Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,"— Zapis prezentacji:

1

2 PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska, Niemcy, Austria, Włochy, Szwajcaria). TUI w Polsce powstała w 1997 i reprezentuje w naszym kraju europejski koncern TUI Travel PLC. TUI Poland Sp. z o.o. należy w 100% do TUI AG.

3 TUI Poland znalazła się w pierwszej czterdziestce rankingu największych krajowych przedsiębiorstw - „Pięćsetka Polityki”. W 2007 roku całkowite obroty spółki TUI Poland wzrosły o 21 procent - do poziomu 367 milionów PLN, a wynik finansowy wyniósł 4 miliony PLN. Firma posiada 35 biur TUI Centrum Podróży, swoje usługi oferuje także w 400 biurach agencyjnych.

4 STRATEGIA MARKETINGOWA Strategia marketingowa to seria zintegrowanych działań prowadzących do trwałej przewagi marketingowej. rynek docelowy (segmentacja) rynek docelowy (segmentacja) pozycjonowanie produktu pozycjonowanie produktu

5 Rynek docelowy Klientami są osoby ceniące komfort i bezpieczeństwo, dla których ważne jest by ich urlop był dokładnie zaplanowany i zorganizowany. Klientami TUI są osoby ceniące komfort i bezpieczeństwo, dla których ważne jest by ich urlop był dokładnie zaplanowany i zorganizowany.

6 Przykładowa oferta biur podróży w lipcu 2008 Biuro Liczba krajów, do których organizowane są wycieczki Średnia cena [zł] Tui143380,75 Neckermann Ecco Holiday Scan Holiday102738,5 Orbis Travel82749,5 Itaka72470 Oasis Tours32420

7 Grupa docelowa Grupą docelową są osoby zamożne, głównie z wyższej i bogatej średniej klasy społecznej. Wiek zależny jest od rodzaju, ceny i oferowanego miejsca.

8 Pozycjonowanie Rynek usług turystycznych ze względu na charakter świadczonych przez różne biura usług możemy podzieli na dwie grupy strategiczne: Ecco Holiday Scan Holiday Orbis Travel Itaka Oasis Tours 1 grupa strategiczna TUI Neckermann 2 grupa strategiczna

9 Pozycjonowanie Grupa nastawiona jest na zamożniejszą klientelę. Biuro stawia na najwyższą jakość usług gwarantującą wysoki komfort, co pociąga za sobą odpowiednio wygórowaną cenę. Grupa TUI nastawiona jest na zamożniejszą klientelę. Biuro stawia na najwyższą jakość usług gwarantującą wysoki komfort, co pociąga za sobą odpowiednio wygórowaną cenę.

10 Pozycjonowanie Poprzez oferowanie kompleksowych usług o wysokim standardzie, niekonwencjonalnych ofertach podróży oraz długiej i stabilnej tradycji marka postrzegana jest jako solidna, bezpieczna, ekskluzywna. Poprzez oferowanie kompleksowych usług o wysokim standardzie, niekonwencjonalnych ofertach podróży oraz długiej i stabilnej tradycji marka TUI postrzegana jest jako solidna, bezpieczna, ekskluzywna.

11 Pozycjonowanie wybranych biur podróży

12 STRATEGIA OPERACYJNA Produkt Produkt Cena Cena Kanały dystrybucji Kanały dystrybucji Promocja Promocja

13 Produkt Asortyment firmy jest niezwykle zróżnicowany. Produkty oferowane są dla najbardziej wymagających odbiorców. W swoich specjalizacjach stara się oferować usługi w niszowych sektorach, tak jak wyjazdy golfowe czy podróż na własną rękę. Asortyment firmy jest niezwykle zróżnicowany. Produkty oferowane są dla najbardziej wymagających odbiorców. W swoich specjalizacjach TUI stara się oferować usługi w niszowych sektorach, tak jak wyjazdy golfowe czy podróż na własną rękę. Incentive Travel Incentive Travel TUI Golf Academy TUI Golf Academy Fly & Drive Fly & Drive

14 Cena Ceny podawane w ofercie zawierają wszystkie opłaty dodatkowe, firma wykorzystuje to jak swoją przewagę. Polityka promocji krótkoterminowych proponuje następujące opusty cenowe: Ceny podawane w ofercie TUI zawierają wszystkie opłaty dodatkowe, firma wykorzystuje to jak swoją przewagę. Polityka promocji krótkoterminowych proponuje następujące opusty cenowe: Skonta - Bonus XXL Skonta - Bonus XXL 60 dniowy Bonus 60 dniowy Bonus Rabaty wartościowe Rabaty wartościowe

15 Kanały dystrybucji Kanał marketingowy firmy dobrany jest tak, aby zapewniał on jak najlepszy dostęp do rynku, spełniał wymagania klientów co do informacji i poziomu usługi. Kanał marketingowy firmy TUI dobrany jest tak, aby zapewniał on jak najlepszy dostęp do rynku, spełniał wymagania klientów co do informacji i poziomu usługi. Bezpośredni sposób dystrybucji to własny system rezerwacji dostępny na stronie internetowej firmy. Bezpośredni sposób dystrybucji to własny system rezerwacji dostępny na stronie internetowej firmy. Pośredni sposób dystrybucji - ofertę można znaleźć w 35 biurach „TUI Centrum Podróży” oraz w 400 biurach agencyjnych rozmieszczonych na terenie całej Polski. Pośredni sposób dystrybucji - ofertę TUI można znaleźć w 35 biurach „TUI Centrum Podróży” oraz w 400 biurach agencyjnych rozmieszczonych na terenie całej Polski.

16 Promocja Katalogi TUI: na sezon Lato 2009 firma wydała aż 5 katalogów polskojęzycznych („Egzotyczne podróże”, „Dojazd własny”, „Hiszpania, Portugalia”, „Grecja, Cypr”, „Turcja, Tunezja, Egipt”) a na sezon Zima 2008/2009 aż 3. Gazety: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Puls Biznesu, Polityka, Newsweek, Przekrój, Viva, Voyage Internet: np. onet.pl, wp.pl FM&feature=related


Pobierz ppt "PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google