Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Tomasz Szpikowski Prezes Zarządu Work Service S.A. Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku. Tendencje rozwoju usług agencji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Tomasz Szpikowski Prezes Zarządu Work Service S.A. Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku. Tendencje rozwoju usług agencji."— Zapis prezentacji:

1 Tomasz Szpikowski Prezes Zarządu Work Service S.A. Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku. Tendencje rozwoju usług agencji zatrudnienia

2 Europa bliżej USA USA Japonia Unia Europejska Europa zbliża się do USA W 2006 r. Japonia została prześcignięta przez Europę i wciąż pozostaje w tyle Porównanie wybranych regionów (rzeczywisty wzrost PKB) Źródło: EUROSTAT

3 Polska – najszybszy napływ inwestycji Europa Środkowo-Wschodnia: Kierunek inwestycji zagranicznych netto (w miliardach USD) w latach 2000 – 2006 Źródło: EUROSTAT Według rankingu Federacji Europejskich Pracodawców, Polska jest najbardziej atrakcyjnym krajem Europy dla potencjalnych inwestorów.

4 Polski rynek mocno szybuje w górę Europa Wschodnia: Obroty wybranych krajów, 2006 Słowacja Czechy Polska Węgry Słowenia Obrót w 2006 r. w tysiącach EURO Zmiana obrotu w latach 2005 – 2006 w % Całkowity wzrost rynku: 16,2% Źródło: EUROSTAT

5 Główne tendencje rynku zatrudnienia Wysokie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników przy jednoczesnych coraz mniejszych zasobach kadrowych Szukanie elastycznych rozwiązań we wszystkich aspektach pracy Wzrastające zapotrzebowanie na wielozadaniowość (zdobywanie dodatkowych umiejętności, szkolenie ustawiczne) Zachowanie równowagi pomiędzy aktywnością zawodową i sferą prywatną, szczególnie w kwestii rodzicielstwa Coraz większa rola pracy w niepełnym wymiarze czasu, pracy w domu (telepracy) Zmienia się rynek pracy w Europie

6 W krajach Unii Europejskiej 7 mln osób rocznie podejmuje pracę tymczasową stanowi to ok. 3% osób aktywnych zawodowo Średnio 2,8 mln osób dziennie wykonuje taki rodzaj pracy Normą unijną jest fakt, że 10-15% zatrudnionych w danej firmie to pracownicy tymczasowi Roczny wzrost wartości rynku pracy tymczasowej w UE ocenia się na ok. 10% Główne tendencje rynku zatrudnienia Zmienia się rynek pracy w Europie

7 Według wskaźników unijnych potencjał naszego rynku to ok. 480 tys. pracowników tymczasowych każdego roku W Polsce pracownicy tymczasowi stanowią obecnie 0,5% wszystkich zatrudnionych (średnia europejska stanowi około 2,5%) Liczba pracowników tymczasowych rośnie rocznie średnio o 20% Zmienia się struktura zatrudnionych - - z pracowników fizycznych na pracowników umysłowych W 2006 roku pracownicy umysłowi stanowili 35-40% wszystkich skierowanych do prac tymczasowych Polski rynek przyspiesza

8 Rynek pracy tymczasowej – trendy na przyszłość Problem z dostępem do wykwalifikowanej kadry roboczej pojawia się w całej Europie Firmy odnoszące sukcesy stale szkolą swoich pracowników i zapewniają ich rozwój oraz możliwość ciągłego nabywania nowej wiedzy. Aktualnie, dalsze etapy doszkalania zazwyczaj odbywają się w ramach doświadczeń na stanowisku pracy, a podnoszenie kwalifikacji wynika z nagłych potrzeb w okresie przestoju. Rozwiązania: Dostosowane moduły szkoleń, które mogą być przeprowadzane indywidualnie. Współpraca z organizacjami, które proponują szkolenia na zaawansowanym poziomie. Stan obecny:

9 Rynek pracy tymczasowej – trendy na przyszłość Praca tymczasowa może być widziana jako brama prowadząca do zapewnienia dalszych usług. Aby się rozwijać, ktoś musi mieć wiedzę na temat siły napędowej, która tę ekspansję zapewnia. Jeśli siła napędowa jest sklasyfikowana niewłaściwie, ekspansja nie nastąpi; jeśli właściwie – istniejący system może zostać pomnożony. Według nas: siłą napędową ekspansji jest i będzie outsourcing

10 Outsourcing to wiele zalet Najważniejsze powody dla których warto stosować Outsourcing: - oszczędność w kosztach nawet do 20% - Ustalone koszty stałe dzięki Outsourcingowi zostają przeobrażone w koszty zmienne

11 Co daje nam outsourcing.. ? Jeżeli firma jest zdolna do zarządzania wieloma usługami na wysokim poziomie, to nie znaczy, że jest ekspertem w zakresie HR Agencja zatrudnienia może dostarczyć siłę roboczą o wymaganych kwalifikacjach na czas, dzięki czemu ciągły proces produkcyjny jest zagwarantowany. Agencja oferuje konkurencyjne ceny na rynku na pracę tymczasową i jednocześnie może zaoferować klientowi inne usługi pod jednym dachem. …oraz jakich tematów nie należy podejmować samodzielnie?

12 Jesteśmy Numerem 1 w Polsce, staliśmy się liderem polskiego rynku pracoserwisu, czyli wszystkich usług związanych z pracą Współpracujemy z ponad 500 Klientami W Polsce i Europie działamy przez sieć nowocześnie zarządzanych placówek w Polsce: 25 oddziałów, 150 konsultantów w Europie: obecność w ponad 10 krajach Każdego roku dzięki nam pracę znajduje blisko osób Lider rynku pracoserwisu Włocławek Bielsko- Biała Krosno Dębica Ostrołęka Sulęcin Radom Siedlce Nowy Dwór Mazowiec ki

13 Oddziały zagraniczne: Czechy, Słowacja Wielka Brytania Ukraina Pozostałe rynki zagraniczne: Niemcy, Holandia, Belgia, Rosja, Bułgaria Kierunki rozwoju: Rumunia Rynki zagraniczne

14 Dwa obszary biznesu Worka praca tymczasowa doradztwo personalne outsourcing LUDZIEROZWI Ą ZANIA usługa standardowa usługa zaawansowana PRODUKTY

15 Rok 2008 Giełda Papierów Wartościowych Następny krok


Pobierz ppt "Tomasz Szpikowski Prezes Zarządu Work Service S.A. Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku. Tendencje rozwoju usług agencji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google