Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A. Tomasz Jażdżyński X Forum Giełdowe w Krakowie 27 kwietnia 2006 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A. Tomasz Jażdżyński X Forum Giełdowe w Krakowie 27 kwietnia 2006 r."— Zapis prezentacji:

1 PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A. Tomasz Jażdżyński X Forum Giełdowe w Krakowie 27 kwietnia 2006 r.

2 Bankier.pl w pigułce Model biznesowy UŻYTKOWNICY BANKIER.PL REKLAMODAWCY KLIENCI INSTYTUCJI FINANSOWYCH INSTYTUCJE FINANSOWE Bankier.pl chce być czołową, niezależną spółką mediową i pośrednikiem finansowym w obszarze finansów w internecie. Misja: Pomoc w podejmowaniu korzystnych decyzji finansowych Dostęp do użytkowników

3 Bankier.pl w pigułce Obszary działania Informacja finanse osobiste, inwestowanie, prowadzenie firmy, gospodarka Doradztwo doradcy finansowi, porady, opinie ekspertów, poradniki, narzędzia finansowe Transakcje Zakup produktów finansowych on-line GŁÓWNE ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW Reklama Prowizje ze sprzedaży produktów finansowych

4 Bankier.pl w pigułce Kanały dystrybucji treści Obecne kanały dystrybucji treści serwisy www (bankier.pl, twoja- firma.pl, eurobankier.pl) ing, elektroniczne biuletyny (Dziennik Bankier.pl i Tygodnik Firma) RSS Rozwijane kanały dystrybucji, m.in. Urządzenia mobilne Telewizja cyfrowa Trendy rynkowe Integracja poszczególnych mediów Wykorzystanie internetu w innych nowoczesnych kanałach dostępu do treści Przenikanie tradycyjnych mediów – telewizji, radia – do internetu (streaming, podcasting, radia i telewizje internetowe)

5 Bankier.pl w pigułce Kanały dystrybucji produktów finansowych Pionier w zakresie innowacyjnych metod sprzedaży produktów finansowych: Pierwsza umowa z bankiem na sprzedaż przez internet (VII2000 r.) Pierwszy internetowy program partnerski dla osób fizycznych z zakresie sprzedaży produktów finansowych (System Partnerski, I2003 r.) oraz dla serwisów internetowych (ICF, I2004 r.) Strategiczna współpraca ze stacjonarnym pośrednikiem finansowym (Open Finance, IV2006 r. TRENDY Coraz więcej produktów finansowych dopasowanych do sprzedaży przez internet Rosnąca rola internetu w poszukiwaniu ofert finansowych

6 Dlaczego spółki wchodzą na giełdę? Najważniejsze powody: Pozyskanie środków na rozwój, rozszerzenie działalności Pozyskanie środków na przejęcia innych podmiotów Zwiększenie znajomości marki Wycena przedsiębiorstwa Łatwiejsze pozyskiwanie kapitału w kolejnych emisjach Pozyskanie lub zatrzymanie pracowników Umożliwienia akcjonariuszom łatwego obrotu akcjami WADA: Otwartość informacyjna

7 Co Bankier.pl chce osiągnąć dzięki publicznej emisji? Pozyskanie środków na rozwój działalności Nabycie innych podmiotów Zwiększenie znajomości marki Umożliwienie akcjonariuszom łatwego obrotu akcjami Nowe usługi i serwisy informacyjne, dywersyfikacja kanałów dystrybucji informacji i produktów finansowych Specjalistyczne niszowe serwisy internetowe, komplementarne w stosunku do oferty Bankier.pl M.in. Wśród inwestorów giełdowych stanowiących istotną grupę docelową portalu Zgodne z modelem działania funduszy venture capital

8 Co pomaga spółkom w udanym debiucie giełdowym?

9 Czynniki wspierające IPO: Dotychczasowe sukcesy rynkowe Analiza danych historycznych, dotychczasowych sukcesów rynkowych, wyników finansowych, wychodzenia firmy z kryzysów, jest istotnym kryterium oceny Emitenta przez potencjalnych inwestorów.

10 Czynniki wspierające IPO: Działanie na perspektywicznych rynkach Inwestycja w akcje dyskontowaniem przyszłego wzrostu Spółki. Nasycenie rynku produktów finansowych w % Polska 7 państw UE: Francja, Niemcy, Holandia, Włochy, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania Źródło: Forresters Consumer Technolographics, European Study Źródło: Gazeta Prawna według banków Udział pośredników w rynku kredytów hipotecznych wg IBnGR: 2005 – 15%, 2009 – 30%. Źródło: CR Media Consulting

11 Czynniki wspierające IPO: Współpraca z venture capital Współpraca Spółki z funduszem venture capital ->> doświadczenie w relacjach z akcjonariatem, bardziej dopracowany model biznesowy, monitoring dotychczas prowadzonej działalności firmy. Akcjonariusze Bankier.pl S.A.: Bmp AG (51%) – fundusz VC MCI Management (38%) – fundusz VC IDMSA (10%) Kurs bmp AG – ostatnie 3 m-ce Kurs MCI Management – ostatnie 3 m-ce Kurs IDM SA – ostatnie 3 m-ce

12 Czynniki wspierające IPO: Kompetentny i zaangażowany zarząd Kluczowy czynnik oceny spółki dla wielu inwestorów. Tomasz Jażdżyński – Prezes Zarządu Od początku kariery w branży IT i finansowej (m.in. Interia.pl, Wirtualna Polska, Penetrator, Krakowski Dom Maklerski) Piotr Wąsowski - Wiceprezes Zarządu Odpowiedzialny za rozwój i strategię medialną portalu Od 10 lat związany z mediami finansowymi (m.in. Parkiet Media i Euromoney.pl) Joanna Kuzdak - Członek Zarządu Od 10 lat w branży ubezpieczeń i bankowości Doświadczenie w tworzeniu struktur sprzedaży i kanałów dystrybucji m.in. z TUiR Warta, BIG Banku Gdańskiego oraz Inteligo Financial Services. PROGRAM OPCYJNY DLA CZŁONKÓW ZARZĄDU

13 Czynniki wspierające IPO: Hossa na giełdzie Planowany termin debiutu giełdowego Bankier.pl to VI 2006 r. Spadek zainteresowania ofertami debiutujących spółek w trakcie bessy ->> większość spółek debiutuje, gdy na giełdzie trwa hossa WIG20 – ostatnie 5 lat WIG-Media – od I 2005TechWIG – ostatnie 5 lat Źródło:

14 Bankier.pl S.A. ul. Świdnicka 13, Wrocław tel. (71) ; fax. (71) Niniejsza informacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Informacje o publicznej ofercie akcji zostaną opublikowane w prospekcie emisyjnym, który będzie dostępny na stronach internetowych Spółki pod adresem: DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A. Tomasz Jażdżyński X Forum Giełdowe w Krakowie 27 kwietnia 2006 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google