Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI 1. Nauka języka przez dorosłych i dzieci 2. Specyfika nauczania w przedszkolu trójjęzycznym 3. Praktyczne przykłady metod nauczania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI 1. Nauka języka przez dorosłych i dzieci 2. Specyfika nauczania w przedszkolu trójjęzycznym 3. Praktyczne przykłady metod nauczania."— Zapis prezentacji:

1 TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI 1. Nauka języka przez dorosłych i dzieci 2. Specyfika nauczania w przedszkolu trójjęzycznym 3. Praktyczne przykłady metod nauczania dzieci w wieku przedszkolnym

2 Różnice w nauczaniu dorosłych i dzieci Dorosłych motywuje nauka języka, dzieci motywuje zabawa Dorosli są świadomi,że się uczą, dzieci uczą się podczas zabawy(nie nabywają wiedzy świadmie) Dorośli porównują język którego się uczą do swojego języka ojczystego, dzieci nie różnicują pomiędzy językiem nauczanym a ojczystym

3 Różnice w metodach używanych w nauczaniu dorosłych i dzieci Dorosłym tłumaczymy jak funkcjonuje język, dzieciom tłumaczymy zabawę lub zadanie do wykonania używając języka nauczania jako narzędzia z dorosłymi możemy używać ćwiczeń, które wyjaśniają język jako strukturę, z dziećmi ćwiczeń które używają języka jako narzędzia do zabawy

4 Jak dzieci uczą się języków? Główne źródła motywacji to: zabawy, piosenki, zajęcia ogólnorozwojowe dostosowane do poziomu dzieci i ich zainteresowań

5 Klucze do sukcesu w nauczaniu dzieci języka Dzieci będą używać języka wyłącznie w kontekście naturalnym(są zainteresowane samą komunikacją, nie zaś użyciem języka) zajęcia i zabawy muszą być dostosowane do ich poziomu rozwoju potrzebują dużo pozytywnego wsparcia dużo korzyści przynosi Motherese-dostosowanie języka dorosłych do poziomu dzieci Stworzenie warunków zbliżonych do warunków naturalnych używania języka

6 Nauka w trójjęzycznym przedszkolu Przedszkole jest instytucją edukacyjną i opiekuńczą Elemntami kluczowymi w nauczaniu są: prawie całkowite zanurzenie w języku i zachowanie zasady OPOL(One person one language-Jedna Osoba Jeden Język) Założenia edukacyjne i językowe powinny być dostosowane do wieku i stopnia rozwoju dzieci Rodzice biorą aktywny udział w nauce soich dzieci i powinni otrzymywać szczegółowe informacje dotyczące programu i ewaluacji ich postępów

7 A w praktyce… Jeśli chcecie zobaczyć jak to robimy rzućcie okiem na krótkie filmiki prezentujące zajęcia z hiszpańskiego…


Pobierz ppt "TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI 1. Nauka języka przez dorosłych i dzieci 2. Specyfika nauczania w przedszkolu trójjęzycznym 3. Praktyczne przykłady metod nauczania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google