Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Być ciszą Stres zawodowy UE - drugi po bólach pleców problem zdrowotny osób czynnych zawodowo W 2001 r. dotyczył on 28 % ogółu zatrudnionych, czyli 41,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Być ciszą Stres zawodowy UE - drugi po bólach pleców problem zdrowotny osób czynnych zawodowo W 2001 r. dotyczył on 28 % ogółu zatrudnionych, czyli 41,"— Zapis prezentacji:

1 Być ciszą Stres zawodowy UE - drugi po bólach pleców problem zdrowotny osób czynnych zawodowo W 2001 r. dotyczył on 28 % ogółu zatrudnionych, czyli 41, 2 mln. ludzi, a więc grupy większej niż liczba mieszkańców Hiszpanii, Belgii i Holandii łącznie. Na podstawie badań przeprowadzonych w 10 krajach członkowskich UE wynika, że dolegliwości spowodowane stresem częściej występują u kobiet niż u mężczyzn Problemy psychospołeczne i zagadnienia zdrowia psychicznego w pracy zostały uznane za priorytetowe w 9 krajach Europy.

2 CZAKRAMY Czakra – koło, okrąg Sushumna – kanał energetyczny wzdłuż rdzenia kręgowego od dołu do szczytu głowy

3 Muladhara czakra – czakra podstawy Asany: stojące takie jak: Virabhadrasana 1- 3, Parshvakonasana, Utthia Trikonasana. Tadasana, wszystkie asany r ownoważane. Położenie: między odbytnicą, a narządami rozrodczymi Kolor: czerwony

4 Svadhisthana- czakra płciowa Asany: stojące, równoważne, akcentujące otwieranie bioder Położenie: górna część kości krzyżowej, poniżej pępka Kolor: pomarańcz

5 Manipura czakra Asany: Navasana, parivritta trikonasana, marichyasana Położenie: dwa palce nad pępkiem Kolor: żółty- złotożółty

6 Anahata czakra- czakra serca Asany: matsyasana i wszystko, co z nią związane, asany otwierające serce Położenie: na środku klatki piersiowej (mostka) Kolor: zielony, różowy, złoty

7 Vishuddha czakra- czakra gardła Asany: matsyasana, sarvangasana, halasana, dandasana Położenie: między jamą gardła, a krtanią, z przodu szyi Kolor: jasnoniebieski

8 Ajna czakra – czakra trzeciego oka Asany: balasana, padmasana, halasana, matsyasana Położenie: szerokość jednego palca nad nasadą nosa Kolor: indygo, a także żółty i fiolet

9 Sahasrara czakra – czakra korony Asany: shirshasana, padmasana, balasana Położenie: czubek głowy Kolor: fiolet, biały, żółty (nie ma kolorów)

10 cele Wpływ na układ krążenia Wpływ na układ oddechowy Wpływ na układ pokarmowy Wpływ na układ nadnerczy

11 Joga dla Zdrowia STYL ŻYCIA GRUPA.

12 Bezsenność Setu Bandha Sarvangasana (półmostek) Sarvangasana (świeca) Pascimottanasana (rozciąganie do przodu obu nóg)

13 Przeziębienie SKRĘT- PARIVRTTA Parivrtta Paschimottanasana (rozciąganie do przodu w skrętach) Parivrtta Sirsasana (stanie na barkach w skręcie)

14 Niestrawność Pozycje odwrócone Viparita Karani (łatwa pozycja odwrócona) Halasana (płóg) Karnapidasana (pozycja ze ściśniętymi uszami)

15 RELAKS ASANA MEDYTACJA REFLAKSACJA REFLEKSJA

16 Joga nie rozwiąże problemów zdrowotnych, a nawet, całkowicie przypadkowo, może je zaostrzyć. DLATEGO PAMIĘTAMY O WALORACH, ALE PRZEDE WSZYSTKIM O SWOICH MOŻLIWOŚCIACH !!! SWOJEJ HISTORII RUCHU I DOTYCHCZASOWYM STYLU ŻYCIA

17 MOJA JOGA Ćwicząc jogę należy zachowywać jeszcze własny zdrowy rozsądek. Jeżeli trener naciska, by wykonać jakieś ćwiczenie, które sprawia ogromny ból, należy po prostu z niego zrezygnować !!! W jodze nie robi się niczego na siłę, do wszystkiego się dochodzi powoli. Każde ćwiczenie, które wykonywane jest prawidłowo i systematycznie, w końcu da pożądane efekty.

18 Dobrych rad kilka przed przystąpieniem do pracy Zawsze na pierwszym spotkaniu zgłaszaj swojemu nauczycielowi jogi dotychczasowe urazy, niepokoje i obawy; Jeśli masz podejrzenia co do stanu swego zdrowia, w tym stanu swego kręgosłupa koniecznie zasięgnij porady lekarza. Nie przesilaj się niepotrzebnie. W ćwiczeniach chodzi o dokonywanie postępów w twoim własnym tempie, a nie dorównywanie sąsiadowi. Pytaj, jeśli masz wątpliwości co do ruchów lub pozycji. Niewielkie zmiany w ustawieniu mogą zrobić olbrzymią różnicę. Nie obawiaj się powiedzieć nauczycielowi, jeśli czujesz się niewygodnie lub wycofać się z pozycji wcześniej, gdy staje się ona zbyt obciążająca. Jeśli masz podejrzenia co do stanu swego zdrowia, w tym stanu swego kręgosłupa koniecznie zasięgnij porady lekarza. Jeśli chorujesz na poważne choroby skonsultuj z lekarzem prowadzącym czy możesz uprawiać jogę, a następnie zgłoś to nauczycielowi jogi. Pamiętaj - bezpiecznie mogą ją ćwiczyć tylko ludzie zupełnie zdrowi. Ćwicz uważnie – obserwuj w trakcie zajęć i po swoje ciało i samopoczucie

19 Literatura


Pobierz ppt "Być ciszą Stres zawodowy UE - drugi po bólach pleców problem zdrowotny osób czynnych zawodowo W 2001 r. dotyczył on 28 % ogółu zatrudnionych, czyli 41,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google