Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Piotr Lewaciuk – Dyrektor Sprzedaży Paczkomaty InPost

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Piotr Lewaciuk – Dyrektor Sprzedaży Paczkomaty InPost"— Zapis prezentacji:

1 Piotr Lewaciuk – Dyrektor Sprzedaży Paczkomaty InPost
„Rozwój sektora e-commerce w Polsce a sukces Paczkomatów InPost” Piotr Lewaciuk – Dyrektor Sprzedaży Paczkomaty InPost

2 Rozwój e-commerce to nowe możliwości także dla operatorów pocztowych
63,4% Polaków ma dostęp do internetu na koniec internetworldstats.com 74% internautów w Polsce dokonało zakupów w internecie- IAB Polska, za 2010 15 mld PLN – wartość e-commerce w Polsce w 2010 Rokrocznie wzrost wzrost o 35% 7,5 mld to allegro Źródło: internetstandard.pl

3 Optymistyczne perspektywy dla e-commerce

4 2,3 mld osób wydało 591 mld euro
Co trzecia osoba ma dostęp do internetu i wciąż rośnie (445% w latach 2000 – 2010)

5 Najbliższe trendy stabilny wzrost znaczenia e-commerce m-commerce
cross-border e-commerce zarządzanie zwrotami elastyczność dotycząca możliwości dostawy

6 Jak to się wszystko zaczęło?
Kolejki doprowadziły nas do pasji...

7 Zbudowaliśmy od podstaw Paczkomaty
Wyniki a realizacja celów Stopień przygotowania organizacji Wnioski na przyszłość Zadania kluczowe na Q1 i Q2 PODSUMOWANIE KAMPANII PROMOCYJNEJ ŚWIĘTA PRZYCHODZĄ SZYBCIEJ NIŻ MYŚLISZ

8 Paczkomaty InPost wszędzie tam gdzie często chodzimy.
Wejścia do supermarketów: Tesco, Kaufland, Carrefour Stacje benzynowe

9 Maksymalne wymiary (w cm)
650 Paczkomatów InPost do końca 2012 w Polsce Rozmiar Liczba skrytek Maksymalne wymiary (w cm) Gabaryt A 35 8 x 38 x 64 cm Gabaryt B 33 19 x 38 x 64 cm Gabaryt C 12 41 x 38 x 64 cm Paczkomaty InPost to system skrytek pocztowych, z których możliwy jest odbiór i nadanie paczek przez 24h/7/365 Lokalizacje to głównie stacje benzynowe, sieci supermarketów oraz parkingi samochodowe Usługi dodatkowe: Ubezpieczenie Paczka za pobraniem 9 9 9

10 Dystans klientów do Paczkomatów
z domu/biura Mniej niż 3 km Więcej niż 15km

11 „Czy wyobrażacie sobie mnie, jak stoję w kilometrowej kolejce?
Czy możecie sobie wyobrazić, że czekam na kuriera, który przyjedzie lub nie? NIE! …Paczkomaty to dla mnie jedyna opcja”

12 Weltbild partnerem kampanii Telewizyjnej
12 krotny wzrost zamówień do Paczkomatów Resultaty: 12krotny wzrost zamówień do Paczkomatów w trakcie promocji 10 krotny wzrost utrzymany w styczniu – miesiąc po kampanii, podobnie w lutym* “Deklarujemy udział w kolejnej wspólnej kampanii promocyjnej na tych zasadach. Przyniosła nam ona korzyści zgodne z oczekiwaniami” – Paweł Wojciechowski Weltbild.pl *Dane porównawcze ze sprzedaży w okresie październik 2011 –luty 2012

13 Dzięki kampanii 47% Polaków już wie do czego służą Paczkomaty InPost
74% osób, które skorzystały Paczkomatów InPost woli tą opcję dostawy od kuriera i poczty Dzięki kampanii 47% Polaków już wie do czego służą Paczkomaty InPost 26% widziało Paczkomat InPost na własne oczy 4% skorzystało z Paczkomatów InPost Źródło: Badanie CATI w dniach stycznia 2012 na próbie 600 osób wybranych w sposób reprezentatywny przez pracownię badawczą BSM z Warszawy.

14 176% wzrost dostaw do Paczkomatów
Weltbild.pl po wprowadzeniu Paczkomatów 274% wzrost w trakcie trwania promocji 176% utrzymujący się poziom po wspólnej promocji Kanały komunikacji: LP i banery na stronie głównej oraz w miejscu wyboru dostawy ing do bazy klientów Posty i grafiki na facebook.com/paczkomaty Rezultaty: 534 klientów otrzymało promocyjna książkę 1267 paczek doręczonych do Paczkomatów Sklep zanotował wzrost zamówień na poziomie 4,5%

15 37% paczek odebranych w godzinach 18:00 – 08:00
98% dostarczonych paczek następnego dnia 51% paczek odebranych w ciągu 6 godzin od umieszczenia ich w Paczkomacie InPost Marginalny poziom zwrotów – 0,003%!

16 Mamy doświadczenie – przeprowadzone akcje

17 Groupon – średni udział Paczkomatów wynosi 63%
Kanały komunikacji ing groupon.com Bannery i dedykowana strona www Aplikacja na iPhony Opcje dostawy: UPS Paczkomaty InPost Rezultaty: W zależności od rodzaju produktu, Paczkomaty InPost osiągnęły od 37% do 97% udziałów Średni udział Paczkomatów wynosi 63%

18 InPost LOVE - Poziom konwersji 81%
InPost LOVE - Poziom konwersji 81% ! Skuteczna koncepcja member get member przy wykorzystaniu social media Wyślij prezent od serca - jeden z etapów akcji InPost LOVE Wysyłanie listów do znajomych i odbiór Pakietu do Pielęgnacji Znajomości z Paczkomatu InPost nowych osób skorzystało z usługi

19 Wyślij prezent od serca

20 Pierwsze miejsce na światowym podium
InPost – największy niezależny operator pocztowy, należący do Grupy Integer.pl Zwycięstwo w międzynarodowym konkursie World Mail Awards i w 2011 Niekwestionowany lider w kategorii: Wzrost (Growth) Nominacja WMA również w 2012 2011 2010 20

21

22 Ekspansja globalna Jesteśmy już w Chile, Emiratach Arabskich, Estonii i Rosji Rozstawiamy sieć na Łotwie i w Irlandii Wspólnie z funduszem inwestycyjnym planujemy rozstawić 16 tys. maszyn w całej Europie w ciągu 4 lat

23 Dziękuje za uwagę „Jeśli chcesz znać swoją przyszłość, to stwórz ją sam.” . Paczkomaty InPost Piotr Lewaciuk Dyrektor Handlowy – Paczkomaty InPost


Pobierz ppt "Piotr Lewaciuk – Dyrektor Sprzedaży Paczkomaty InPost"

Podobne prezentacje


Reklamy Google