Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W PŁOCKU. Sprawozdanie z projektu Nasza Szkoła - Szkołą Wspierającą Uzdolnienia realizowanego w Szkole Podstawowej nr 6 w Płocku.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W PŁOCKU. Sprawozdanie z projektu Nasza Szkoła - Szkołą Wspierającą Uzdolnienia realizowanego w Szkole Podstawowej nr 6 w Płocku."— Zapis prezentacji:

1 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W PŁOCKU

2 Sprawozdanie z projektu Nasza Szkoła - Szkołą Wspierającą Uzdolnienia realizowanego w Szkole Podstawowej nr 6 w Płocku w roku szkolnym 2005/2006 Realizatorzy: Cierpiałkowska Iwona Małolepsza Lucyna Marciniak Małgorzata Szczodrowska Beata Zarzycka Edyta

3 Program został przygotowany dla pierwszego i drugiego etapu kształcenia. Zajęcia były realizowane w klasach: Ia, IIa, IIIc, IVa, Va.

4 Klasa Ia

5 Klasa IIa

6 Klasa IIIc

7 Klasa IVa

8 Klasa Va

9 Poznajmy się lepiej Dzieci chętnie uczestniczyły w zabawach integracyjnych. Przekonały się, że dzięki rozumieniu tego, co czują inni, mogą zwiększać swoją motywację, skutecznie przewodzić w grupie i pracować w zespole.

10

11 Dzieci wykonywały swoje wizytówki wykorzystując ilustracje i napisy z gazet.

12

13 W ramach ćwiczeń rozwijających samowiedzę uczniowie wykonali ćwiczenie Jestem kolorem i naturą, w którym rysowali siebie jako kolor, kwiat, górę i drogę.

14

15 Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach, podczas których wyrażały, rozpoznawały i przeżywały uczucia.

16

17

18

19 Dzieci wykonały ciekawe prace plastyczne na temat uczuć

20 Na zajęciach pt. Czy człowiek może mieć trzecią rękę, dzieci dowiedziały się, że oprócz rąk jest jeszcze coś co nimi kieruje. Jest to wyobraźnia, dzięki której doskonalimy siebie i swoje otoczenie.

21

22

23

24

25

26 Dzieci próbowały swoich sił w pisaniu krótkich rymowanek i wierszy. Magda Czajkowska i Agata Strzępka z klasy Ia zajęły II i III miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Literackim. Samodzielnie napisały piękne wiersze o swoich mamach.

27

28 Ania Rędzińska z klasy IIa zajęła II miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Plastycznym na projekt plakatu zachęcającego do czytania książek zorganizowanym przez Bibliotekę dla dzieci im. W. Chotomskiej.

29

30 Adam Janczewski z klasy Ia został laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego Zdrowym być.

31 Uczniowie bardzo lubili układać twórcze opowiadania, wykorzystując w tym celu kłębek wełny.

32

33 Cechy twórczej ekspresji dziecięcej ujawniają się w fantazji i swobodzie formalnej. Efektem naszych działań jest Księga recept nadzwyczajnych. Oto przykładowy przepis.

34 Recepta na humor 1 łyżeczka radości 3 krople cierpliwości 200 g otuchy szczypta szczęścia trochę powodzenia Cieszyć się zdrowiem Dobrze wymieszać (bardzo ważne) Codziennie zażywać !!!

35 W ramach programu wykorzystywaliśmy zestaw piłek Edubal.

36

37 Niektóre zajęcia odbywały się w ogródku szkolnym

38

39

40

41 W ramach projektu odbyły się zajęcia otwarte dla Dyrekcji i nauczycieli naszej szkoły. Zaproszona została również koordynator projektu Pani Joanna Nawrocka-Szmulewicz.

42

43

44

45

46

47

48

49 Na zajęciach Tajemniczy ogród literacki dzieci wykonywały między innymi indywidualne przepustki do ogrodu. Integralną częścią przepustki były niezwykłe przepisy ułożone przez uczestników. Wyniki zaskoczyły nas wszystkich.

50 Sposób na stworzenie motyla Składniki: Kilka promyków słońca Pyłek z kwiatów Kawałek różnokolorowej tęczy Pięć kropli rosy Sposób przyrządzania Do małego rondla wsypać kilka promyków słońca, pyłek z kwiatów, kawałek różnokolorowej tęczy, następnie zalać pięcioma kroplami rosy, delikatnie mieszając doprowadzić do wrzenia. Gotować na wolnym ogniu przez 15 minut, następnie wlać całą zawartość w foremkę i postawić na parapecie. Rano czekać aż wyrośnie pąk róży, aż wyfrunie motyl.

51 Dzieci uczestniczące w zajęciach uwierzyły, że są zdolne. Intencją prowadzących jest przekonać o tym rodziców. Właśnie z myślą o rodzicach, w klasach IVa i Va przeprowadziłyśmy ankietę diagnozującą rodzaj zdolności właściwy każdemu uczestnikowi. Opracowane ankiety otrzymają rodzice na zebraniu. Struktura klas IVa i Va uwzględniająca zdolności dzieci przedstawia się następująco:

52 Test inteligencji wielorakiej klasa IVa

53 Test inteligencji wielorakiej klasa Va

54 Uczniowie przedstawiali swoje wyobrażenia i marzenia twórcze w ćwiczeniu Twój ogród fantazji np. wyobrażali sobie swój dom w przyszłości, czy siebie za lat.

55

56 Oryginalność myślenia uczniowie ćwiczyli poprzez Test rysunków. Z niedokończonych figur powstały interesujące przedmioty oraz obrazki.

57

58 Dzieci musiały też zmierzyć się z zadaniami testowymi do pomiaru zdolności myślenia twórczego.

59

60 Realizatorki projektu przeprowadziły szkoleniową radę pedagogiczną w formie warsztatów dla nauczycieli naszej szkoły pt: Trening twórczości. W części wstępnej wykorzystano ćwiczenia z zakresu szybkiego czytania oraz technik rozwoju intelektu.

61

62

63

64 Ostatnie zajęcia to czas podsumowań. Dzieci wypełniały ankietę, odpowiadając na trzy pytania. Wyniki przedstawiają się następująco:

65 Ankieta ewaluacyjna dla uczniów 1. Czy jesteś zadowolony, że uczestniczyłeś w tym programie? 2. Czy poleciłbyś go swoim kolegom? 3. Czy chciałbyś w następnej klasie uczestniczyć w podobnym programie?


Pobierz ppt "SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W PŁOCKU. Sprawozdanie z projektu Nasza Szkoła - Szkołą Wspierającą Uzdolnienia realizowanego w Szkole Podstawowej nr 6 w Płocku."

Podobne prezentacje


Reklamy Google