Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib"— Zapis prezentacji:

1 Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Zielona apteka Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib

2 Potrafią wykonywać obserwacje, samodzielnie wyciągać wnioski.
Cele projektu: Dzięki poznaniu właściwości roślin leczniczych i przyprawowych uczniowie wiedzą w jaki sposób dbać o swoje zdrowie. Dzięki zbieraniu i suszeniu ziół, poznawaniu ich właściwości uczniowie znają zastosowanie tych roślin w ziołolecznictwie i w kuchni. Dzięki przygotowaniu i opiece nad ogródkiem ziołowym oraz hodowli kiełków uczniowie znają wymagania i budowę roślin. Potrafią wykonywać obserwacje, samodzielnie wyciągać wnioski. Uczniowie potrafią selekcjonować zgromadzone przez siebie informacje oraz planować i organizować pracę w zespole. Uczniowie potrafią publikować przygotowane przez siebie materiały (artykuły, zdjęcia, prezentacje Power Point) na samodzielnie opracowanej stronie www i na blogu.

3 Opis projektu Realizowany projekt ma zachęcił uczniów do poznawania właściwości i zastosowania roślin. Główne tematy realizowane przez uczniów to: Rośliny lecznicze i przyprawowe- wykorzystanie właściwości roślin w ziołolecznictwie i w kuchni. Opracowanie przepisów na proste syropy, mieszanki ziołowe, lecznicze przetwory warzywne wraz z opisem zastosowania. Zbieranie i suszenie leczniczych gatunków roślin oraz przygotowanie kilku prostych mieszanek ziołowych z informacją o sposobie użycia. Założenie klasowego ogródka ziołowego i klasowej hodowli kiełków roślinnych. Dzięki poznaniu leczniczych właściwości roślin uczniowie dowiedzą się w jaki sposób mogą dbać o swoje zdrowie a dzięki przygotowaniu i prowadzeniu ogródka poznają wymagania i budowę roślin. Nauczą się planować i organizować pracę w zespole. Celem tego projektu jest również samodzielne przygotowanie strony www, na której uczniowie będą zamieszczali przygotowane przez siebie materiały: artykuły, zdjęcia, prezentacje Power Point. Będą prowadzić również blog związany z projektem.

4 Narzędzia i programy komputerowe
Google – do wyszukiwania informacji w Internecie Word – do opracowywania materiałów Power Point – do przygotowywania prezentacji „Zioła i ich rodzaje” oraz „Rośliny przyprawowe w kuchni” Publisher – do przygotowania ulotek z przepisami na ziołowe mieszanki Corel – do przygotowania grafiki Front Page – do opracowania strony www na temat projektu

5 Organizacja pracy zespołów uczniowskich
Nauczyciel zaproponował uczniom samodzielne dobranie się w zespoły, ale przedstawił również pewne ograniczenia wynikające z potrzeb projektu. Uczniowie musieli wziąć pod uwagę: możliwość dostępu do Internetu po lekcjach, umiejętności komputerowe, bliskość zamieszkania i oczywiście umiejętność współpracy. Dzięki temu uczniowie w zasadzie ustalili zespoły samodzielnie, ale wg sugestii nauczyciela. Zarówno nauczyciel jak i uczniowie mają przekonanie, że podział pracy nie był przypadkowy i dobrze służył realizacji zadań. NA ZDJĘCIU UCZENNICE, TUZ PO WYWIADZIE W PANEM NURZYŃSKIM – MIEJSCOWYM SPECJALISTĄ OD ZIOŁOLECZNICTWA

6 NA ZDJĘCIU UCZENNICE W CZASIE SADZENIA I WYSIEWANIA ZIÓŁ
Praca w zespole Klasa podzielona na zespoły realizowała następujące zadania: Prowadzenie bloga związanego z projektem Przygotowanie prezentacji „Zioła i ich rodzaje” Przygotowanie prezentacji „Rośliny przyprawowe w kuchni” Przeprowadzenie wywiadu Opracowanie przepisów na mieszanki ziołowe Założenie ogródka ziołowego Założenie klasowej hodowli kiełków Zbieranie i suszenie ziół Przygotowanie strony WWW projektu NA ZDJĘCIU UCZENNICE W CZASIE SADZENIA I WYSIEWANIA ZIÓŁ

7 Rola nauczyciela Pomogłam przy opracowywaniu pytań do wywiadu z zielarzem, tzn. uczennice przygotowały pytania samodzielnie, ale okazało się ,że wymagają one dopracowania. Umówiłam uczennice na ten wywiad i uczestniczyłam z nimi w nim. Pojechałam również z uczennicami na zakupy związane z powstawaniem naszego ziołowego ogródka. Poprosiłam o pomoc kolegów informatyków przy zamieszczaniu strony www na serwerze Służyłam radą przy tworzeniu prezentacji Motywowałam do pracy Dopingowałam do dotrzymywania terminów

8 Opis kolejnych działań uczniów
Uczniowie planują pracę, dzielą się na zespoły Uczennice przygotowują się i przeprowadzają wywiad; nagrywają wywiad na dyktafon Klasa wyszukuje informacje w Internecie oraz w innych dostępnych źródłach (książki, czasopisma) niezbędne do przygotowania prezentacji, prowadzenia bloga Dwie grupy przygotowują prezentacje multimedialne: „Zioła i ich rodzaje” oraz „Rośliny przyprawowe w kuchni” w programie Power Point Uczennice zakładają i prowadza blog tematyczny pod hasłem „Zioła”

9 Opis kolejnych działań uczniów
Uczniowie zbierają i suszą pospolite gatunki ziół Jeden z zespołów opracowuje ulotki z przepisami na proste mieszanki ziołowe Uczniowie zakładają klasową hodowlę kiełków i wykonują proste obserwacje i doświadczenia z ich udziałem, np. obserwują tropizmy Uczniowie wybierają gatunki ziół do szkolnego ogródka ziołowego i zakładaj ten ogródek Uczniowie opracowują stronę internetową naszego projektu

10 Rezultaty pracy uczniów
Przeprowadzony i nagrany wywiad z miejscowym zielarzem, który okazał się wielką skarbnica informacji o zdrowym odżywianiu i wpływie diety na zdrowie człowieka Przygotowane dwie prezentacje na temat ziół i ich zastosowania w lecznictwie oraz na temat roślin przyprawowych wykorzystywanych w kuchni Szkolny ogródek ziołowy Szkolna hodowla kiełków Przepisy na proste mieszanki ziołowe Blog na temat ziół Strona internetowa dotycząca projektu

11 Rezultaty pracy uczniów – blog tematyczny
Uczennice z dużym zaangażowaniem pracowały przygotowując informacje do bloga, który prowadzony jest pod hasłem „Zioła” Zachęcamy wszystkich do jego odwiedzenia

12 Rezultaty pracy uczniów – ogródek ziołowy
Praca nad ogródkiem ziołowym rozpoczęła się od planowania zakupów sadzonek. Potem uczniowie profesjonalnie podzielili się obowiązkami i zabrali do pracy. Zdjęcia przedstawiają dzień, w którym zakładaliśmy ogródek; dzisiaj możemy w szkole napić się herbatki z miętą, a rosół w szkolnej stołówce może być przyprawiony lubczykiem.

13 Rezultaty pracy uczniów – hodowla kiełków
Hodowla kiełków założona została w pracowni biologicznej, dlatego obserwować mogli ja wszyscy uczniowie gimnazjum. Po wykonaniu prostych obserwacji, m.in. tropizmów – kiełki rzodkiewki i rzeżuchy trafiły do uczniowskich kanapek Zdjęcia przedstawiają dzień wysiewania nasion

14 Rezultaty pracy uczniów – strona internetowa
Uczniowie opracowali i zamieścili stronę WWW naszego projektu. Do oglądania rezultatów naszej pracy zapraszamy na stronę Zapraszamy również na nasza szkolna stronę na której również zamieściliśmy informacje o „Zielonej aptece”

15 Prezentacja publiczna projektu
Publiczna prezentacja naszego projektu przybrała formę promocji. Uczniowie realizujący projekt rozpropagowali stronę na której zamieścili materiały opracowane w czasie pracy nad projektem oraz adres prowadzonego przez koleżanki bloga. Artykuł o naszym projekcie pojawił się również na szkolnej stronie internetowej. Na szkolnym apelu uczniowie przedstawili swoją pracę prezentując przygotowane przepisy na proste syropy i zdrowotne przetwory domowe. Zaprezentowali również przygotowane prezentacje multimedialne. Prowadzone przez nas hodowle kiełków i ogródek ziołowy dostępne są dla całej szkolnej społeczności. Ogródek ziołowy został wkomponowany w szkolną zieleń przed budynkiem szkoły.

16 Wnioski – czego nauczyli się uczniowie?
Dzięki przygotowaniu i opiece nad ogródkiem ziołowym oraz hodowli kiełków uczniowie poznali wymagania i budowę roślin. Uczniowie, dzięki przygotowywaniu materiałów do prezentacji, ulotek, bloga; dzięki przeprowadzonemu wywiadowi poznali zastosowanie wielu gatunków roślin w ziołolecznictwie i w kuchni. Dzięki poznaniu właściwości roślin leczniczych i przyprawowych uczniowie wiedzą w jaki sposób dbać o swoje zdrowie.

17 Wnioski – czego nauczyli się uczniowie?
Uczniowie potrafią wyszukiwać potrzebne informacje w różnych dostępnych źródłach oraz krytycznie ocenić i selekcjonować zgromadzone dane Potrafią zaplanować i zorganizować pracę w zespole, potrafią również ocenić tę pracę Uczniowie są przekonani o roli jaką dla sukcesu działań ma sprawna i życzliwa komunikacja pomiędzy członkami grupy Uczniowie wykorzystali i poszerzyli swoja wiedze w pracy z takimi programami jak Google, Word, Poznali i nauczyli się pracować z programami typu Corel, Power Point, Publisher. Nauczyli się tworzenia prostych stron internetowych. Poznali i pracowali z dwoma programami Zajączek i Front Page

18 Wnioski – czego nauczył się nauczyciel?
Pracować metodą projektu Pracować w programach Zajączek i Gimp Doceniać narzędzia internetowe w prezentacji projektu Prosić o pomoc gdy jest mu potrzebna Zapraszam wszystkich zainteresowanych naszym projektem do bezpośredniego kontaktowania się ze mną


Pobierz ppt "Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib"

Podobne prezentacje


Reklamy Google