Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DIAGNOZA PEDAGOGICZNA"— Zapis prezentacji:

1 DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Czyli jak przeprowadzić dobrą obserwację poziomu umiejętności dziecka. Ewa Dołęga

2 Definicja: -diagnosis, gr., rozpoznanie
-rozpoznawanie stanu rzeczy i jego tendencji rozwojowych na podstawie objawów i w oparciu o znajomość ogólnych prawideł

3 CELE DIAGNOZY: Optymalizacja rozwoju profilaktyka terapia prognoza

4 ETAPY DIAGNOZY Etap wstępny - stawiamy pytanie:Czy dziecko wykonuje poprawnie dane zadanie? Etap zasadniczy - szukamy odpowiedzi na pytanie: Dlaczego dziecko nie wykonuje poprawnie danego zadania? Etap prognostyczny - przewidujemy przyszłość edukacyjną dziecka.

5 ELEMENTY PEŁNEJ DIAGNOZY
Diagnoza lekarska diagnoza psychologiczna diagnoza pedagogiczna

6 W diagnozie najważniejsze jest to, że:
-nie walczy z zaburzeniami ale dociera do przyczyn, - dąży do ciągłego poznawania dziecka.

7 Walory dobrej diagnozy:
Trafność prawdziwość wierne odzwierciedlenie rzeczywistości dokładność staranność rzetelność

8 Zadania nauczyciela dotyczące diagnozy przedszkolnej:
Wybrać program wychowania przedszkolnego. Prowadzić i dokumentować obserwacje pedagogiczne 5- 6 latków. Dokonywać analizy zebranych danych pod kątem przygotowania dziecka do nauki w szkole. Przekazywać informacje rodzicom.

9 Oraz:))) Opracować program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka.
Przekazać wyniki diagnozy specjalistom w razie potrzeby pogłębionej diagnozy związanej ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dziecka. :))))

10 GOTOWOŚĆ SZKOLNA POJĘCIE ZWIĄZANE Z ROZWOJEM DZIECKA.
TAKI POZIOM ROZWOJU PSYCHOFIZYCZNEGO, KTÓRY CZYNI DZIECI WRAŻLIWE I PODATNE NA NAUCZANIE I WYCHOWANIE.

11 ZAKRESY DIAGNOZY PRZEDSZKOLNEJ
Dojrzałość fizyczna i ruchowa. Dojrzałość umysłowa. Dojrzałość emocjonalna. Dojrzałość społeczna

12 PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI Opracuj, bądź wykorzystaj gotowy dobry ARKUSZ DIAGNOSTYCZNY Stwórz dziecku takie warunki aby w trakcie diagnozy mogło zachowywać się naturalnie. Obserwuj dzieci w małych grupkach. Nie ujawniaj wobec zachowań dzieci ocen pozytywnych i negatywnych.

13 A także: Nie wyróżniaj dzieci w żaden sposób.
Wobec dzieci mających trudności stosuj środki mobilizacji. Obserwuj, czy dziecko stawia sobie wyższe cele. Dostosuj czas do możliwości dziecka.

14 Weź pod uwagę, że zarówno dzieci jak i Ty przychodzicie do przedszkola z różnym nastawieniem.


Pobierz ppt "DIAGNOZA PEDAGOGICZNA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google