Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przedszkolak Pełen Zdrowia SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 34 W TARNOWIE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przedszkolak Pełen Zdrowia SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 34 W TARNOWIE."— Zapis prezentacji:

1 Przedszkolak Pełen Zdrowia SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 34 W TARNOWIE

2 Program Przedszkolak pełen zdrowia realizowany był w grupie dzieci 3-letnich. Z tego powodu wybrane zostało kilka zagadnień, treści odpowiednich do wieku i możliwości najmłodszych przedszkolaków. Realizacja programu polegała głównie na czytaniu dzieciom bajek edukacyjnych, opowiadaniu o zasadach higieny oraz wykonywaniu prac plastycznych wg własnych pomysłów oraz z wykorzystaniem gotowych materiałów. Część I – ZDROWIE KONTRA CHOROBA Wprowadzeniem do realizacji tego zagadnienia była burza mózgów, podczas której dzieci próbowały definiować pojęcia zdrowia i choroby. Następnie wspólnie z nauczycielką tworzyły plakat pt. Zdrowie i choroba. Ze względu na wiek dzieci pusty plakat i obrazki zostały wcześniej przygotowane przez nauczyciela. Zadaniem przedszkolaków było rozpoznanie, który obrazek przedstawia zdrowie, a który chorobę. Po dokonaniu selekcji dzieci przyklejały poszczególne ilustracje pod odpowiednim hasłem i kolorowały je wg własnego pomysłu. Dodatkowo dzieci wraz z nauczycielem przygotowały plakat z sylwetką jednego z kolegów. Celem tego ćwiczenia było wyszukiwanie i zaznaczanie części ciała, które narażone są na działanie chorób.

3 W wyniku przeprowadzonych działań dzieci: -Znają pojęcie zdrowia i choroby -Rozumieją konieczność korzystania z pomocy lekarza -Znają schemat własnego ciała i rozumieją sygnały płynące z organizmu Ponadto : -Rozwijały twórcze myślenie, wyobraźnię -Doskonaliły sprawność manualną -Zgodnie współdziałały z rówieśnikami podczas wykonywania poszczególnych zadań

4

5

6 Część II – WIRUSY I BAKTERIE Aby przybliżyć dzieciom pojęcia wirusów i bakterii odczytana została bajka edukacyjna pt. Zwierzątka ze zdrowego zakątka. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały utworu, swobodnie wypowiadały się na temat jego treści. Nowym doświadczeniem było sprawdzenie przez dzieci za pomocą szkła powiększając ego czy na ich rękach znajdują się wirusy i bakterie. Ćwiczenie to uświadomiło dzieciom, że chociaż bakterie i wirusy są niewidoczne, mogą być bardzo niebezpieczne. Dopełnieniem tego zagadnienia było kolorowanie ilustracji przedstawiających wirusy i bakterie ( załącznik Bakterie 2) oraz pokaz prawidłowego mycia rąk. Rezultatem powyższych działań jest: -Znajomość pojęć wirusów i bakterii -Wyrobienie nawyku mycia rąk przed spożywaniem posiłków oraz mycia warzyw i owoców przed ich spożywaniem

7

8

9 CZĘŚĆ III – ODPORNOŚĆ ORGANIZMU Wstępem do realizacji tego zagadnienia było przypomnienie wprowadzonych wcześniej pojęć- zdrowie, choroba, wirusy, bakterie. Po krótkim utrwaleniu zaprezentowana została bajka edukacyjna Zwierzątka ze zdrowego zakątka, a następnie przeprowadzenie zabaw proponowanych przez organizatorów akcji. Podsumowaniem zajęć była wspólna nauka piosenki pt. Witaminki Wynikiem przeprowadzonych działań jest: -Znajomość pojęcia odporności organizmu -Rozumienie konieczności spożywania produktów wzmacniających odporność Ponadto dzieci: - Rozwijały umiejętność zgodnego współdziałania w grupie - Doskonaliły koncentrację

10 CZĘŚĆ III – RUCH, HIGIENA I MĄDRE ŻYWIENIE TO ZDROWIE Wstępem do realizacji nowego zagadnienia było utrwalenie wcześniej wprowadzonych pojęć. Następnie zaprezentowana została kolejna bajka z serii Zwierzątka ze zdrowego zakątka. Dzieci wspólnie z nauczycielem uczyły się piosenki pt. Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda oraz układały do niej własny układ taneczno- ruchowy. Kolejnym etapem była prezentacja prawidłowego mycia zębów. Wykorzystane zostały również kolorowanki zaproponowane przez organizatorów (Bakterie 1). Ponadto w ramach wdrażania dzieci do zdrowego trybu życia codziennie w przedszkolu prowadzone są zajęcia i zabawy ruchowe. Wyniki działań- dziecko: -Rozumie potrzebę ruchu dla zdrowia -Wie jak odpowiednio się ubierać, by nie zachorować -Zna pory roku, w których występuje największa zachorowalność Ponadto: - Rozwijało wyobraźnię, koncentrację uwagi, twórcze myślenie, sprawność ruchową

11 PODSUMOWANIE Dzięki zaproponowanym przez organizatorów akcji działaniom dzieci mogły poszerzyć wiedzę dotyczącą zdrowego trybu życia oraz konsekwencji nie przestrzegania zasad higieny.


Pobierz ppt "Przedszkolak Pełen Zdrowia SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 34 W TARNOWIE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google