciarze.pl?
szeroko pojęta reklama, tzw. mikropłatności. W tej chwili są to konta Super Spryciarza. Jest to wersja premium zwykłego, darmowego konta. Wykupienie opcji Super Spryciarz otwiera użytkownikom dostęp do dodatkowych możliwości korzystania z portalu. produkcja materiałów video. Posiadają profesjonalne studio, w którym produkują część filmów publikowanych w serwisie.

46 YouTube.com Chad Hurley, Steve Chen, Jawed Karim
powstawał w małym mieszkaniu mieszczącym się nad pizzerią i japońską restauracją. Jego założyciele w niespełna rok od jego uruchomienia sprzedali go zostając najmłodszymi miliarderami na ziemi.

47 Historia YouTube.com Serwis wystartował w maju 2005 roku jako wersja beta trójki byłych pracowników firmy Paypal. Dokładna data rejestracji domeny Youtube.com to 15 luty 2005 natomiast oficjalny start to listopad 2005. Założyciele ogłosili w lipcu 2006 roku, że na witrynie użytkownicy dodają codziennie nowych filmików. Każdego dnia internauci generowali także 100 milionów odsłon plików. Około 1 mln dolarów dziennie kosztowało utrzymanie infrastruktury, na której działał serwis. Youtube zgarnął ponad 40 proc. rynku video online oraz zanotował rekordową liczbę 6 miliardów obejrzanych filmików. W październiku 2006 roku do drzwi założycieli zapukał Google i zaoferował za ich niespełna roczne dziecko kwotę 1,65 mld dolarów!

48 Na czym zarabia YouTube.com?
YouTube zarabia przede wszystkim na reklamach... Google'a, które od kwietnia goszczą na stronach serwisu. Niezły dochód przynosi też publikowanie komercyjnych nagrań, np. zwiastunów głośnych, wchodzących właśnie na ekrany filmów. Problemy – prawa autorskie! Czy YouTube będzie się dzielił przychodami z firmami/osobami prywatnymi ???

49 Second life Darmowy, wirtualny świat udostępniony publicznie w 2003 roku przez firmę Linden Lab mieszczącą się w San Francisco. W kliencie gry zawarte są narzędzia umożliwiające użytkownikom modyfikację świata SL oraz uczestniczenie w jego wirtualnej gospodarce. Pod koniec sierpnia 2007 roku ( według oficjalnych danych) zarejestrowanych było ponad 9 milionów graczy.

50 Na czym zarabia second life?
Konto podstawowe jest bezpłatne. Istnieje możliwość wykupienia konta premium: Opłata co miesiąc 9,95 dolarów Opłata co 3 miesiące 22,50 dolara ( 7,50 za miesiąc) Opłata roczna 72 dolary ( 6 dolarów za miesiąc) Wiele firm oraz uniwersytetów (np. Harvard, Oxford) używa platformy Second Life do celów edukacyjnych i treningowych).

51 Portale społecznościowe
E-biznes wykorzystuje potencjał portali społecznościowych. Z badań firmy comScore wynika, że użytkownicy popularnych sieci społecznościowych spędzają w sieci więcej czasu i wydają więcej pieniędzy. 20 proc. najbardziej aktywnych spośród badanych internautów wydało średnio ok. 67 dolarów. Ciekawe jest to, że internauci, którzy nie korzystają z Facebooka w ogóle kupili zdecydowanie mniej – wydając tylko 27 dolarów w badanym kwartale.

52 Polska branża internetowa
Firmy lokują się głównie wokół większych aglomeracji miejskich, np. warszawskiej, gdańskiej, krakowskiej, czy wrocławskiej. Dużą koncentrację można zaobserwować wokół miast w biedniejszych województwach: lubelskim, podlaskim, warmińskomazurskim

53 Mapa, na której zaznaczono 275 przedsiębiorstw obecnych w tabelach rankingowych, wygląda już nieco inaczej. Tutaj dominują stolice województw, choć ponownie nie dotyczy to województwa śląskiego. Trzy największe firmy z polskiej branży internetowej to zarazem trzy największe podmioty z grupy "Serwisy i usługi internetowe": QXL Poland, Grupa Onet.pl oraz Wirtualna Polska. Zatem nie Warszawa, a przede wszystkim Poznań, Kraków i Gdańsk – to właśnie najważniejsze miasta dla tej branży.

54

55 Zalety e-biznesu Brak kosztów związanych z lokalem
Duży rynek potencjalnych klientów Możliwość sprzedaży towarów poza granicę kraju Elastyczność czasu pracy przy prowadzeniu sklepu internetowego Ograniczenie liczby pracowników, czyli niższe koszty działalności firmy Niskie koszty rozpoczęcia działalności Zastąpienia dokumentów papierowych elektronicznymi Sprzedaż produktów i usług bez wychodzenia z domu

56 Wady e-biznesu Długotrwały proces budowania zaufania klientów
Duża konkurencja Ograniczenia sprzedaży pewnych rodzajów towarów i usług związane z ich specyfiką Koszty związane z dostarczeniem towarów Zagrożenia związane z oszustwem Kradzież danych osobowych

57 Zagrożenia związane z e-biznesem

58 CERT Polska Jest zespołem reagującym na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w sieci. Do jego głównych zadań należy: rejestrowanie i obsługa zdarzeń naruszających bezpieczeństwo sieci, alarmowanie użytkowników o wystąpieniu bezpośrednich zagrożeń, współpraca z innymi zespołami IRT (Incidents Response Team) w ramach FIRST, prowadzenie działań zmierzających do wzrostu świadomości dotyczącej bezpieczeństwa teleinformatycznego, prowadzenie badań i przygotowanie raportów dotyczących bezpieczeństwa polskich zasobów Internetu, niezależne testowanie produktów i rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa teleinformatycznego, prace w dziedzinie tworzenia wzorców obsługi i rejestracji incydentów, a także klasyfikacji i tworzenia statystyk.

59 Phising „Phising” jest to wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł lub szczegółów karty kredytowej) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję, której te informacje są pilnie potrzebne. Jest to rodzaj ataku opartego na inżynierii społecznej. Termin ten powstał w 1980 roku przez crackerów, próbujących wykraść konta w serwisie AOL.

60 Sektory gospodarki najbardziej wykorzystywane w działaniach „phisingu”

61 Bankowość elektroniczna
Bankowość elektroniczna – forma usług oferowanych przez banki, polegająca na umożliwieniu dostępu do rachunku za pomocą urządzenia elektronicznego: komputera, bankomatu, terminalu POS, telefonu (zwłaszcza telefonu komórkowego) i linii telekomunikacyjnych. Usługi bankowości elektronicznej są także określane jako telebanking (bankowość zdalna). Zależnie od wykorzystanych rozwiązań umożliwia wykonywanie operacji pasywnych oraz aktywnych. Bankowość elektroniczna jest kluczowym elementem bankowości transakcyjnej.

62 Bankowość elektroniczna na świecie
Pierwszy bankomat uruchomiono w 1964 r. w Stanach Zjednoczonych, w Europie – w Wielkiej Brytanii w 1967 r., rok później we Francji, Szwajcarii i Szwecji. Na przełomie lat 60. i 70. pojawiły się one w Japonii. W roku 1984 w Finlandii po raz pierwszy wprowadzono do użytku system home banking umożliwiający kontakt z bankiem przy pomocy komputera. W 1995 r. Security First Network Bank w USA umożliwił świadczenie usług bankowych poprzez Internet, zaś transakcje internetowe w Europie były po raz pierwszy świadczone w r. przez banki fińskie i szwedzkie.

63 Cel odwiedzin serwisu internetowego własnego banku - internauci korzystający z bankowości internetowej

64 Aktywni klienci

65 Popyt na specjalistów IT
Jak pokazują dane serwisu Pracuj.pl w ubiegłym roku zdecydowanie wzrósł popyt na specjalistów IT. Ofert pracy było aż o 82% więcej niż w 2009 roku. O pracę najłatwiej było w woj. mazowieckimi, jednak specjalista IT bez problemu mógł ją znaleźć również w regionie dolnośląskim, w Małopolsce oraz na Śląsku. Duży popyt, szczególnie na programistów, był też w woj. pomorskim oraz w Wielkopolsce.

66 Płace osób zatrudnionych w profesjach związanych z IT były o 14% wyższe niż wynagrodzenia specjalistów od marketingu i aż o 28% od płac osób odpowiedzialnych za sprzedaż.

67 Wnioski Dla naszego pokolenia internet jest naturalnym zjawiskiem
Myśleliśmy, że wszystko o nim wiemy Okazało się, że jest to miejsce zarabiania pieniędzy Branża ta stwarza bardzo wiele możliwości W Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia w tej dziedzinie A może to szansa dla nas i pomysł na przyszłość?

68 Źródła informacji www.wikipedia.org/wiki/E-biznes www.fakty.media.pl

69 www. egospodarka. pl www. sekretygoogle. pl www. mambiznes. pl www
Źródła pisane: Szewczyk A., Podstawy e-biznesu, Szczecin 2006 Najszewski E., Biznes elektroniczny, czyli jak?

70 Prezentację wykonali uczniowie
Zespół Szkół w Pszczewie Gimnazjum w Mieścisku Liliana Cop Monika Kołodziejczak Sandra Łozowa Zuzanna Melcer Mateusz Molik Paulina Mrozek Robert Piechota Emil Ptak Magdalena Sarnakowska Eliza Surma Patrycja Banach Jakub Bazylewicz Kamila Napierała Sylwia Rozmacińska Monika Mączyńska Magda Nowak Katarzyna Siódmiak Natalia Przybył Julia Sobiszewska Jerzy Wasowicz Ilona Kozlowska Alicja Zarzeczna

71


Pobierz ppt "Dane informacyjne: NAZWY SZKÓŁ: Gimnazjum w Mieścisku, Zespół Szkół w Pszczewie ID GRUP: 98/31_p_g1 i 98/83_p_g1 KOMPETENCJA: Przedsiębiorczość TEMAT."

Podobne prezentacje


Reklamy Google