Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZYGOTOWAŁA Marta Papiernik. Definicja : Bank wirtualny- jest, który nie posiada placówek rzeczywistych, a korzystanie z niego wymagana założenia oddzielnego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZYGOTOWAŁA Marta Papiernik. Definicja : Bank wirtualny- jest, który nie posiada placówek rzeczywistych, a korzystanie z niego wymagana założenia oddzielnego."— Zapis prezentacji:

1 PRZYGOTOWAŁA Marta Papiernik

2 Definicja : Bank wirtualny- jest, który nie posiada placówek rzeczywistych, a korzystanie z niego wymagana założenia oddzielnego konta. Bank wirtualny- jest to bank, który nie posiada placówek rzeczywistych, a korzystanie z niego wymagana założenia oddzielnego konta. Banki takie narzucają limity dzienne na wykonywane operacje i nie zezwalają na ich przekroczenie. Dodatkowo klient otrzymuje kartę płatniczą. Wszelkie prowizje i opłaty za korzystanie z rachunku elektronicznego w takim oddziale są znacznie zredukowane lub bezpłatne.

3 Pocz ą tki bankowo ś ci wirtualnej Bankowość internetowa zrodziła się w grudniu 1994 roku w Stanach Zjednoczonych. To właśnie w USA, LA Jolla Bank FSB z Kalifornii po raz pierwszy umożliwił dokonywanie transakcji przez sieć internet. Pierwszym w pełni wirtualnym bankiem na świecie został Security First Network Bank z Atlanty, który 18 października 1995 roku rozpoczął świadczenie usług bankowych przez internet. Był wtedy jedynym bankiem, w którym całkowita obsługa konta odbywała się za pośrednictwem internetu. Działalność SFNB okazała się wielkim sukcesem. Już w pierwszym roku funkcjonowania udało mu się bez dużych nakładów na reklamę przekonać do siebie klientów.

4 Pocz ą tki bankowo ś ci wirtualnej W Europie natomiast pionierami bankowości internetowej zostały w 1996 roku banki skandynawskie, głównie fińskie i szwedzkie (MeritaNordbanken i SEB)

5 Pocz ą tki bankowo ś ci wirtualnej w Polsce W Polsce od 1989 r. nastąpiły ogromne zmiany w bankowości. Banki rozpoczęły konkurować między sobą na rynku. Coraz częściej na wybór banku przez klienta ma wpływ możliwość dokonywania operacji na rynku przez Internet. W Polsce prekursorem i-bankowości został w 1998 roku Powszechny Bank Gospodarczy z Łodzi. 14 października 1998 roku uruchomił pierwszy wirtualny oddział dla klientów indywidualnych i małych firm.

6 Pocz ą tki bankowo ś ci wirtualnej w Polsce Z początkiem 1999 r. został włączony do banku Polska Kasa Opieki SA (PeKaO SA), w wyniku czego w listopadzie 1999 r. powstała pełna wersja konta internetowego dla klientów PeKaO SA, o nazwie Eurokonto WWW. W 1999 roku rozpoczęły również działalność internetową Wielkopolski Bank Kredytowy S.A. oraz Bank Przemysłowo-Handlowy. Wielkopolski Bank Kredytowy S.A. oraz Bank Przemysłowo-Handlowy.

7 Pierwszy bank wirtualny w Polsce Pierwszym bankiem w Polsce, który oparł swoją dystrybucję tylko na internecie jest należący do BRE Banku mBank, następnymi były : -Volkswagen Bank Direct -Inteligo

8 Rachunek internetowy Konto w wirtualnym oddziale banku może otworzyć praktycznie każdy, kto dysponuje komputerem klasy PC z dostępem do Internetu i zainstalowaną przeglądarką WWW (MS Internet Explorer, Opera). Otwarcie wirtualnego rachunku zawsze poprzedzone jest wypełnieniem odpowiedniego formularza znajdującego się na stronie internetowej oddziału, dzięki któremu klient zawiera umowę z wybraną przez siebie placówką danego banku.

9 Cechy charakterystyczne bankowo ś ci elektronicznej, odró ż niaj ą ce j ą od tradycyjnych usług bankowych: brak konieczności fizycznej obecności w banku, brak konieczności fizycznej obecności w banku, możliwość wykonania czynności bankowej o dowolnej porze, możliwość wykonania czynności bankowej o dowolnej porze, brak pośrednictwa personelu, brak pośrednictwa personelu, automatyzm decyzji w realizacji zleceń lub żądań klienta, automatyzm decyzji w realizacji zleceń lub żądań klienta, brak możliwości negocjowania warunków, brak możliwości negocjowania warunków, ograniczenia możliwości uzyskania porady. ograniczenia możliwości uzyskania porady.

10 Zalety i wady bankowo ś ci internetowej ZALETY: Umożliwia wgląd w aktualny stan rachunków bankowych przez 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku Zlecenia realizowane są w czasie rzeczywistym Oszczędza czas, pieniądze; nie wymaga osobistego odwiedzania oddziału bankowego Eliminuje zagrożenia związane z dokonywaniem transakcji metodami tradycyjnymi (kradzież gotówki, innych papierów wartościowych czy dokumentów bankowych) Lepiej dostosowuje się do indywidualnych potrzeb klienta Rezygnacja z tworzenia oddziałów bankowych umożliwia stworzenie niezwykle korzystnej oferty dla klienta

11 Zalety i wady bankowo ś ci internetowej WADY: Ograniczony dostęp ze względu na wciąż niski stopień penetracji internetu w Polsce Ograniczenia związane z brakiem innowacyjnych rozwiązań technologicznych takich jak honorowanie podpisu elektronicznego (w przypadku otrzymania np.. Kredytu hipotecznego konieczne jest spotkanie się z agentem bankowym) Brak możliwości kontaktu osobistego (jednak niektóre banki wychodzą naprzeciw wymaganiom klientów –tworzy mKioski, gdzie przedstawiciele bankowi służą klientom pomocą

12 Dzi ę kuje za uwag ę !


Pobierz ppt "PRZYGOTOWAŁA Marta Papiernik. Definicja : Bank wirtualny- jest, który nie posiada placówek rzeczywistych, a korzystanie z niego wymagana założenia oddzielnego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google