Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Akcja wyborczaod drzwi do drzwi Najskuteczniejsza kampania wyborcza - nie tylko w USA i W.Brytanii, ale także w Polsce.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Akcja wyborczaod drzwi do drzwi Najskuteczniejsza kampania wyborcza - nie tylko w USA i W.Brytanii, ale także w Polsce."— Zapis prezentacji:

1 Akcja wyborczaod drzwi do drzwi Najskuteczniejsza kampania wyborcza - nie tylko w USA i W.Brytanii, ale także w Polsce

2 o Celem wszystkich działań podejmowanych w czasie kampanii jest wygranie wyborów. o Kampania drzwi w drzwi dzieki osobistemu kontaktowi odgrywa zasadniczą rolę w planowanych działaniach. Dzięki tym spotkaniom zgromadzimy też wiedzę pożyteczną w następnych kampaniach. o Każda osoba uczestnicząca w tej akcji musi mieć świadomość jej znaczenia dla sukcesu wyborczego. Musi także być przygotowana na potencjalne zagrożenia z nią związane.

3 o W miastach, miasteczkach i na wsiach. o Wszędzie, gdzie znajdują się nasi wyborcy o Każde skupisko mieszkańców jest dobre do działań tego typu ale zaczynamy od dużych osiedli o Odwiedzamy po kolei wszystkie mieszkania i domy w danym rejonie.

4 o Rozmowy prowadzone są przez wolontariuszy którzy odwiedzają mieszkania i domy wyborców o Należy unikać sytuacji, w których ktoś chodzi samodzielnie, tak ze względów bezpieczeństwa jak i względów wizerunkowych o Osoby prowadzące rozmowy powinny być zaopatrzone w identyfikatory. Musimy unikać wątpliwości, kim jesteśmy. o Akcja musi być koordynowana aby nie chodzic 2 razy w te same miejsca o Co 2 dni odprawy woluntariuszy-zbieramy uwagi

5

6 Dzień dobry, reprezentuję(my) Marszałka Bronisława Komorowskiego, kandydata w nadchodzących wyborach prezydenckich. Czy zamierza Pan/Pani wziąć udział w wyborach prezydenckich?

7 Dziękujemy, zostawiamy ulotkę (chyba, że rozmówca zdecydowanie odmawia). Możemy zawsze powiedzieć: - gdyby Pan/Pani jednak zmienił(a) zdanie – proszę rozważyć głosowanie na naszego kandydata - Proszę przyjąć ulotkę naszego kandydata Jeżeli spotkaniu towarzyszy miła atmosfera – prosimy o dane teleadresowe rozmówcy. Nigdy nachalnie, gdyż część deklaracji może mieć charakter zbywający – powiem im, co chcą usłyszeć, żeby już sobie poszli. Nie Tak

8

9

10 Należy wybrać 3 najważniejsze cechy (w zależności od oceny rozmówcy, np. ze względu na wiek). Więcej punktów z reguły nie warto przytaczać, ponieważ nie zostaną one zapamiętane.

11 o Doświadczony polityk: Poseł na Sejm RP od 1991 r., Wiceminister i Minister Obrony Narodowej, następnie Wicemarszałek Sejmu RP. o - Od 2007 Marszałek Sejmu. 10 kwietnia w związku z tragiczną śmiercią Lecha Kaczyńskiego przejął obowiązki głowy państwa. o Od najmłodszych lat działacz opozycji demokratycznej w latach PRL. Wielokrotnie aresztowany i sądzony za działalność opozycyjną, internowany w stanie wojennym. Otrzymał wyrok skazujący od sędziego Andrzeja Kryże, Wiceministra Sprawiedliwości w Rządzie PiS. o Ojciec rodziny, posiada pięcioro dzieci wychowanych w patriotycznym duchu, dobry mąż, praktykujący katolik. Najważniejsze atuty Bronisława Komorowskiego

12 Przy dobrym przyjęciu sporządzamy krótką notatkę. Dzięki temu budujemy bazę danych sympatyków na następne wybory. W notatce zaznaczamy adres, telefon, oraz praktyczne informacje np. chce się zapisać do PO, chce wywiesić plakaty w swoich sklepach itp.. Może się okazać, że w trakcie rozmów pojawiły się ciekawe i użyteczne informacje – np. na temat plotek rozpowszechnianych na temat naszego kandydata. Należy je zapisać i przekazać do sztabu

13 Sytuacje nietypowe o Najlepiej, gdy dany teren obsługuje kilka osób (zespołów) jednocześnie. W razie potrzeby mogą sobie przyjść z pomocą. o Każde dziwne zachowanie ze strony rozmówcy powinno skutkować natychmiastowym zakończeniem rozmowy! Pamiętajcie – bezpieczeństwo jest najważniejsze. Nigdy nie wchodzimy do domów wyborców! o Niezależnie od tego z kim mamy do czynienia, my musimy być profesjonalni i kulturalni do końca! ZAWSZE! Nie wolno na chamstwo odpowiadać chamstwem. Jeżeli ktoś obrzuci nas wyzwiskami, naszym OBOWIĄZKIEM jest kulturalnie podziękować i odejść. Każda wizyta idzie na konto B. Komorowskiego i PO.

14 o Chodząc po domach nie łamiemy prawa – kampania wyborcza jest legalna i chroniona prawem! o Wchodzimy jawnie i oficjalnie, zawsze się przedstawiamy że reprezentujemy kandydata w wyborach prezydenckich! o Każda grupa wolontariuszy powinna mieć przynajmniej jeden telefon komórkowy, aby móc wezwać pomoc. o Policja ma obowiązek ochraniać działania związane z wyborami. W sytuacjach kryzysowych zawsze można się do niej zwrócić z prośbą o pomoc.

15 o zawsze bądź uśmiechnięty, miły i kulturalny - również wobec przeciwników! o staraj się zawsze zostawić ulotki o kiedy otwierają Ci drzwi zrób pół kroku do tyłu o nie przekonuj przeciwników, choć bardzo byś się starał i tak ich nie przekonasz, a w tym samym czasie zjednałbyś dwóch niezdecydowanych o staraj się skracać wizytę do minimum /max 2 minuty/ o W przypadku domofonów – dzwonimy po kolei do momentu, aż ktoś nas wpuści (ale nie do wszystkich naraz!). Informujemy że przynieśliśmy informacje wyborcze lub materiały wyborcze. Nie oszukujemy że przynieśliśmy gazetki z Auchan czy Lidla! Rady praktyczne

16 o mamy zdobyć jak najwięcej głosów dla naszego kandydata o zachęcamy do głosowania ! o pozyskujemy niezdecydowanych o tworzymy wizerunek PO i B. Komorowskiego o rozpoznajemy lokalne problemy o budujemy bazy danych o mobilizujemy sympatyków i pozyskujemy nowych członków – budowa struktur Pamiętaj o celach akcji

17


Pobierz ppt "Akcja wyborczaod drzwi do drzwi Najskuteczniejsza kampania wyborcza - nie tylko w USA i W.Brytanii, ale także w Polsce."

Podobne prezentacje


Reklamy Google