Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Młodzi dziś i młodzi w PRL, czyli „dzieci” i „rodzice” porównanie współczesnych zachowań konsumpcyjnych łodzian Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Młodzi dziś i młodzi w PRL, czyli „dzieci” i „rodzice” porównanie współczesnych zachowań konsumpcyjnych łodzian Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika."— Zapis prezentacji:

1 Młodzi dziś i młodzi w PRL, czyli „dzieci” i „rodzice” porównanie współczesnych zachowań konsumpcyjnych łodzian Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika Węglewska

2 Hipotezy 1.Istnieją różnice w podejściu do konsumpcji między przedstawicielami dwóch różnych pokoleń. 2.Istnieją różnice w podejściu do konsumpcji między przedstawicielami różnych płci. 3.Centra handlowe pełnią istotną funkcję w życiu łodzian. 4.Łodzianie najczęściej robią zakupy w centrach handlowych. 5.Jedzenie poza domem jest częstym zjawiskiem wśród łodzian. 6.Jedzenie poza domem traktowane jest jako forma rozrywki. 7.Dochody determinują sposób żywienia i sposób spędzania wolnego czasu.

3 Przebieg badania: techniki otrzymywania materiałów 1. obserwacja zwykła, zewnętrzna zaznajomienie się z tematem pomogła zdefiniować dodatkowe problemy badawcze przeprowadzona w Porcie Łódź analiza zachowań konsumpcyjnych: aspekt ekonomiczny, motywy podejmowania decyzji konsumpcyjnych 2. wywiad kwestionariuszowy wybrany ze względu na potrzebę zbadania dwóch grup wiekowych badania przeprowadzono w okresie od czerwca do września 2010 wywiady trwały od 30 do 50 minut aranżacja wywiadów najczęściej przebiegała w mieszkaniu respondenta

4 Charakterystyka badanych dobór celowy 132 respondentów, 68 kobiet, 64 mężczyźni dwie grupy wiekowe - urodzeni w latach: – (45,5%) – (54,5%) blisko 60% respondentów to osoby pracujące około 30% uczniowie/studenci dochody respondentów w ramach gospodarstwa domowego – 41%: 2000 – 4000 zł – 23%: 4001 – 6000 zł – 23%: do 2000 zł

5 Czy lubisz robić zakupy?

6 Dla łodzian zakupy to:

7 Czas w tygodniu poświęcony na zakupy

8 Planowanie a wiek

9 Co wpływa na zakupy łodzian?

10 Najczęściej wskazywane marki H&M6 Nike5 Reserved5 Zara5 Adidas3 Promod3 Big Star2 Dove2 Garnier2 Gillette2 Mango2 Maybelline2 Nivea2

11 Częstotliwość korzystania z nietradycyjnych form zakupów

12 Forma płatności 67% płaci gotówką 18% kartą debetową 15% kartą kredytową

13 Pożyczki? Raczej nie…

14

15 Nawyki żywieniowe 95% badanych przyznało, że zdarza im się jadać swoje posiłki poza domem (28% odpowiedziało, że robi to raz w tygodniu bądź częściej).

16 Okoliczności jadania w restauracjach

17 Najczęściej wybierane lokale

18 Co cenisz w odwiedzanych przez siebie lokalach?

19 Jednorazowe wydatki na jedzenie poza domem, na jedną osobę

20 Jak często zamawiasz posiłki do domu?

21 Ocena nawyków żywieniowych

22 Wiek ma znaczenie pokolenie starsze StarsiMłodsi Planowanie zakupów67%49% Ważne są: możliwość długiej eksploatacji produktu brak emisji niebezpiecznych dla środowiska substancji energooszczędność produktu 65% 34% 62% 42% 18% 27% Przygotowywanie posiłków ze świeżych produktów80%47% Restauracja ulubionym lokalem59%38%

23 Wiek ma znaczenie pokolenie młodsze StarsiMłodsi Zakupy spoza zaplanowanej listy55%63% Pożyczki od przyjaciół17%35% Przebywanie na terenie centrum handlowego12%26% Uczestnictwo w wydarzeniach na terenie centrum handlowego 13%40% Centrum handlowe głównym miejscem spotkań5%26% Spożywanie posiłków poza domem raz w tygodniu lub częściej 17%38% Ulubiony lokal: pizzeria fast-food 39% 9% 70% 33% Zamawianie jedzenia do domu8%30%

24 Płeć ma znaczenie kobiety KobietyMężczyźni Lubią robić zakupy74%56% Odczuwanie przyjemności z zakupów60%32% Zakupy spoza zaplanowanej listy66%38% Żałowanie spontanicznych zakupów65%48% Kierowanie się: promocjami modą 69% 40% 56% 28% Ważne są: możliwość recyclingu produktu nietestowanie na zwierzętach energooszczędność produktu 23% 40% 46% 2% 9% 39%

25 Płeć ma znaczenie mężczyźni KobietyMężczyźni Wybór określonego sklepu ze względu na niskie ceny 31%48% Kierowanie się podczas zakupów marką produktu69%78% Skłonność do wydatków przekraczających budżet34%44% Zamawianie jedzenia do domu14%27% Zakup gotowych dań, podgrzewanie ich3%17%

26 Dziękujemy za uwagę! Badacze: Sylwia Borowicz Przemysław Ciesielski Jakub Grobelny Justyna Gruszczyńska Maciej Hawryluk Magdalena Kotecka Joanna Makowska Katarzyna Osiejewska Krzysztof Pierściński Marta Szczęśniak Weronika Węglewska Małgorzata Wołoszyk Justyna Wielgus Opiekun badań: mgr Sylwia Męcfal


Pobierz ppt "Młodzi dziś i młodzi w PRL, czyli „dzieci” i „rodzice” porównanie współczesnych zachowań konsumpcyjnych łodzian Maciej Hawryluk Katarzyna Osiejewska Weronika."

Podobne prezentacje


Reklamy Google