Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE INSTRUMENT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU WOJEWÓDZTWA CZY NARZĘDZIE FINANSOWO-INWESTYCYJNEJ EKSTERMINACJI PÓŁNOCY? CZĘŚĆ PIERWSZA:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE INSTRUMENT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU WOJEWÓDZTWA CZY NARZĘDZIE FINANSOWO-INWESTYCYJNEJ EKSTERMINACJI PÓŁNOCY? CZĘŚĆ PIERWSZA:"— Zapis prezentacji:

1 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE INSTRUMENT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU WOJEWÓDZTWA CZY NARZĘDZIE FINANSOWO-INWESTYCYJNEJ EKSTERMINACJI PÓŁNOCY? CZĘŚĆ PIERWSZA: 1

2 Jak czytamy na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego: Lista ta zostanie rozszerzona o inwestycje, które wcześniej zamieszczono w projekcie strategii uznając je za kluczowe dla rozwoju województwa. Należą do nich: rozbudowa lotniska Zielona Góra - Babimost kompleks energetyczny Gubin-Brody. Ostateczna lista, zostanie ujęta w rozdziale SRWL Kluczowe inwestycje o charakterze regionalnym. 2 maja 2012 r. Zarząd Województwa Lubuskiego zatwierdził listę 23 kluczowych inwestycji, które zostaną ujęte w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego. To jednak nie wszystko… 2

3 Zarząd Województwa Lubuskiego wielokrotnie deklarował, że sprawiedliwie traktuje obie jego części: północną i południową. Przyjrzyjmy się więc bliżej kluczowym (zdaniem Zarządu) inwestycjom w Lubuskiem. Dla ułatwienia dokonamy dwustopniowego podziału celów strategicznych: kolorystycznego (terytorialnego) merytorycznego 3

4 Podział kolorystyczny (terytorialny) odzwierciedla przynależność geograficzną danego celu strategicznego Kolor czerwony to inwestycje zlokalizowane w południowej części województwa Kolor niebieski to inwestycje zlokalizowane w północnej części województwa Kolor zielony to inwestycje zlokalizowane w obu częściach województwa 4

5 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 2. Rozwój Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli. 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 4. Budowa drogi ekspresowej S-3 (inwestycja częściowo realizowana). 5. Dokończenie węzłów A-2 tj. budowa węzłów : Jordanowo, Łagów i Myszęcin. 6. Przebudowa drogi nr 18 (do parametrów autostrady). 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i Rozwój drogi nr 27 Zielona Góra - Żary – autostrada A Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A Budowa przeprawy mostowej w Kostrzynie nad Odrą/ północna obwodnica miasta. 11. Budowa mostu w Milsku. 12. Most na Odrze w Krośnie Odrzańskim (wraz z obwodnicą). 13. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn (Odrzanka). 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. 15. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku Żagań-Żary-Forst. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. 17. Modernizacja lotniska w Przylepie. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. 20. Modernizacja odrzańskiej drogi wodnej E Modernizacja międzynarodowej drogi wodnej E Rozwój Winnicy Lubuskiej w Zaborze. 23. Rozbudowa Wojewódzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Drzonkowie. 5

6 Teraz dla większej przejrzystości: Usuniemy cele realizowane w obu częściach województwa lubuskiego (zielone) Pozostałe cele pogrupujemy tematycznie i opatrzymy nagłówkami 6

7 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 2. Rozwój Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli. 5. Dokończenie węzłów A-2 tj. budowa węzłów : Jordanowo, Łagów i Myszęcin. 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i Przebudowa drogi nr 18 (do parametrów autostrady). 8. Rozwój drogi nr 27 Zielona Góra - Żary – autostrada A Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A Budowa przeprawy mostowej w Kostrzynie nad Odrą/ północna obwodnica miasta. 11. Budowa mostu w Milsku. 12. Most na Odrze w Krośnie Odrzańskim (wraz z obwodnicą). 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. 13. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn (Odrzanka). 15. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku Żagań-Żary-Forst. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. 17. Modernizacja lotniska w Przylepie. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. 21. Modernizacja międzynarodowej drogi wodnej E Rozwój Winnicy Lubuskiej w Zaborze. 23. Rozbudowa Wojewódzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Drzonkowie. 7

8 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 2. Rozwój Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli. 10. Budowa przeprawy mostowej w Kostrzynie nad Odrą/ północna obwodnica miasta. 11. Budowa mostu w Milsku. 12. Most na Odrze w Krośnie Odrzańskim (wraz z obwodnicą). 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i Przebudowa drogi nr 18 (do parametrów autostrady). 8. Rozwój drogi nr 27 Zielona Góra - Żary – autostrada A Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A-2 5. Dokończenie węzłów A-2 tj. budowa węzłów : Jordanowo, Łagów i Myszęcin. LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE CZ. I Parki Przemysłowo-Technologiczne Węzły autostradowe Drogi Mosty 8

9 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE CZ. II Rozbudowa lotniska Zielona Góra - Babimost 17. Modernizacja lotniska w Przylepie. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. 13. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn (Odrzanka). 15. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku Żagań-Żary-Forst. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. 21. Modernizacja międzynarodowej drogi wodnej E Rozwój Winnicy Lubuskiej w Zaborze. 23. Rozbudowa Wojewódzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Drzonkowie. Linie kolejowe Lotniska i lądowiska Turystyka i promocja województwa 9

10 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA LICZBA INWESTYCJI KOSZT INWESTYCJI PRZYCZYNA (GENEZA) INWESTYCJI 10

11 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA LICZBA INWESTYCJI LICZBA INWESTYCJI STRATEGICZNYCH W POŁUDNIOWEJ CZĘŚCI WOJEWÓDZTWA JEST PONAD DWÓKROTNIE WIĘKSZA NIŻ W JEGO PÓŁNOCNEJ CZĘŚCI 15 : 7 11

12 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA KOSZT INWESTYCJI 1.Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. Rozbudowa lotniska Zielona Góra – Babimost 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. PONIEWAŻ NIE ZNAMY KOSZTÓW WSZYSTKICH INWESTYCJI, OCEŃMY JE W TEMATYCZNYCH ZESTAWIENIACH, GDZIE NAWET POBIEŻNA WIEDZA POZWALA ZAUWAŻYĆ, ŻE STUKILKUDZIESIĘCIO MILIONOWE INWESTYCJE: SĄSIADUJĄ Z KILKUNASTO LUB KILKUMILIONOWYMI 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. 12

13 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA KOSZT INWESTYCJI 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 2. Rozwój Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli. 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i Przebudowa drogi nr 18 (do parametrów autostrady). 8. Rozwój drogi nr 27 Zielona Góra - Żary – autostrada A Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A-2 Parki Przemysłowo-Technologiczne Drogi 13

14 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. 13. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn (Odrzanka). 15. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku Żagań-Żary-Forst. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. Linie kolejowe Rozbudowa lotniska Zielona Góra - Babimost 17. Modernizacja lotniska w Przylepie. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. Lotniska i lądowiska KOSZT INWESTYCJI 14

15 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA INWESTYCJE NA PÓŁNOCY LUBUSKIEGO SĄ MINIMALISTYCZNE A NA POŁUDNIU WOJEWÓDZTWA ROZPASANE FINANSOWO KOSZT INWESTYCJI 15

16 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA PRZYCZYNA (GENEZA) INWESTYCJI INWESTYCJE NA PÓŁNOCY WOJ. LUBUSKIEGO WYNIKAJĄ Z REALNYCH I JUŻ ISTNIEJĄCYCH POTRZEB INWESTYCYJNYCH ORAZ KWESTII BEZPIECZEŃSTWA 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i BEZPIECZEŃSTWO KIEROWCÓW 10. Budowa przeprawy mostowej w Kostrzynie nad Odrą/ północna obwodnica miasta. - TIRY POW. 7 TON JADĄCE Z KSSSE DO NIEMIEC MUSZĄ JECHAĆ DO SŁUBIC 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. – FATALNY STAN TECHNICZNY, WIELU PASARZERÓW, BRAK ELEKTRYFIKACJI 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. – POZYSKIWANIE BIZNESU, GŁÓWNIE DO KSSSE 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. – BEZPIECZEŃSTWO 16

17 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA NAJWIĘKSZE INWESTYCJE NA POŁUDNIU WOJ. LUBUSKIEGO WYNIKAJĄ Z ROZBUCHANYCH IMPERIALNYCH WIZJI, KTÓRYCH TWÓRCĄ JEST ZARZĄD WOJEWÓDZTWA Rozbudowa lotniska Zielona Góra - Babimost 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 9. Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A Budowa mostu w Milsku. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. PRZYCZYNA (GENEZA) INWESTYCJI 17

18 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE WNIOSKI ZARZĄD WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO KONSEKWENTNIE REALIZUJE POLITYKĘ, KTÓRA MOŻE W KONSEKWENCJI DOPROWADZIĆ DO PODZIAŁU I ZNISZCZENIA JEDNOŚCI WOJEWÓDZTWA, A NASTĘPNIE PRZYŁĄCZENIA DOBRZE ZURBANIZOWANEJ POŁUDNIOWEJ JEGO CZĘŚCI DO WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO TEMU SŁUŻY EKSTERMINACJA FINANSOWO-INWESTYCYJNA PÓŁNOCY, W PROCESIE USTALANIA STRATEGICZNYCH INWESTYCJI LUBUSKICH 18

19 LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE WNIOSKI TWÓR, KTÓRY NAZYWAMY WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE STAŁ SIĘ WYGODNYM I SKUTECZNYM NARZĘDZIEM POZYSKIWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH (MIN. Z UE ORAZ PODATKÓW MIESZKAŃCÓW CAŁEGO WOJEWÓDZTWA) A NASTĘPNIE KUMULOWANIA ICH W FORMIE INWESTYCJI NA OBSZARZE JEGO POŁUDNIOWEJ CZĘŚCI 19

20 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Robert Jałowy – Gorzów Wlkp r.


Pobierz ppt "LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE INSTRUMENT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU WOJEWÓDZTWA CZY NARZĘDZIE FINANSOWO-INWESTYCYJNEJ EKSTERMINACJI PÓŁNOCY? CZĘŚĆ PIERWSZA:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google