Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zadania zrealizowane przez Wydział Strategii i Kadr Łódzkiego Kuratorium Oświaty w roku szkolnym 2012/2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zadania zrealizowane przez Wydział Strategii i Kadr Łódzkiego Kuratorium Oświaty w roku szkolnym 2012/2013."— Zapis prezentacji:

1

2 Zadania zrealizowane przez Wydział Strategii i Kadr Łódzkiego Kuratorium Oświaty w roku szkolnym 2012/2013

3 Zmiany organizacyjne w szkołach/placówkach Likwidacje, przekształcenia szkół i placówek nastąpiły w związku z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw która to ustawa wprowadziła zmiany w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z przyczyn ekonomicznych

4 Monitorowanie warunków bezpieczeństwa uczniów w szkołach z terenu województwa. Rok 2012/2013 Rokiem Bezpiecznej Szkoły

5 Bezpieczeństwo w szkole zapewnienie bezpiecznych warunków pobytu ucznia w szkole należy do dyrektora szkoły, Rozporządzenie MEN i S z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69)

6 Rok Bezpiecznej Szkoły W ramach zainicjowanej współpracy w roku Bezpiecznej Szkoły, przygotowany został dla nauczycieli, uczniów, a także rodziców portal gdzie w jednym z obszarów pn. promujemy bezpieczeństwo w sieci" zamieszczone są materiały oraz informacje o podejmowanych działaniach.

7 Awans zawodowy nauczycieli Awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Awans na stopień nauczyciela mianowanego udział w pracach komisji powoływanych przez organy prowadzące Awans na stopień nauczyciela kontraktowego w 2013/2014 roku obserwacja pracy komisji powoływanych przez dyrektorów szkół

8 zgoda na zatrudnianie Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, ze zm.) Art Stosunek pracy z nauczycielem nawiązuje się w szkole, a w przypadku powołania zespołu szkół jako odrębnej jednostki organizacyjnej - w zespole szkół na podstawie umowy o pracę lub mianowania, z zastrzeżeniem ust Z osobą posiadającą wymagane kwalifikacje, z zastrzeżeniem ust. 3, i rozpoczynającą pracę w szkole stosunek pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określony na jeden rok szkolny w celu odbycia stażu wymaganego do uzyskania awansu na stopień nauczyciela kontraktowego, z zastrzeżeniem ust. 7. W przypadkach, o których mowa w art. 9c ust. 11 i art. 9g ust. 8, w razie ustalenia dodatkowego stażu, z nauczycielem stażystą nawiązuje się stosunek pracy na czas określony na kolejny jeden rok szkolny.

9 zgoda na zatrudnianie 3. W szczególnych przypadkach uzasadnionych potrzebami szkoły z osobą, o której mowa w ust. 2, legitymującą się wymaganym poziomem wykształcenia, lecz nieposiadającą przygotowania pedagogicznego, dopuszczalne jest nawiązanie stosunku pracy, o ile osoba ta zobowiąże się do uzyskania przygotowania pedagogicznego w trakcie odbywania stażu. W przypadku gdy nauczyciel w ciągu pierwszego roku pracy w szkole nie uzyska przygotowania pedagogicznego z przyczyn od niego niezależnych, z nauczycielem może być zawarta umowa o pracę na kolejny jeden rok szkolny. Staż wymagany do ubiegania się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego przedłuża się do czasu uzyskania przygotowania pedagogicznego.

10 zgoda na zatrudnianie Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, ze zm.) 4. Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na podstawie umowy o pracę zawieranej na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem ust. 7. 4a. (uchylony). 5. Stosunek pracy z nauczycielem mianowanym i z nauczycielem dyplomowanym nawiązuje się na podstawie mianowania, jeżeli: 1) posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym; 2) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z praw publicznych; 3) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub dyscyplinarne, lub postępowanie o ubezwłasnowolnienie; 4) nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie; 5) posiada kwalifikacje wymagane do zajmowania danego stanowiska; 6) istnieją warunki do zatrudnienia nauczyciela w szkole w pełnym wymiarze zajęć na czas nieokreślony.

11 5a. Stosunek pracy nawiązany na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony przekształca się w stosunek pracy na podstawie mianowania z pierwszym dniem miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym: 1) nauczyciel uzyskał stopień nauczyciela mianowanego, o ile spełnione są warunki określone w ust. 5; 2) w przypadku nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego w czasie trwania umowy o pracę zostały spełnione warunki, o których mowa w ust. 5. 5b. Przekształcenie podstawy prawnej stosunku pracy, o którym mowa w ust. 5a, potwierdza na piśmie dyrektor szkoły.

12 6. W przypadku braku warunków do zatrudnienia nauczyciela, o których mowa w ust. 5 pkt 6, stosunek pracy z nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze, z zastrzeżeniem ust W przypadku zaistnienia potrzeby wynikającej z organizacji nauczania lub zastępstwa nieobecnego nauczyciela, w tym w trakcie roku szkolnego, z osobą rozpoczynającą pracę w szkole, z nauczycielem kontraktowym lub z nauczycielami, o których mowa w ust. 5, stosunek pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określony.

13 Art. 10 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, | poz. 674, ze zm.) 8. Nie można nawiązać stosunku pracy z nauczycielem, który nie spełnia warunków, o których mowa w ust. 5 pkt 2-5, z zastrzeżeniem ust. 9. 8a. W celu potwierdzenia spełniania warunku, o którym mowa w ust. 5 pkt 4, nauczyciel, przed nawiązaniem stosunku pracy, jest obowiązany przedstawić dyrektorowi szkoły informację z Krajowego Rejestru Karnego.

14 Zgoda na zatrudnienie 9. W przypadku, o którym mowa w ust. 7, jeżeli nie ma możliwości zatrudnienia osoby posiadającej wymagane kwalifikacje, można za zgodą organu sprawującego nadzór pedagogiczny zatrudnić nauczyciela, który nie spełnia warunku wymienionego w ust. 5 pkt Do nauczycieli zatrudnionych na podstawie ust. 9 nie stosuje się przepisów rozdziału 3a. ( awans zawodowy) Dla celów płacowych nauczyciele ci są traktowani jak nauczyciele stażyści

15 Powierzenie stanowiska dyrektora szkoły/placówki Postępowania kursowe na stanowiska dyrektorów szkół/ placówek, zgoda na przedłużenie dyrektorowi szkoły/ placówki powierzenia stanowiska na kolejną kadencję.

16 Powierzenie stanowiska dyrektora szkoły/placówki Art. 36a. 1. Stanowisko dyrektora szkoły lub placówki powierza organ prowadzący szkołę lub placówkę. 2. Kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki wyłania się w drodze konkursu. Kandydatowi nie można odmówić powierzenia stanowiska dyrektora. 3. Wymogu przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora nie stosuje się do szkół i placówek publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne lub osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego. 4. Jeżeli do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat albo w wyniku konkursu nie wyłoniono kandydata, organ prowadzący powierza to stanowisko ustalonemu przez siebie kandydatowi, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki i rady pedagogicznej. 5. Do czasu powierzenia stanowiska dyrektora zgodnie z ust. 2 lub 4 organ prowadzący może powierzyć pełnienie obowiązków dyrektora szkoły wicedyrektorowi, a w szkołach, w których nie ma wicedyrektora, nauczycielowi tej szkoły, jednak nie dłużej niż na okres 10 miesięcy.

17 Powierzenie stanowiska dyrektora szkoły/placówki art. 36 a.13. Stanowisko dyrektora szkoły lub placówki powierza się na 5 lat szkolnych. W uzasadnionych przypadkach można powierzyć to stanowisko na krótszy okres, jednak nie krótszy niż 1 rok szkolny. 14. Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 13, organ prowadzący, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki i rady pedagogicznej, w uzgodnieniu z kuratorem oświaty, a w przypadku szkoły i placówki artystycznej oraz placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7, dla uczniów szkół artystycznych - z ministrem właściwym do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, może przedłużać powierzenie stanowiska na kolejne okresy wymienione w ust. 13. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 254, poz ze zm.).

18 Wymagania, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 254, poz ze zm.)

19 Ocena pracy dyrektora szkoły

20 Wspieranie nauczycieli w doskonaleniu zawodowym- granty.

21 Koordynacja konkursów tematycznych, interdyscyplinarnych i konkursów przedmiotowych dla uczniów gimnazjów woj. łódzkiego.

22 Zarządzenie Łódzkiego Kuratora Oświaty w sprawie wprowadzenia do użytku służbowego zasad organizowania wojewódzkich konkursów interdyscyplinarnych i tematycznych dla uczniów gimnazjów na rok szkolny 2013/2014

23 Przygotowanie na potrzeby realizowanego przez Wojewodę Łódzkiego nadzoru nad działalności legislacyjną samorządu terytorialnego opinii dotyczących zgodności z prawem uchwał i innych aktów normatywnych podejmowanych przez jednostki samorządu terytorialnego w sprawach z zakresu oświaty oraz współpraca w tym zakresie z odpowiednim Wydziałem Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.

24 nostryfikacje, duplikaty, zaświadczenia, opinie w sprawach kwalifikacji,

25 Rządowy program Wyprawka szkolna 2013r. Przypominamy o możliwości uzyskania dofinansowania do zakupu podręczników dla uczniów w ramach kolejnej edycji rządowego programu Wyprawka szkolna.

26 Wyprawka szkolna Określona kwota dla województwa łódzkiego zł.

27 Wyprawka szkolna Pomoc w zakresie dofinansowania podręczników przeznaczona jest dla uczniów uczęszczających w roku szkolnym 2013/2014 do: - klas I-III i V szkoły podstawowej - klas I-III i V ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia - klas II szkoły ponadgimnazjalnej - klas V ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia - klas V ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klasie II liceum plastycznego - klas II lub V ogólnokształcącej szkoły baletowej

28 Wyprawka szkolna oraz dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, dla uczniów: - słabowidzących, - niesłyszących, - z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, - z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, - z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej - posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

29 Wyprawka szkolna kryteria przyznawania W przypadku uczniów klas I szkoły podstawowej kryterium dochodowe wynosi 539 zł netto na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U r. poz. 182), przypadku pozostałych uczniów nie posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego utrzymane zostało kryterium dochodowe 456 zł netto na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm).

30 Wyprawka szkolna Dofinansowanie zakupu podręczników w 2013 r. będzie wynosić: kl. I - III - do kwoty 225 zł kl. V szkoły podstawowej - do kwoty 325 zł kl. II zasadniczej szkoły zawodowej - do kwoty 390 zł kl. II szkoły ponadgimnazjalnej (LO, technikum) - do kwoty 445 zł. w przypadku korzystania przez uczniów niepełnosprawnych z podręczników dopuszczonych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do kształcenia specjalnego wysokość pomocy może wynosić do 770 zł w szkole podstawowej, do 607 zł w gimnazjum

31 Wyprawka szkolna W 2013 roku pomoc dla dodatkowej grupy uczniów, którzy nie spełniają kryterium dochodowego może stanowić 5 % uczniów uprawnionych. Do omawianej grupy są włączeni uczniowie klas I szkoły podstawowej oraz szkoły muzycznej I stopnia. Projekt programu Wyprawka szkolna na 2013 r. dostępny jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakładce: Akty prawne / Rządowe programy i projekty.

32 Wyprawka szkolna Pomoc finansowa na zakup podręczników jest udzielana na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby - za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych. Zwracam się zatem do dyrektorów szkół oraz przedstawicieli właściwych jednostek samorządu terytorialnego o wnikliwe rozpoznanie potrzeb w tym zakresie, poinformowanie zainteresowanych o możliwości skorzystania z programu oraz udzielenie im wszelkiej pomocy niezbędnej do uzyskania dofinansowania.

33 Programy Rządowe

34 1. Radosna szkoła, 2.Cyfrowa szkoła.

35 Wypoczynek

36 Sześciolatek w szkole

37 Należy zadbać o: adaptację dzieci do warunków szkolnych, w tym o ich poczucie bezpieczeństwa, wzmocnienie funkcji opiekuńczej szkoły, sale lekcyjne powinny składać się z dwóch części: edukacyjnej i rekreacyjnej, powierzenie edukacji w klasach I-III jednemu nauczycielowi, odkrywanie uzdolnień każdego dziecka i ich rozwijanie.

38 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Zadania zrealizowane przez Wydział Strategii i Kadr Łódzkiego Kuratorium Oświaty w roku szkolnym 2012/2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google