Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Bezpieczeństwo w sieci i rodzaje zagrożeń Wyk. Paulina Gieraga kl. III i.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Bezpieczeństwo w sieci i rodzaje zagrożeń Wyk. Paulina Gieraga kl. III i."— Zapis prezentacji:

1 Bezpieczeństwo w sieci i rodzaje zagrożeń Wyk. Paulina Gieraga kl. III i

2 Bezpieczeństwo - Antywirusy Programy antywirusowe - (antywirus) – program komputerowy, którego celem jest wykrywanie, zwalczanie i usuwanie wirusów komputerowych. Współcześnie najczęściej jest to pakiet programów chroniących komputer przed różnego typu zagrożeniami. Programy antywirusowe często są wyposażone w dwa niezależnie pracujące moduły (uwaga: różni producenci stosują różne nazewnictwo): - skaner – bada pliki na żądanie lub co jakiś czas; służy do przeszukiwania zawartości dysku - monitor – bada pliki ciągle w sposób automatyczny; służy do kontroli bieżących operacji komputera Program antywirusowy powinien również mieć możliwość aktualizacji definicji nowo odkrytych wirusów, najlepiej na bieżąco, przez pobranie ich z Internetu, ponieważ dla niektórych systemów operacyjnych codziennie pojawia się około trzydziestu nowych wirusów. Widoczna jest tendencja do integracji narzędzi do ochrony komputera. Kiedyś był to jedynie skaner, który wyszukiwał wirusy, początkowo na podstawie sygnatur znanych wirusów, a potem także typujący pliki jako zawierające podejrzany kod za pomocą metod heurystycznych.

3 Podział antywirusów 1.Darowe 2.Płatne 3.On-line 1. Darmowe - to takie które możemy ściągać i użytkować zupełnie za darmo np. AntiVir PersonalEdition Classic. 2. Płatne - to takie programy za których użytkowanie oraz uaktualnienia musimy płacić np. avast! firmy ALWIL Software. 3. On-line - Tego rodzaju rozwiązanie jest również bezpłatne, pozwala na szybkie skanowanie komputera po przez łącze internetowe, zaletą takiego rozwiązania jest to ze nie musimy instalować programu na komputerze, zaś wadą to że po zakończeniu skanowania program nie pracuje w tle i nie pilnuje plików które wgrywamy na komputer np. Panda Active Scean.

4 Dzień Bezpiecznego Internetu 2009 Dzień Bezpiecznego Internetu przypada 10 lutego. W Polsce obchodzony jest od 2005 r., a jego organizatorami są Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK, tworzące konsorcjum Saferinternet.pl, odpowiedzialne za realizację programu "Safer Internet" w naszym kraju. Rodzice, nauczyciele oraz wychowawcy mogą zaznajomić się z problematyką bezpieczeństwa dzieci w internecie. W sieci możemy znaleźć mnóstwo ciekawych i przydatnych stron, służących czy to edukacji, czy rozrywce. Nie brakuje jednak cyberprzestępców, którzy chcą wykorzystać albo naszą niewiedzę, albo brak odpowiedniego oprogramowania, jakie powinniśmy zainstalować na komputerze. Wówczas internet może stać się nieprzyjemnym miejscem, zwłaszcza dla najmłodszych użytkowników.

5 Czyhające na nas zagrożenia! Spam, phishing, czy w końcu złośliwe oprogramowanie malware to, w rzeczy samej, duże zagrożenia. Jednak na rynku da się znaleźć programy, które skutecznie sobie z nimi radzą. Jeśli chcecie zabezpieczyć swoje komputery, skorzystajcie z serwisu Onet.pl Bezpieczeństwo. Ale same programy i porady, niezależnie od tego jak dobre i jak dużo by nich nie było, niestety nie wystarczą. Jest jeszcze inne zagrożenie czyhające w sieci. Nazywa się człowiek. Zły człowiek. Wbrew pozorom w internecie dość łatwo natrafić na kogoś, kogo śmiało można określić mianem cyberprzestępcy, a nawet socjopaty. Tacy ludzie, w dużym stopniu chronieni przez anonimowość jaką zapewnia Internet, wyszukują swoich ofiar. Dla przykładu, próbują wyłudzić od młodszych internautów "rozbierane zdjęcia" albo zachęcają ich do wejścia na stronę WWW, która ma ich zaciekawić, a w rezultacie okazuje się witryną dla dorosłych - dodajmy też, że dla tych o mocnych nerwach. Owszem, później często udaje się namierzyć takiego delikwenta, ale w takiej sytuacji uda nam się tylko (i aż) zapobiec innym przykrym incydentom. Nie cofniesz wtedy czasu i tego, co przytrafiło się twemu dziecku, które usiłujesz przecież wychować na porządnego człowieka. Jak to się mówi: przeprosiny przyjęte, ale uraz pozostał.

6 Usługi Internetowe Dostawca usługi Internetu (ISP – po angielsku Internet Service Provider), czasem skrótowo tylko provider (wym. prowajder), często oprócz łącza do Internetu oferuje następujące usługi dodane: hosting stron internetowych WWW lub serwerów internetowych FTP; pocztę elektroniczną ( ) na swoim portalu lub serwerze. Jeżeli ISP je oferuje, to ich koszt może być wliczony w koszt usługi podstawowej. Samo korzystanie z Internetu nie wymaga wykupienia żadnych innych dodatkowych usług od ISP. Obojętnie czy w domu czy w kafejce internetowej można bez dodatkowych opłat: przeglądać strony internetowe – WWW; transferować pliki – FTP, P2P; korzystać z darmowych skrzynek poczty elektronicznej; dyskutować w grupach dyskusyjnych Usenetu. Oprócz wyżej wymienionych, Internet umożliwia dostęp do szerokiej gamy usług takich jak m.in.: dyskusje internetowe (grupy dyskusyjne, owe listy dyskusyjnych, fora dyskusyjne) rozmowy tekstowe w czasie rzeczywistym (IRC) komunikatory internetowe (np. Gadu-Gadu, ICQ, Jabber, Skype, Tlen) telefonia internetowa (VoIP) radio internetowe telewizja internetowa telekonferencje faksowanie sklepy internetowe aukcje internetowe giełda internetowa bankowość elektroniczna gry online Niektóre z usług wymagają odpłatności. Należy ją uiścić usługodawcy, którym zwykle nie jest ISP użytkownika. Jest to analogiczne do sytuacji znanej z życia codziennego, gdy wprawdzie można za darmo wejść do sklepu lub punktu usługowego, ale za każdy towar lub wykonanie usługi trzeba oddzielnie zapłacić.

7 Netykieta Netykieta (fr. netiquette) – zbiór zasad przyzwoitego zachowania w Internecie, swoista etykieta obowiązująca w sieci (ang. net). Netykieta, podobnie jak zwykłe zasady przyzwoitego zachowania, nie jest dokładnie skodyfikowana, nikt też nie zajmuje się systematycznym karaniem osób łamiących te zasady, jednak uparte łamanie zasad netykiety może się wiązać z różnymi przykrymi konsekwencjami, jak np.: zgłoszenie nadużycia do działu abuse i odcięcie "niegrzecznego" osobnika od określonej usługi internetowej przez jej administratora. Zasady netykiety wynikają wprost z ogólnych zasad przyzwoitości lub są odzwierciedleniem niemożliwych do ujęcia w standardy ograniczeń technicznych wynikających z natury danej usługi Internetu. Przykłady zachowań sprzecznych z netykietą: -Kłótnia internetowa, -trollowanie

8 Koniec Komputery i Internet są dobrodziejstwem ludzkości i medium na miarę XXI wieku. Jednak należy sobie zdawać z zagrożeń, jakie czyhają zwłaszcza na młodych ludzi w sieci. Rozsądek jest jedyną receptą na to, by korzystać z Internetu i komputera w sposób niezagrażający ani sprzętowi, ani naszemu zdrowiu psychicznemu, fizycznemu i społecznemu.


Pobierz ppt "Bezpieczeństwo w sieci i rodzaje zagrożeń Wyk. Paulina Gieraga kl. III i."

Podobne prezentacje


Reklamy Google