Prezentacja na temat: "Nasz Staż w Niemczech w ramach programu Leonardo da Vinci w dniach od 9 do 29października 2011r."— Zapis prezentacji:

1 Nasz Staż w Niemczech w ramach programu Leonardo da Vinci w dniach od 9 do 29października 2011r.

2 Dzień Wyjazdu!

3 Wyjechaliśmy w godzinach południowych i już po południu dotarliśmy do Henickendorf. Byliśmy mile zaskoczeni warunkami naszego akademiku i okolicy. Czuliśmy się jak w domu.

4 Internat w Henickendorfie

5 Główne obiekty

6 Mieliśmy zagwarantowane wyżywienie. Śniadanie, obiad podczas przerwy obiadowej oraz kolację.

7 Nasza Jadalnia

9 Zajęcia na warsztatach odbywały się w godzinach od 8:00 do 15:30. Czym się zajmowaliśmy: a)Warsztaty diesla: - Zapoznanie się z programem i z narzędziami diagnostycznymi - Zajmowanie się diagnostyką silników diesla(wykrywanie błędów) - Zapoznanie się z układami wtryskowymi silników diesla. Mieliśmy do dyspozycji specjalne przygotowane silniki oraz samochody, na których mogliśmy wyszukiwać błędy które były zaprogramowane.

10 Warsztaty Diesla

17 b) Silniki benzynowe: - Zapoznanie się z składnikami spalin oraz metody odczytu i regulacji spalin - Zapoznanie się z rodzajami silników benzynowych - Diagnostyka i wykrywanie błędów silników spalinowych

22 c) Układy ABS i ESP: - Zasady działania i omówienie budowy ABS-u i ESP - Przy pomocy urządzeń diagnostycznych czytywanie błędów w tych układach

27 d)CAN-BUS system: - Poznawanie teorii systemu - Praktyka w wykrywaniu i diagnostyce błędów CAN-BUS system

32 e)Klimatyzacja: - Poznanie budowy oraz środków chłodzących, zasady BHP - Nauka w praktyce i obsługa układów klimatyzacji

36 f) Kurs spawania MAG - Zapoznanie się z poprawnym wykonaniem spawu, odpowiedni dobór parametrów spawarki, gazu - Praktyka, spawanie rożnego rodzaju spoin, ponadto spawalismy metodą WAG(wolframowe) oraz spawanie aluminium - Egzamin teoretyczny i praktyczny który umożliwił nam zdobycie uprawnień spawacza MAG

42 Wyjazdy i wycieczki

43 Wyjazdy: - Zwiedzanie Poczdamu - Zwiedzanie miasta Berlin(Brama Brandenburska, pomnik Holocaustu, wieża telewizyjna), zapoznanie się z niemiecką kulturą, odwiedzenie muzeum Pergamon - Wyjazd do Tropical Island - Zwiedzanie Muzeum Techniki w Berlinie - W wolnym czasie zwiedzaliśmy okolice Hennicedorfu

66 KONIEC

Pobierz ppt "Nasz Staż w Niemczech w ramach programu Leonardo da Vinci w dniach od 9 do 29października 2011r."