Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Prawa autorskie: Magdalena Lis i www.rehabilitacja.plwww.rehabilitacja.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Prawa autorskie: Magdalena Lis i www.rehabilitacja.plwww.rehabilitacja.pl."— Zapis prezentacji:

1 1 Prawa autorskie: Magdalena Lis i

2 2 1. P.W. Leżenie tyłem. Nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy w zgięciu grzbietowym, na podłożu. Ręce wzdłuż tułowia. 1.Oderwanie głowy i barków od podłoża 2.Zatrzymanie napięcia na 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej 4.Liczba powtórzeń 10

3 3 2. P.W. Leżenie tyłem. Nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy w zgięciu grzbietowym, na podłożu. Ręce wzdłuż tułowia. 1.Oderwanie głowy i barków od podłoża. Wyprost lewej nogi w stawie kolanowym z jednoczesnym oderwaniem bioder od podłoża. Stopy pozostają w zgięciu grzbietowym. 2.Zatrzymanie napięcia na 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej 4.Zmiana nogi ćwiczącej. 5.Liczba powtórzeń 10

4 4 3. P.W. Leżenie tyłem. Nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy w zgięciu grzbietowym, na podłożu. Ręce wzdłuż tułowia. 1.Oderwanie głowy i barków od podłoża. Zgięcie prawej nogi w stawie biodrowym. Lewa dłoń pcha na prawe kolano. Należy utrzymać nogę w bezruchu. 2.Zatrzymanie napięcia na 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej 4.Zmiana nogi i ręki. 5.Liczba powtórzeń 10

5 5 4. P.W. Leżenie tyłem. Nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy w zgięciu grzbietowym, na podłożu. Ręce wzdłuż tułowia. 1.Oderwanie głowy i barków od podłoża. Zgięcie obu nóg w stawach biodrowych. Obie dłonie pchają na kolana. Należy utrzymać nogi w bezruchu. 2.Zatrzymanie napięcia na 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej 4.Liczba powtórzeń 10

6 6 5. P.W. Leżenie tyłem. Nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych. Stopy w zgięciu grzbietowym, na podłożu. Ręce wzdłuż tułowia. 1.Oparcie nogi na wysokości kostki o kolano drugiej nogi, chwyt oburącz za kolano Oderwanie głowy i barków od podłoża, przyciągnięcie nóg. Należy utrzymać pozycję w bezruchu. 2.Zatrzymanie napięcia na 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej 4.Zmiana układu nóg. 5.Liczba powtórzeń 10

7 7 6. P.W. Leżenie bokiem. Ręka pod głową, druga oparta przed klatką piersiową. Nogi z tułowiem tworzą kąt ostry, kolana wyprostowane a stopy w zgięciu grzbietowym. 1.10x ruch wahadłowy nogi w górę i w dół. 2.Zatrzymanie w górze po 10 powtórzeniu i wytrzymanie pozycji przez 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej. 4.Zmiana boku i nogi ćwiczącej. 5.Liczba powtórzeń 10

8 P.W. Leżenie bokiem. Nogi zgięte, ręce splecione na karku. Wdech 1.Obrót tułowia, plecy oparte o podłoże, nogi zostają bez zmian. Wydech. 2.Liczba powtórzeń:3

9 P.W. Leżenie przodem. Ręce i nogi wyprostowane. 1.Oderwanie głowy i górnej części tułowia od podłoża. Okrężne ruchy rekami (ruch jak do żabki) 2.Powrót do pozycji wyjściowej po 5 ruchach. 3.Liczba powtórzeń 10

10 P.W. Leżenie przodem. Ręce i nogi wyprostowane. 1.Równoczesne uniesienie ręki nad podłoże wraz z przeciwną nogą. 2.Zatrzymanie pozycji przez 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej. 4.Zmiana ręki i nogi. 5.Liczba powtórzeń 10.

11 P.W. Klęk podparty. 1.Równoczesny wyprost w ręki (w stawie łokciowym) z przeciwną nogą (w stawie kolanowym). 2.Zatrzymanie pozycji przez 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej. 4.Zmiana ręki i nogi. 5.Liczba powtórzeń 10.

12 P.W. Klęk podparty. 1.Dotknięcie kolanem do przeciwległego łokcia. 2.Zatrzymanie pozycji przez 3 sekundy. 3.Powrót do pozycji wyjściowej. 4.Zmiana kolana i łokcia. 5.Liczba powtórzeń 10

13 P.W. Klęk podparty. 1.Przejście do siadu klęcznego. 2.Zatrzymanie pozycji 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej. 4.Liczba powtórzeń: 4

14 P.W. Siad na krześle. 1.Ręce splecione na karku. Głowa pcha na dłonie, przeciw oporowi rąk. 2.Wytrzymanie pozycji 7 sekund. 3.Rozluźnienie. 4.Liczba powtórzeń 5.

15 P.W. Siad na krześle. 1.Oparcie dłoni po przeciwnej stronie głowy. 2.Głowa pcha na dłoń przeciw oporowi ręki. 3.Wytrzymanie pozycji 7 sekund. 4.Zmiana ręki. 5.Liczba powtórzeń 5.

16 P.W. Siad na krześle. 1.Ręce splecione na czole. Głowa pcha na dłonie, przeciw oporowi rąk. 2.Wytrzymanie pozycji 7 sekund. 3.Rozluźnienie. 4.Liczba powtórzeń 5.

17 P.W. Siad na krześle. 1.Wznos ramion 2.Wytrzymanie pozycji przez 5 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej. 4.Liczba powtórzeń 5

18 P.W. Pozycja zasadnicza. 1.Ręce w bok. Dłonie w zgięciu grzbietowym. Maksymalne napięcie wszystkich mięśni. 2.Wytrzymanie pozycji 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej. 4.Liczba powtórzeń 5.

19 P.W. Pozycja zasadnicza. 1.Ręce w układzie góra dół. Dłonie w zgięciu grzbietowym. Maksymalne napięcie wszystkich mięśni. 2.Wytrzymanie pozycji 7 sekund. 3.Powrót do pozycji wyjściowej. 4.Zmiana układu rąk. 5.Liczba powtórzeń 5.

20 20 Ćwiczenia metodą Brunkow. Ćwiczenia prowadzone według tej metody wpływają na kształtowanie gorsetu mięśniowego. W krótkim czasie wzmacniają mięśnie przykręgosłupowe. Zalecane są przy zmianach dyskopatycznych kręgosłupa, zwyrodnieniach kręgosłupa, osłabionej sile mięśniowej. Zalecane jest wykonywanie ćwiczeń raz dziennie Średnio każde ćwiczenie należy powtórzyć 5-10 razy Istotne jest aby w każdym ćwiczeniu wytrzymać pozycje przez czas 7 sekund. Przerwa pomiędzy powtórzeniami powinna trwać od 7 do 10 sekund.


Pobierz ppt "1 Prawa autorskie: Magdalena Lis i www.rehabilitacja.plwww.rehabilitacja.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google