Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej."— Zapis prezentacji:

1 Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej

2 Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej

3 Spotkanie przygotowałem na podstawie seminariów w Ośrodku Rozwoju Edukacji MEN oraz załączonej bibliografii

4 Modernizm postrzega naukę, więc i wiedzę, jako strukturę hierarchiczną, którą cechuje obiektywna pewność i stałość.

5 że wszystko da się precyzyjnie opisać i poddać pomiarowi. Najlepiej w formie testów! Modernizm wierzy,

6 Postmodernizm Stawia na: - dostosowanie szkół do wymogów społeczeństwa ery wiedzy, społeczeństwa ery wiedzy, - wwwszechstronny, indywidualny rozwój każdej jednostki, rozwój każdej jednostki, - zastosowanie wiedzy do rozwiązywania problemów do rozwiązywania problemów

7 Postmodernizm odpowiada na pytania: dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć dlaczego uczniowie nie chcą się uczyć jak uczyć skutecznie jak uczyć skutecznie jak uczyć w zgodzie z rozumem i sumieniem jak uczyć w zgodzie z rozumem i sumieniem

8 Postmodernizm odpowiada na te pytania opierając się na wynikach neurodydaktyki.

9 Neurodydaktyka bazuje na funkcjonalnym rezonansie magnetycznym i pozytronowej emisyjnej tomografii.

10 Zdaniem badaczy mózgu oczekiwanie, że ktoś będzie angażował się w działanie, o którego przebiegu decydują inni, jest mało realistyczne. Marzena Żylińska - UMK

11 Problematyka 29.03.2010 nowa podstawa a postmodernizm nowa podstawa a postmodernizm uczeń a postmodernizm uczeń a postmodernizm nauczyciel a postmodernizm nauczyciel a postmodernizm neurodydaktyka a postmodernizm neurodydaktyka a postmodernizm mózg a postmodernizm mózg a postmodernizm nowe technologie a postmodernizm nowe technologie a postmodernizm

12 Problematyka 31.03.2010 1. Postmodernizm a neuropedagogika 2. Dlaczego nasi uczniowie nie chcą się uczyć? 3. Dostosowanie wymagań edukacyjnych

13 Problematyka przewidywana jeszcze na ten rok szkolny: - Jak uczy się mózg - Jak uczyć kreatywności - Współczesne technologie nauczania

14 Wszystkie informacje i wiele materiałów przesyłam pod: vivasilesia@interia.pl hasło: vivasilesiamagna Zapraszam vivasilesia@interia.pl


Pobierz ppt "Podstawa programowa w dydaktyce postmodernistycznej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google