Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROJEKT REALIZUJĄCY ZAŁOŻENIA PROGRAMU W GIMNAZJUM NR 1 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W GOŁDAPI.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROJEKT REALIZUJĄCY ZAŁOŻENIA PROGRAMU W GIMNAZJUM NR 1 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W GOŁDAPI."— Zapis prezentacji:

1 PROJEKT REALIZUJĄCY ZAŁOŻENIA PROGRAMU W GIMNAZJUM NR 1 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W GOŁDAPI

2 Yogurt,Witaminky & Rock n Roll

3 GŁÓWNE CELE PROJEKTU

4 CELE SZCZEGÓŁOWE Poszerzenie wiedzy dotyczącej zachowań konsumenckich Poszerzenie wiedzy dotyczącej zachowań konsumenckich Poszerzenie wiedzy dotyczącej zdrowego żywienia i diety Poszerzenie wiedzy dotyczącej zdrowego żywienia i diety Pogłębienie wiedzy w zakresie znaczenia zbilansowanej diety Pogłębienie wiedzy w zakresie znaczenia zbilansowanej diety Zapoznanie uczniów z zasadami prawidłowego żywienia Zapoznanie uczniów z zasadami prawidłowego żywienia Uświadomienie uczniom potrzeby aktywności fizycznej i jej wpływu na zdrowie Uświadomienie uczniom potrzeby aktywności fizycznej i jej wpływu na zdrowie Edukacja młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia, odpowiedniej diety, zapobiegającej nadwadze i niedowadze Edukacja młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia, odpowiedniej diety, zapobiegającej nadwadze i niedowadze Kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania zdrowia i kondycji fizycznej Kształtowanie umiejętności niezbędnych do utrzymania zdrowia i kondycji fizycznej Dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych Dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych Integracja oraz kształtowanie umiejętności pracy zespołowej Integracja oraz kształtowanie umiejętności pracy zespołowej Uświadomienie znaczenia zdrowych nawyków żywieniowych Uświadomienie znaczenia zdrowych nawyków żywieniowych

5 Nr zadania Opis 1 Została stworzona tzw. Grupa projektowa pod nazwą Witaminkersi odpowiedzialna za koordynowanie poszczeg ó lnych zadań oraz ich monitorowanie. 2 zajęcia W celu wprowadzenia tematycznego grupy projektowej odbyły się następujące zajęcia: 1.O co kaman?, czyli wprowadzenie do programu Trzymaj formę. 2. Zasady prawidłowego żywienia – Czy wiesz co jesz?, Czy masz wpływ na to co jesz?. 3.Potrzeby aktywności fizycznej i jej wpływ na zdrowie Oceń swoją wydolność i sprawność fizyczną/przeprowadzenie testu sprawności fizycznej/. 4. Podstawowe zasady dopasowania sposobu odżywiania do stylu życia (zbilansowana dieta) Zbilansuj się – planujemy menu. 5. Odpowiedzialność indywidualna za własne zdrowie i świadomy wybór - Czy wiesz co kupujesz?.

6 Nr zadania Opis 3 diagnozującej ankiety Przeprowadzenie diagnozującej ankiety wśród młodzieży (ilość spożywanych posiłków, aktywność fizyczna, wiedza konsumencka, itp.) (16% ankietowanych) Jak się okazuje spora grupa uczniów uprawia różnego rodzaju sporty, jednak 42 osoby (16% ankietowanych) nie są Aktywistami w ogóle nie są Aktywistami. Z kolei 24 osoby jedzą owoce, bo każą im rodzice. (ok. 22%) 57 osób (ok. 22%) kupując produkty spożywcze nie czytają etykiet! mniej W sumie 104 osoby jedzą mniej posiłków dziennie niż 4 i często nie są one zbilansowane.

7 Nr zadania Opis 4 90 % zajęć korekcyjnych Chętni uczniowie z klas II na lekcję biologii przynosili swoje odciski stóp w celu sprawdzenia w jakim stopniu jest prawidłowo wysklepiona stopa. Okazało się, że 90 % uczniów ma postępujące płaskostopie. Zdiagnozowanie tego problemu było przyczyną do przeprowadzenia zajęć korekcyjnych w-f. Ćwiczenia korekcyjne w wadzie rozwojowej – płaskostopie. 1.Ćwiczenia korekcyjne w wadzie rozwojowej – kolana koślawe.

8 ….odbyły się zajęcia korekcyjne

9 Nr zadania Opis 5 Nauczyciele pokusili się o napisanie autorskich konspekt ó w lekcji, wg kt ó rych przeprowadzili zajęcia: język rosyjski Co sądzisz o tzw. fastfudach? język rosyjski Co sądzisz o tzw. fastfudach? – na zajęciach uczniowie zdobywali umiejętność wyrażania opinii na temat jedzenia w barach szybkiej obsługi w języku rosyjskim język angielski Zdrowy tryb życia – praca z tekstem czytanym język angielski Zdrowy tryb życia – praca z tekstem czytanym – poznawanie wyrażeń w języku angielskim dotyczącego prawidłowego żywienia na podstawie piramidy zdrowia język niemiecki Co jest dzisiaj na śniadanie? język niemiecki Co jest dzisiaj na śniadanie? – m.in. poznawanie nazw posiłk ó w i produkt ó w żywnościowych w języku niemieckim chemia: Podstawowe składniki żywności - chemia: Podstawowe składniki żywności - uczeń kształcił umiejętność określania roli białek, tłuszcz ó w i cukr ó w w organizmie człowieka oraz przyswajał zasady prawidłowego żywienia wychowanie fizyczne: Nauczanie pracy RR w pływaniu kraulem na piersiach, wychowanie fizyczne: Nauczanie pracy RR w pływaniu kraulem na piersiach, Nauczanie leżenia na piersiach i na grzebiecie uczy uczni ó w pływania Nauczanie leżenia na piersiach i na grzebiecie uczy uczni ó w pływania biologia; biologia; na podstawie materiał ó w z programu Trzymaj formę, nad prawidłowym układaniem jadłospisu dziennego wg zaleceń uczniowie pracowali nad prawidłowym układaniem jadłospisu dziennego wg zaleceń dietetycznych. dietetycznych.

10 Zajęcia lekcyjne

11 Nr zadania Opis 6 pogadanki z uczniami i rodzicami Wychowawcy klas przeprowadzili pogadanki z uczniami i rodzicami na temat Jak się odżywiamy w rodzinie?. Okazało się, że rzadko są przestrzegane zasady prawidłowego żywienia. ulotki W związku z tym zostały rozdane do om ó wienia na lekcjach wychowawczych, lekcjach biologii bądź zebraniach z rodzicami ulotki na temat: -ulotka 1 – zalecenia żywieniowe oraz aktywność na co dzień; -ulotka 2 – anoreksja, o frytkach z McDonald s oraz jak zadbać o formę; -ulotka 3 – bulimia, zalecenia dietetyczne, jak dbać o formę; -ulotka 4 – etykieta źr ó dłem wielu informacji o produkcie.

12 plakaty

13

14 7 Aby zwiększyć możliwość pozyskania informacji o zbilansowanej diecie, czytania etykiet, aktywności fizycznej sukcesywnie była aktualizowana gazetka w gablocie na korytarzu szkolnym. Do biblioteki szkolnej na stałe zostały przekazane foldery i inne materiały, natomiast na stronie internetowej nauczycielki biologii zostały dołączone materiały z programu Trzymaj Formę. 8 Przeprowadzenie i analiza pomiar ó w wagi i wzrostu wśr ó d 253 uczni ó w klas I. Z analizy wynika, że niecałe 12% badanych jest otyła, a 4% ma nadwagę. Zaniepokoił nas fakt, że 7,5 % badanych ma niedowagę. Wśr ó d dziewcząt jest ponad 8%, a chłopc ó w prawie 7%. Wyniki zainspirowały nas do stworzenia nowego utworu pt.: Schudnąć chciała …. scenariusz lekcji wychowawczej temat anoreksji na lekcji języka niemieckiego Pani Ewa Jurkiewicz stworzyła scenariusz lekcji wychowawczej (Anoreksja – z czym to się je ) dotyczącej zaburzeń w odżywianiu się, a pani Marta Piechocka poruszyła temat anoreksji na lekcji języka niemieckiego.

15 Nr zadania Opis 9 geografii autorskiego scenariusza Postały ciekawe projekty ścieżek rowerowych. Nauczycielka geografii w celu propagowania aktywnej formy spędzania czasu przeprowadziła zajęcia wg autorskiego scenariusza - Zwiedzamy najciekawsze miejsca naszego powiatu. Postały ciekawe projekty ścieżek rowerowych. 10 Obchody Światowego Dnia Rzucania Palenia /22.XI/. Obok r ó żnych prelekcji na godzinach wychowawczych został wyświetlony film pt.: Papierosy to też narkotyk, po czym został przeprowadzony quiz. Na lekcjach biologii odbyła się kampania antynikotynowa – uczniowie sami przygotowywali hasła, plakaty antyreklamy. 11 prezentacji multimedialnych reklama o zdrowym odżywianiu W celu zaktywizowania rodzic ó w chętni uczniowie zgłosili się do przygotowywania prezentacji multimedialnych pod hasłem: Zdrowe nawyki w mojej rodzinie. Nieoczekiwanie powstała r ó wnież reklama o zdrowym odżywianiu

16 Nr zadania Opis 12 zajęć i zawodów sportowychpropagujących aktywność fizyczną Nie sposób opisać wszystkich zajęć i zawodów sportowych propagujących aktywność fizyczną. Spośród wielu odbyły się m.in.: Liga biegów przełajowych – Mistrzostwa powiatu w piłce nożnej dziewcząt i – chłopców – mecz piłki siatkowej dziewcząt i chłopców rywalizacje między szkołami w piłce nożnej na hali przy gimnazjum r. odbyły się zawody,,Ale jaja", które łączyły zabawę z ruchem. Biletem wstępu było przyniesienie ze sobą przez każdego zawodnika ugotowanego jajka na twardo. Zgłosiło się sześć klas, po 3 uczennice i 3 uczniów z klasy. Zawody polegały na przejściu każdej klasy przez tor przeszkód. Liczony był czas i oczywiście punkty dodatkowe i karne za wykonane zadanie.

17 Zajęcia i zawody sportowe

18 Wychowawcy też ćwiczą :)

19 Nr zadania Opis 13 PODSUMOWANIE PROJEKTUKONCERT POŁĄCZONY Z TAGAMI ZDROWIA PODSUMOWANIE PROJEKTU – KONCERT POŁĄCZONY Z TAGAMI ZDROWIA Opracowanie utworów muzycznych oraz scenariusza na koncert. Wykorzystując powstałe utwory muzyczne za zgodą autorów został stworzony nowy zespół składający się z uczniów. konkursy sprawnościowe, konkursy wiedzy konsumenckiej, taniec – sprzątaniec propagujący aktywność fizyczną. Na koncercie obok części muzycznej odbyły się m.in.: konkursy sprawnościowe, konkursy wiedzy konsumenckiej, taniec – sprzątaniec propagujący aktywność fizyczną. Targi Zdrowia Targi Zdrowia okazały się strzałem w 10! 29 zespołów Zgłosiło się 29 zespołów 3-5 osobowych w sumie 134 osoby. formy poetyckie plakaty, ludziki, potrawy i przepisy Powstały przeróżne formy poetyckie na temat rożnych produktów żywnościowych. Dodatkowo plakaty, ludziki, potrawy i przepisy wzbudziły ogromne zainteresowanie odwiedzających targi. Polecamy film Polecamy film

20 Próby do koncertu-Klub Garnizonowy

21 Próby do koncertu – Kotłownia w Domu Kultury

22 KONCERT

23 A w nim: reklama

24 Konkursy sprawnościowe

25

26 Taniec – sprzątaniec propagujący aktywność fizyczną

27 Konkurs wiedzy z owocowymi nagrodami

28 Targi Zdrowia Prezentowane były przeróżne formy poetyckie na temat produktów żywnościowych. Plakaty

29 ludziki Ulotki, ciekawostki Przepisy i degustacja potraw

30 14 Promocja projektu - gazetki w gablocie tematycznej, ulotki - prezentacja form poetyckich na temat produktów żywnościowych - pokaz przygotowanych potraw - informacja o działaniach w Radiu 5 - artykuły w prasie lokalnej: Z bliska, Kurier Gołdapski - na stronach internetowych: Gołdapski Portal internetowy nie-oficjalna strona gimnazjum i liceum: piotrek.orgfree.com/news.php piotrek.orgfree.com/news.php?rowstart=10 oficjalna strona gimnazjum: gim_goldap.byethost10.com/news.php

31

32

33 Liczba uczniów zaangażowanych w realizację projektu – 300 Liczba godzin przeznaczona 90 na realizację projektu – ponad 90 Pomoce dydaktyczne: - scenariusz koncertu, utwory muzyczne - regulamin targów zdrowia - regulamin zawodów sportowych - ulotki i ankiety - konspekty zajęc

34 SAMORZĄD UCZNIOWSKI - przeprowadzenie ankiet diagnozujących - techniczna organizacja Targów Zdrowia ODZICE RODZICE - udział w tworzeniu prezentacji multimedialnych - pomoc przy transporcie sprzętu muzycznego i nagłaśniającego - pomoc w przygotowaniu straganów z potrawami na Targi Zdrowia INSTYTUCJE LOKALNE - przekazanie materiałów edukacyjnych - Sanepid - możliwość przeprowadzania prób zespołu The Witaminkers w Klubie Garnizonowym i w Domu Kultury. - wypożyczenie sprzętu grającego i nagłaśniającego z Domu Kultury - współpraca z pracownikami Domu Kultury przy transporcie sprzętu i nagłaśnianiu koncertu - współpraca z kierownikiem kompleksu sportowo-rekreacyjnego /pomoc w organizacji koncertu i Targów Zdrowia/.


Pobierz ppt "PROJEKT REALIZUJĄCY ZAŁOŻENIA PROGRAMU W GIMNAZJUM NR 1 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W GOŁDAPI."

Podobne prezentacje


Reklamy Google